Schone installatie windows 11 stopcode

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Jeroen H
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-11-2021
Mijn vraag
Ik heb een pc samengesteld met een B550 thomahawk moederbord en een ryzen 3700x processor.

Nu wil ik een schone installatie doen vanaf USB mbt windows 11

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Tijdens het laden van de USB krijg ik direct een stop code. Iets dat met mijn componenten iets niet goed is.

Hebben jullie een idee hoe ik dit kan oplossen. Heb een windows 11 licentie code

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 21:26

DataGhost

iPL dev

Wat voor stopcode? Wat is "iets dat met jouw componenten niet goed is"? Met deze info (eigenlijk het gebrek eraan) denk ik niet dat iemand enig idee heeft hoe het op te lossen. Enige wat ik kan bedenken is je BIOS, is die up-to-date?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:43

Croga

The Unreasonable Man

Mr Jeroen H schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 18:17:
Tijdens het laden van de USB krijg ik direct een stop code. Iets dat met mijn componenten iets niet goed is.
Wat voor code krijg je precies? Kun je wellicht een foto van het scherm plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Jeroen H
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ryHvG09ucKAvz_sseOA0quiRq8E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3zSAdiIegEJlVTUugVJWVWL5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UbRminfWveAUHsS3WEpeEX8IX3E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8CTyPNe79GGaFR920ioxUrp9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Jeroen H
Geen specieke melding. Ook heb ik foto van bios gestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 21:26

DataGhost

iPL dev

Dat is dus een beta-BIOS van meer dan een jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Jeroen H
Ik zal eens de bios updaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

k Zou de laatste versie nemen, daar waar bij staat: "windows 11 support"

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Jeroen H
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xB2pm4eDYZoS0CZHcWnyZ5deco0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tKRnLeZ6xEoREWLIgJET8gqE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Jeroen H
Nogmaals proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Jeroen H
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z0V7oSuO-4ZsTQ4NnMfc0oYdt54=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vxoyPuDJsEhVSaVjGm3YM2T0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Jeroen H
Nu krijg ik vde volgende melding. Na updaten bios, en opnieuw windows 11 USB installatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-09 20:59

TommieW

Numa numa.

Het lijkt bijna alsof je BIOS een automatische overclock gedaan heeft. In je eerste foto lijkt de CPU op 4,6GHz te draaien met XMP enabled. De vCore vind ik ook wat aan de hoge kant. Heb je je BIOS al 's gereset? Ook even checken of XMP echt uit staat.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Jeroen H
Had hem per ongeluk in de hoogste versnelling staan. Hoe kan ik zien of xpm uit staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Jeroen H
Heb geprobeerd net vanuit windows 10 een update te doen via de assistent. Het systeem voldoet. Echter moet is het niet meer op cmos zetten. Echter wanneer ik dat uit schakel en het op UEFI zet herkend hij mijn schijf waar windows 10 op staat niet meer.

Ik kan de schijf ook niet via schijf beheer van MBR naar GPT zetten...

Snap er niet veel meer van wat ik moet doen
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomsDiner
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18-07 23:44
Heb je al gegoogled op de foutmelding zelf? Eventueel met via tools alleen resultaten van afgelopen maand?

(kmode-exception_not_handled)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Jeroen H
Hmm nee dat lukt me niet eens. Van de gekke dat zelfs een schone instal vanaf usb gewoon niet gaat. Terwijl ik nieuwe nvme geheugen op moederbord heb geplaatst, bios geüpdate en nog problemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Mr Jeroen H schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 22:37:
Heb geprobeerd net vanuit windows 10 een update te doen via de assistent. Het systeem voldoet. Echter moet is het niet meer op cmos zetten. Echter wanneer ik dat uit schakel en het op UEFI zet herkend hij mijn schijf waar windows 10 op staat niet meer.

Ik kan de schijf ook niet via schijf beheer van MBR naar GPT zetten...

Snap er niet veel meer van wat ik moet doen
.
TPM, UEFI en secure boot staan allemaal aan? En heb je na het inschakelen van UEFI mode, nog geprobeerd om vanaf de windows 11 USB op te starten?

De windows 10 installatie zal hij idd. niet meer kunnen benaderen wanneer je overschakelt van legacy, mbr naar uefi, gpt

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:28
https://windowsreport.com...atible%20with%20your%20PC.

Zou zeggen ram geheugen. Hoeveel ram-modules heb je? Heb je er twee, zet ze eens in de andere twee sloten? Heb je er eentje, zet die eens in een ander slot.
Uiteraard daarna opnieuw proberen.
Bij twee kun je er ook nog voor kiezen om de installatie met 1 module te doen. Lukt dat niet, probeer het dan nog eens met de andere module.

Worst case kun je ook nog eens memtest proberen te draaien voor minimaal een halve dag (ofwel, 's nachts eens aan zetten als je de pc anderzijds nog kunt gebruiken en nodig hebt).

Nvm, verkeerde link. Heb je de C-schijf geformatteerd voor of tijdens de installatie? Ofwel, zonder iets te behouden van W10.
Wellicht dat dat helpt. Mits je hiervoor natuurlijk al een installatie op de schijf had.

[ Voor 26% gewijzigd door Arunia op 07-11-2021 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Mr Jeroen H schreef op zondag 7 november 2021 @ 00:00:
Hmm nee dat lukt me niet eens. Van de gekke dat zelfs een schone instal vanaf usb gewoon niet gaat. Terwijl ik nieuwe nvme geheugen op moederbord heb geplaatst, bios geüpdate en nog problemen...
Nou ja, uit het feit dat de laatste BIOS versie de status "beta" heeft, zou je kunnen afleiden dat MSI er nog niet helemaal uit is, met de Windows 11 ondersteuning voor dit moederbord

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Brahiewahiewa schreef op zondag 7 november 2021 @ 12:41:
[...]

Nou ja, uit het feit dat de laatste BIOS versie de status "beta" heeft, zou je kunnen afleiden dat MSI er nog niet helemaal uit is, met de Windows 11 ondersteuning voor dit moederbord
Mijn msi b450 thomahawk, draait ook prima met windows 11. Lijkt me vreemd dat het met een 550 dan niet mogelijk is.
Bij mij was het vooral een kwestie van de vereisten, in de juiste volgorde aanzetten. Mijn windows 10 installatie was geïnstalleerd in legacy en mbr modus, dus dat gaf in eerste instantie ook problemen.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Jeroen H
Ik heb even flink zitten zoeken. Ik heb mijn USB instal windows 11 op een oude niet upgedate windows 10 gemaakt.

Ik heb nu via een programma een UEFI bootable usb drive gemaakt. Wellicht is dat het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Jeroen H
Windows 10 nu perfect kunnen installeren vanaf usb.

Dacht doe meteen op zelfde manier windows 11 erover heen.

Weer stopcode...had melding opgezocht iets met voltage... Volgens goolgle.... Kan misschien windows 11 nog vanaf windows 10 zelf installeren ipv via usb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Jeroen H
Alle voltage instellingen staan trouwens op auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Jeroen H
Yoehoe

Windows 11 is geïnstalleerd.
Probleem zit hem in de ram sticks die gaven na een geiheugentest problemen aan. Nieuwe ram sticks er in en alles doet het.

Bedankt voor jullie hulp
Pagina: 1