Ik heb een Surface Pro 7 tablet-top te leen met Intel i5-1135G4 processor. Wanneer ik een video (1080P x264 30fps) wil transcoden (zonder filter) in handbrake. Dan kost dit zeker een uur of meer voor een clip van 30-35 minuten (RF22.5, Main profile level 4.0) zonder gebruik te maken van intel Quicksync. Quicksync is niet van toepassing voor het materiaal wat ik transcode. De Surface Book 3 heeft een i5-1135G7 maar kost aanzienlijk meer (450-650 euro meer) met minimale meerwaarde voor mijn toepassing.
Mijn vraag is welke laptop processor zou mijn taken sneller kunnen uitvoeren dan de 1135G4?
Als ik ook maar 1 filter toepas zoals denoise) dan gaat de transcode tijd aanzienlijk omhoog.
Ik wil perse ook geen i7 omdat deze meestal een fan in de laptop bevat. En daar heb ik echt een grote hekel aan. Zijn de AMD processors beter. Zoja welke dan?
Over budget ben ik nog niet uit dus kan daar weinig over zeggen.
Mijn vraag is welke laptop processor zou mijn taken sneller kunnen uitvoeren dan de 1135G4?
Als ik ook maar 1 filter toepas zoals denoise) dan gaat de transcode tijd aanzienlijk omhoog.
Ik wil perse ook geen i7 omdat deze meestal een fan in de laptop bevat. En daar heb ik echt een grote hekel aan. Zijn de AMD processors beter. Zoja welke dan?
Over budget ben ik nog niet uit dus kan daar weinig over zeggen.
[ Voor 7% gewijzigd door SoundByte op 06-11-2021 21:22 ]