Situatie:
2x Buitenlamp, deze moeten aan wanneer het donker wordt en uit bij zonsopkomst. Deze "domme" lampen zijn verbonden met 2 aparte wandschakelaars en bevinden zich op enige afstand van elkaar.
Gebleken is dat KlikaanKlikuit icm zonnesensor onbetrouwbaar werkt. Dit is tevens geen ideale oplossing omdat hiermee de wandschakelaars altijd op 'aan' moeten staan en het niet mogelijk is de lamp handmatig aan te zetten.
Ik zoek dus een betrouwbare oplossing om de lampen automatisch te laten schakelen maar het zou fijn zijn als manueel ook nog kan. Dit betekent denk ik dat het iets moet zijn wat achter de wandschakelaars moet komen en dus in de inbouwdoos moet passen.
Gevonden:
Edit) Als ik die Hue Wall Switch nog eens bekijk dan werkt dit alleen als de lamp die hij bedient ook HUE is?
2x Buitenlamp, deze moeten aan wanneer het donker wordt en uit bij zonsopkomst. Deze "domme" lampen zijn verbonden met 2 aparte wandschakelaars en bevinden zich op enige afstand van elkaar.
Gebleken is dat KlikaanKlikuit icm zonnesensor onbetrouwbaar werkt. Dit is tevens geen ideale oplossing omdat hiermee de wandschakelaars altijd op 'aan' moeten staan en het niet mogelijk is de lamp handmatig aan te zetten.
Ik zoek dus een betrouwbare oplossing om de lampen automatisch te laten schakelen maar het zou fijn zijn als manueel ook nog kan. Dit betekent denk ik dat het iets moet zijn wat achter de wandschakelaars moet komen en dus in de inbouwdoos moet passen.
Gevonden:
- HUE wandschakelaar module Afmeting 43,3 x 10,2 x 37,7 mm.
Voordeel: Hue, qua uitbreidingsmogelijkheden in de toekomst top.
Nadeel: Onbekend of de HUE bridge bij de modem het bereik heeft om de twee schakelaars aan te sturen (zitten 3 muren tussen). - Shelly 1. Afmeting 41mm x 36mm x 17mm
Voordeel: goedkoper
Nadeel: Iets dikker. Wifi nodig en er is geen wifi aanwezigSunrise/Sunset - this function requires an Internet connection. To use Internet, a Shelly Device has to be connected to a
local WiFi network with а working Internet connection. Shelly
receives actual information through the Internet about the
time of sunrise and sunset in your area. Shelly may turn on
or off automatically at sunrise/sunset, or at a specified time
before or after sunrise/sunset. - 2x standaard schemerschakelaar Voordeel: Werkt altijd Nadeel: Vereist nieuwe elektra leidingen van lamp naar schemerschakelaar en wandschakelaar is niet bruikbaar. Het is eigenlijk ondoenlijk om nu nog fatsoenljik nieuwe elektra te trekken. [/li]
Edit) Als ik die Hue Wall Switch nog eens bekijk dan werkt dit alleen als de lamp die hij bedient ook HUE is?
Monteer deze Philips Hue wandschakelaarmodule achter je gewone lichtschakelaar en bedien je slimme lampen gewoon zoals je gewend bent.
[ Voor 7% gewijzigd door Wolly op 06-11-2021 22:07 ]