Aanschaf nieuwe laptop geschikt voor Windows 11

Pagina: 1
Acties:
  • 311 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberchase
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 31-08-2024
Het schijnt op dit moment moeilijk te zijn om een nieuwe laptop aan te schaffen waarbij duidelijk wordt aangegeven dat de laptop geschikt is voor Windows 11. Bij een tweetal winkels kon het personeel mij niet vertellen of deze mogelijkheid aanwezig was bij mijn uitgezochte laptop.
Bij Coolblue is wel een aparte groep met Windows 11 laptops te vinden. Maar bij de Windows 10 laptops wordt ook niet aangegeven of de upgrade naar 11 mogelijk is.
Vreemde situatie op dit moment......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:38
Waarom, je kunt toch bij Microsoft kijken wat de eisen zijn om naar Windows11 te kunnen upgraden:

Windows 11 Systeemvereisten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberchase
Met een laptop in de winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:38
Zo ingewikkeld zijn die eisen toch niet? Daar voldoet bijna elke moderne laptop aan. Dan zoek je toch desnoods online een laptop uit en vink je alle eisen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberchase
Er worden dus nog genoeg nieuwe laptops verkocht die niet aan de eisen voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Je kunt kijken bij de bios updates van een laptop of er iets bij staat. Even naar de support site gaan van de fabrikant, de laptop opzoeken en bij de updates kijken.

Zie je Windows 11 updates erbij dan zit je goed.

Ik draai Windows 11 op een HP laptop en op een zelfbouw PC met een Gigabyte moederbord, en in beide gevallen moest ik eerst de bios updaten voordat ik Windows 11 kon installeren. De PC is van vorig jaar, de laptop van begin dit jaar.

Echt geweldig vind ik het OS overigens niet, het voelt alsof het niet af is (maar als IT-er moet ik bij blijven, dus gebruik ik het maar om het te leren kennen).

[ Voor 71% gewijzigd door Lethalis op 07-11-2021 08:55 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:01

br00ky

Moderator Harde Waren
De insteek van dit topic ontgaat me. De specs zijn duidelijk. Afvinken en klaar. Dat winkels het niet aangeven hoeft dus helemaal niet jouw probleem te zijn :).

Aangezien er verder weinig discussiewaarde in dit topic zit zet ik hem op slot.

Mocht je op zoek zijn naar een laptop die aan specifieke eisen moet voldoen en je twijfelt tussen een aantal modellen op je shortlist, dan kan je altijd een nieuw topic aanmaken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.