De Growatt omvormer communiceert met de ShineLanbox via een RFStick op 433MHz. Nu wil ik de ShineLanBox buitensluiten, maar wil wel alle info van de Growatt omvormer hebben.
Daarom wil ik een RFXcom receiver kopen (RFXtrx433E) om daarmee de signalen van de RFStick op te vangen en via de USB door te geven aan Domoticz dat draait op de Raspberry Pi.
Lijkt me simpel. Maar door alles wat ik tot nu toe gelezen heb, denk ik toch problemen te tegen te gaan komen. Vandaar mijn vragen:
Daarom wil ik een RFXcom receiver kopen (RFXtrx433E) om daarmee de signalen van de RFStick op te vangen en via de USB door te geven aan Domoticz dat draait op de Raspberry Pi.
Lijkt me simpel. Maar door alles wat ik tot nu toe gelezen heb, denk ik toch problemen te tegen te gaan komen. Vandaar mijn vragen:
- Is 433MHz altijd 433 MHz, of is het altijd 433,92MHz en praten we er alleen voor het gemak in een heel getal over?
- Kan ik zonder probleem met een RFXcom receiver de signalen van de Growatt RFStick ontvangen?
- Hoe weet ik welke RFXcom ik moet kiezen in Domoticz?
- Zijn er in Domoticz specifieke instellingen voor gebruik van de RFXcom?
- Ziet Domoticz vanzelf alle gegevens die via de verbinding binnenkomen, of moet ik daar iets aan configureren?
- Worden na correcte installatie van de RFXcom receiver andere RF-devices die ik later installeer automatisch gezien door Domoticz?