Isoleren steens muur boven oversteek

Pagina: 1
Acties:

• Knappel
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 21:06
Beste mensen, ik ben op zoek naar advies voor het isoleren van een steens muur boven een oversteek. Niet unlike deze https://www.klusidee.nl/F...eschot-te-isoleren.97759/ Omdat ik met Google niet veel kon vinden leek een apart topic me goed. Is ook vloer, muur nog zolder, ik ken de andere topics.

Mijn jaren dertig woning heeft een oversteek van een meter. Ik heb daar een gat in gemaakt aan de onderkant (schilderwerk volgend jaar) om de situatie te kunnen beoordelen. Het blijkt dat de spouwmuur na ca 15 cm ophoudt, daarna ca 150cm steens muur. De spouwmuur zit vol met eps parels. Dakbeschot ziet er verder goed uit. Daarbovenop panlatten en pannen. Dakgoot ca een meter uit de muur. Het is er ook droog. Wel wat gaten waar daglicht doorkomt her en der, dus voldoende ventilatie :)

Zou ik die steens muur aan de buitenzijde met knauf naturoll kunnen bekleden? Lijkt me veel makkelijker werken dan platen. Er is meer dan genoeg ruimte, dus ik dacht gelijk maar een dikke laag, 24cm voor rd 6.0. Omdat het buiten is, behoorlijke afstand en goed geventileerd lijkt kans op vochtproblemen op het dakbeschot mij nihil, correct? Verder nog tips? Veel dank alvast.

• Knappel
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 21:06
Hm toch maar klein bumpje: is het plan goed en is er geen commentaar of weet niemand het en moet ik het maar proberen en wel goed in de gaten houden? Of …?

• MeesterPieter
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 19:55

MeesterPieter

PnP Pinball

Ik zou eens beginnen met een foto van je eigen situatie

Volg HIER mijn Zelfbouw Flipperkast Build