Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefke0611
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-02-2024
Hallo allemaal,

Ik werk momenteel bij een groot bedrijf in de levensmiddelenindustrie als proceoperator,
ik heb het hier wel naar mijn zin maar merk wel dan bepaalde werkzaamheden mij tegenstaan, 50% van mijn werk bestaan uit schoonmaken in een zeer vochtige en warme omgeving, dit schoonmaken is natuurlijk belangrijk in een bedrijf waar voedsel geproduceerd wordt maar ben daardoor niet veel bezig met het vak waar ik voor gestudeerd heb..

Nu kreeg ik via LinkedIn een verzoek om mijn CV te sturen naar een bedrijf welke in de raffinaderij van vetten zit. Is een klein bedrijfje waar je maar met 2 man in een ploeg zit. Betreft 3 ploegen, zit nu in de 5 ploegen wat eigenlijk prettiger is. Bedrijf gaat echter wel eind 2022 naar de 5 ploegen.
Inmiddels op gesprek geweest en bedrijf wil mij graag hebben, is dus leuk om te horen maar
twijfel erg...

Ik twijfel over de:
-Grote van bedrijf, je werk maar met 2 man in een ploeg. Ben altijd grotere bedrijven gewend geweest met 20+ collega's in een ploeg. Iemand ervaring met zulke kleine ploegen?

-Heb m'n Mbo 4 opleiding net afgerond welke ik via het werk heb mogen volgen. Voelt niet
goed om zo snel na afronding te vertrekken... Heb overigens geen studieovereenkomst.

-3 ploegen is ook wel een dingetje... Is dan misschien maar voor een jaar maar misschien ook
langer, alles afhankelijk van Covid...

Ik weet dat ik zelf de keuze moet maken maar adviezen zijn altijd welkom.

Groet,

Max

[ Voor 10% gewijzigd door Chefke0611 op 06-11-2021 17:28 . Reden: Aanvulling. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-09 12:31

Barrycade

Through the...

Je meldt dat bepaalde werkzaamheden je tegenstaan bij je huidige werkgever, komen die dan niet voor bij de mogelijk nieuwe werkgever?

Kleine ploegen kunnen voordelen en nadelen hebben. Als het niet klikt heb je snel een probleem bij een kleine ploeg. Waarschijnlijk iets meer verantwoordelijkheid bij een kleine ploeg.

Maar klinkt meer dat omdat je gevraagd bent het niet wil afwijzen, maar vrijheid blijheid zou ik zeggen, je hoeft niet over te stappen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefke0611
Barrycade schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 17:25:
Je meldt dat bepaalde werkzaamheden je tegenstaan bij je huidige werkgever, komen die dan niet voor bij de mogelijk nieuwe werkgever?

Kleine ploegen kunnen voordelen en nadelen hebben. Als het niet klikt heb je snel een probleem bij een kleine ploeg. Waarschijnlijk iets meer verantwoordelijkheid bij een kleine ploeg.

Maar klinkt meer dat omdat je gevraagd bent het niet wil afwijzen, maar vrijheid blijheid zou ik zeggen, je hoeft niet over te stappen hè.
Op het moment dat jij je reactie post, dank daarvoor, had ik mijn originele post aangepast.
Als antwoord op je vraag of de werkzaamheden die mij tegenstaan ook voorkomen bij de nieuwe dan is het antwoord ja maar dan bestaan de werkzaamheden voor maar 5% uit schoonmaken aangezien het een heel ander en gesloten process is.

Ik weet idd dat ik niet weg hoef bij mijn huidige werkgever. Ik ga binnenkort even een dienst meedraaien bij het andere bedrijf om in de praktijk te ervaren wat de werkzaamheden zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArchitectOfDoom
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-03-2023
Oef. Ik heb zelf ooit bij een kleiner bedrijf gewerkt (ploeg van 7 man, max 3 per productielijn), maar dat vond ik prima (qua samenstelling). Zoals Barrycade aangeeft is er natuurlijk ook de kans op slechte samenwerking met bepaalde collega's; dan heb je minder mogelijkheid om dergelijke collega's te ontwijken. Zou er daarom ook vooral op letten dat het klikt met collega's tijdens je proefrun. Op de werkvloer is toch vaak een cultuur die je pas ziet, als je er werkt. Ik zou er op letten op hoe men praat over collega's, het uitvoeren van het proces en wat voor aanvullende mensen ze zoeken.

Kleiner bedrijf heeft natuurlijk ook een ander hoger risico. Vaak zijn bepaalde secondaire voorwaarden niet fantastisch uitgewerkt of is er sprake van schrijnend amateurisme. Sowieso geldt, in mijn ogen, des te kleiner het bedrijf, des te meer je te dealen hebt met 'baasjes'. Soms zijn dat fantastische mensen, maar helaas ook vaak genoeg meegemaakt dat het verschrikkelijke managers zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Die 'toezegging' dat ze naar 5 ploegen gaan is natuurlijk niets waard. Ik werk zelf bij een bedrijf waarvan één vestiging (nieuwbouw) ook na het eerste opstartjaar naar 5 ploegen zou gaan. We zijn inmiddels 5 jaar verder en draaien nog steeds niet in 5 ploegen. Natuurlijk wordt e.e.a. geweten aan corona, maar zonder corona hadden ze ook nog niet in 5 ploegen gezeten. Niet zelden wordt de toekomst iets te rooskleuriger voorgesteld.

Als je waarde hecht aan 5 ploegen, houd dan het contact warm met dat andere bedrijf en laat ze je eind 2022 nog eens benaderen. Tegen die tijd hebben ze toch weer personeel nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:03

Standeman

Prutser 1e klasse

Tehh schreef op maandag 8 november 2021 @ 10:51:
Die 'toezegging' dat ze naar 5 ploegen gaan is natuurlijk niets waard. Ik werk zelf bij een bedrijf waarvan één vestiging (nieuwbouw) ook na het eerste opstartjaar naar 5 ploegen zou gaan. We zijn inmiddels 5 jaar verder en draaien nog steeds niet in 5 ploegen. Natuurlijk wordt e.e.a. geweten aan corona, maar zonder corona hadden ze ook nog niet in 5 ploegen gezeten. Niet zelden wordt de toekomst iets te rooskleuriger voorgesteld.

Als je waarde hecht aan 5 ploegen, houd dan het contact warm met dat andere bedrijf en laat ze je eind 2022 nog eens benaderen. Tegen die tijd hebben ze toch weer personeel nodig...
Dit ^^

Mijn ervaring (N=1) met kleine bedrijven is dat toezeggingen meer een vorm van wensdenken zijn. De winst valt tegen of de baas heeft een nieuwe Audi op het oog. Er zijn altijd "redenen" waarom de beloftes niet nagekomen kunnen worden.
Tenzij een bedrijf echt groeit (en niet voor de verkoop van het bedrijf), dan kan je beloftes over doorgroei in functie en/of salaris al iets serieuzer nemen.

De enige manier om te zien of ze mogelijk aan hun woord gaan houden is te kijken in hoeverre ze gegroeid zijn de laatste paar jaar. Als dat de afgelopen paar jaar nihil is, zal dat de komende paar jaar ook zo zijn en verandert er helemaal niks.

[ Voor 6% gewijzigd door Standeman op 08-11-2021 11:27 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-09 12:31

Barrycade

Through the...

ArchitectOfDoom schreef op maandag 8 november 2021 @ 08:37:
Oef. Ik heb zelf ooit bij een kleiner bedrijf gewerkt (ploeg van 7 man, max 3 per productielijn), maar dat vond ik prima (qua samenstelling). Zoals Barrycade aangeeft is er natuurlijk ook de kans op slechte samenwerking met bepaalde collega's; dan heb je minder mogelijkheid om dergelijke collega's te ontwijken. Zou er daarom ook vooral op letten dat het klikt met collega's tijdens je proefrun. Op de werkvloer is toch vaak een cultuur die je pas ziet, als je er werkt. Ik zou er op letten op hoe men praat over collega's, het uitvoeren van het proces en wat voor aanvullende mensen ze zoeken.

Kleiner bedrijf heeft natuurlijk ook een ander hoger risico. Vaak zijn bepaalde secondaire voorwaarden niet fantastisch uitgewerkt of is er sprake van schrijnend amateurisme. Sowieso geldt, in mijn ogen, des te kleiner het bedrijf, des te meer je te dealen hebt met 'baasjes'. Soms zijn dat fantastische mensen, maar helaas ook vaak genoeg meegemaakt dat het verschrikkelijke managers zijn.
Een goed punt is om ook even uit te zoeken hoe ze bv vakanties hebben geregeld, zo'n kleine ploeg en 3 ploegen, volgens mij kom je dan al snel uit op: oef snipperdagje? Piet heeft ook al een dag vrij / ziek/ training dus kan het volgende maand?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefke0611
ArchitectOfDoom schreef op maandag 8 november 2021 @ 08:37:

Dank voor je reactie. Eens met wat je zegt. Het is natuurlijk altijd afwachten hoe het binnen een bedrijf gaat,
hier kom je vaak pas achter als je er een langere tijd werk. Gesprek met vestigingsmanager was in ieder geval
prettig, niet een blaaskaak die je soms ook treft..

Wat betreft de groepsgrote blijft lastig, werk nu bij een groot bedrijf met vestigingen over de hele wereld, word
nu vaak moe van al het overleg wat plaats moet vinden als je iets geregeld wilt krijgen. En er zitten te veel
kapiteins op 1 schip....

Wat betreft arbeidsvoorwaarden zit het wel goed, nog geen gesprek hierover gehad maar de CAO ziet er goed,
beter dan ik nu heb, maar daar zal ik het niet om doen of laten...

[ Voor 5% gewijzigd door Chefke0611 op 09-11-2021 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefke0611

Ja dat weet ik, dat heb ik tijdens het gesprek ook gevraagd en beloven kunnen ze het niet...
Daar heb ik ook aan gedacht om te zeggen dat ze kunnen bellen als ze overgaan naar 5 ploegen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefke0611
Standeman schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:25:
[...]

Dit ^^

Mijn ervaring (N=1) met kleine bedrijven is dat toezeggingen meer een vorm van wensdenken zijn. De winst valt tegen of de baas heeft een nieuwe Audi op het oog. Er zijn altijd "redenen" waarom de beloftes niet nagekomen kunnen worden.
Tenzij een bedrijf echt groeit (en niet voor de verkoop van het bedrijf), dan kan je beloftes over doorgroei in functie en/of salaris al iets serieuzer nemen.

De enige manier om te zien of ze mogelijk aan hun woord gaan houden is te kijken in hoeverre ze gegroeid zijn de laatste paar jaar. Als dat de afgelopen paar jaar nihil is, zal dat de komende paar jaar ook zo zijn en verandert er helemaal niks.
Wat betreft groei zit het goed, zijn veel investeringen gedaan en productielijn is gemoderniseerd waardoor ze
behoorlijk meer volume kunnen verwerken dan 5 jaar geleden, momenteel gebruiken ze maar 40% van de
capaciteit, mede door Covid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefke0611
Barrycade schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:27:
[...]

Een goed punt is om ook even uit te zoeken hoe ze bv vakanties hebben geregeld, zo'n kleine ploeg en 3 ploegen, volgens mij kom je dan al snel uit op: oef snipperdagje? Piet heeft ook al een dag vrij / ziek/ training dus kan het volgende maand?.
Ja neem ik mee aankomende vrijdag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Znorkus
  • Laatst online: 15-09 09:52
Hoi Chefke,

Stel ik ben manager van jouw afdeling, en iemand komt naar mij toe met het volgende verhaal:

"Hallo manager, ik wilde eens wat met je overleggen. Ik heb het hier wel naar mijn zin maar merk wel dan bepaalde werkzaamheden mij tegenstaan, 50% van mijn werk bestaan uit schoonmaken in een zeer vochtige en warme omgeving, dit schoonmaken is natuurlijk belangrijk in een bedrijf waar voedsel geproduceerd wordt maar ben daardoor niet veel bezig met het vak waar ik voor gestudeerd heb. Kunnen wij eens praten over wat mijn mogelijkheden zijn om hier wat aan te doen, zodat ik wat meer uitgedaagd wordt in mijn werk?"

Ik zou daar als ik manager was enthousiast mee aan de slag gaan. Natuurlijk moet je een beetje op je plek zitten, en het lijkt of je wat onder je niveau zit. Met die opleiding net op zak vormt dat een mooi duo: je bent leergierig, je wilt je ontwikkelen - en in je huidige functie is het wat saai / repetitief.

Ik vind het een logisch verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefke0611
Znorkus schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 09:52:
Hoi Chefke,

Stel ik ben manager van jouw afdeling, en iemand komt naar mij toe met het volgende verhaal:

"Hallo manager, ik wilde eens wat met je overleggen. Ik heb het hier wel naar mijn zin maar merk wel dan bepaalde werkzaamheden mij tegenstaan, 50% van mijn werk bestaan uit schoonmaken in een zeer vochtige en warme omgeving, dit schoonmaken is natuurlijk belangrijk in een bedrijf waar voedsel geproduceerd wordt maar ben daardoor niet veel bezig met het vak waar ik voor gestudeerd heb. Kunnen wij eens praten over wat mijn mogelijkheden zijn om hier wat aan te doen, zodat ik wat meer uitgedaagd wordt in mijn werk?"

Ik zou daar als ik manager was enthousiast mee aan de slag gaan. Natuurlijk moet je een beetje op je plek zitten, en het lijkt of je wat onder je niveau zit. Met die opleiding net op zak vormt dat een mooi duo: je bent leergierig, je wilt je ontwikkelen - en in je huidige functie is het wat saai / repetitief.

Ik vind het een logisch verhaal.
Hallo Znorkus,

Nouja, in die woorden heb ik het niet gezegd maar wel eens aangegeven dat dat schoonmaken me tegenstaat.
Antwoord is dan; 'Dat hoort bij je functie'. En dat snap ik ook wel maar als ik vooraf had geweten dat het werk
zoveel uit schoonmaken bestond was ik wel bij een schoonmaakbedrijf gaan werken! En als ik het niet doe
moet een andere collega het doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik zou nog verder kijken als ik jou was. In de voedingsmiddelenindustrie is volgens mij best wat vraag naar personeel en ik zou dan niet de keuze beperken tussen deze 2 bedrijven.

PS. persoonlijk vond ik 3 ploegen echt veel fijner werken dan 5 ploegen.

[ Voor 17% gewijzigd door Ernemmer op 09-11-2021 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefke0611
Ernemmer schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 10:04:
Ik zou nog verder kijken als ik jou was. In de voedingsmiddelenindustrie is volgens mij best wat vraag naar personeel en ik zou dan niet de keuze beperken tussen deze 2 bedrijven.

PS. persoonlijk vond ik 3 ploegen echt veel fijner werken dan 5 ploegen.
Eens, is momenteel genoeg te kiezen.

Wel benieuwd waarom jij 3 ploegen beter vind dan 5 ploegen. Ik kan wel voordelen bedenken hoor, zoals weekends vrij enzo maar door de weeks vrij heeft ook weer voordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Chefke0611 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 11:20:
[...]

Eens, is momenteel genoeg te kiezen.

Wel benieuwd waarom jij 3 ploegen beter vind dan 5 ploegen. Ik kan wel voordelen bedenken hoor, zoals weekends vrij enzo maar door de weeks vrij heeft ook weer voordelen.
5 ploegen was bij ons 2 vroege diensten, dan weer 2 late diensten en dan weer 1 normale dienst en 2 dagen vrij. Dan de week er op was het net weer andere diensten op andere dagen. Echt totaal geen vast ritme.

3 ploegen was gewoon 4-5 dagen late dienst, 2 dagen vrij, 5-6 dagen vroege dienst, 2 dagen vrij, etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Znorkus
  • Laatst online: 15-09 09:52
Chefke0611 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 10:01:
[...]
Hallo Znorkus,

Nouja, in die woorden heb ik het niet gezegd maar wel eens aangegeven dat dat schoonmaken me tegenstaat.
Antwoord is dan; 'Dat hoort bij je functie'. En dat snap ik ook wel maar als ik vooraf had geweten dat het werk
zoveel uit schoonmaken bestond was ik wel bij een schoonmaakbedrijf gaan werken! En als ik het niet doe
moet een andere collega het doen..
Het is het begin van een goede discussie, alleen laat je je misschien te snel afwimpelen? Natuurlijk hoort het schoonmaken bij deze functie, dat was wel bekend. Je zou het gesprek voort kunnen zetten.

A: Ik vind dit schoonmaakwerk niet zo passen bij mijn opleiding en interesse
B: Ja maar het hoort bij je functie
A: Dat snap ik, en zolang ik deze functie heb zal ik het zo goed mogelijk uitvoeren. Daar zijn we het over eens. In aanvulling daarop zou ik je graag iets willen vragen: ik heb het idee dat ik deze functie een beetje ontgroeid ben, wel zou ik graag bij dit bedrijf willen werken, heb je een idee over wat ik het beste zou kunnen doen? Zou ik met iemand binnen de organisatie kunnen overleggen over een eventuele andere functie die beter bij me past?

Kijk, en als je dan samen met de werkgever niet iets kan verzinnen waar jij wel meer lol in hebt: nou, dan zijn de mogelijkheden wel een beetje opgedroogd. Kennelijk bestaat er dan ook niet de motivatie bij het bedrijf om jou als werknemer te behouden en laten ze een opgeleid iemand met MBO4 graag de schoonmaak doen. Dan heb je er toch alles aan gedaan.

Al doe je het alleen maar om je schuldgevoel over het daar weggaan kwijt te raken. Als zij je niets anders te bieden hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefke0611
Ernemmer schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 11:45:
[...]

5 ploegen was bij ons 2 vroege diensten, dan weer 2 late diensten en dan weer 1 normale dienst en 2 dagen vrij. Dan de week er op was het net weer andere diensten op andere dagen. Echt totaal geen vast ritme.

3 ploegen was gewoon 4-5 dagen late dienst, 2 dagen vrij, 5-6 dagen vroege dienst, 2 dagen vrij, etc.
Duidelijk dus in jou 5 ploegen had je geen nachten begrijp ik?
Ik werk momenteel in 5 ploegen, 2 ochtend-, 2 middag-, 2 nachtdiensten en dan 4 dagen vrij (of zoals sommigen zeggen 3,5 omdat je eerste dag vrij deels een slaapdag is).

3 ploegen waarin ik eerder gewerkt heb en ook bij het andere bedrijf betreft week nacht (4x), week middag (5x) en week ochtend (5x), weekends dus vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefke0611
Znorkus schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 12:10:
[...]

Het is het begin van een goede discussie, alleen laat je je misschien te snel afwimpelen? Natuurlijk hoort het schoonmaken bij deze functie, dat was wel bekend. Je zou het gesprek voort kunnen zetten.

A: Ik vind dit schoonmaakwerk niet zo passen bij mijn opleiding en interesse
B: Ja maar het hoort bij je functie
A: Dat snap ik, en zolang ik deze functie heb zal ik het zo goed mogelijk uitvoeren. Daar zijn we het over eens. In aanvulling daarop zou ik je graag iets willen vragen: ik heb het idee dat ik deze functie een beetje ontgroeid ben, wel zou ik graag bij dit bedrijf willen werken, heb je een idee over wat ik het beste zou kunnen doen? Zou ik met iemand binnen de organisatie kunnen overleggen over een eventuele andere functie die beter bij me past?

Kijk, en als je dan samen met de werkgever niet iets kan verzinnen waar jij wel meer lol in hebt: nou, dan zijn de mogelijkheden wel een beetje opgedroogd. Kennelijk bestaat er dan ook niet de motivatie bij het bedrijf om jou als werknemer te behouden en laten ze een opgeleid iemand met MBO4 graag de schoonmaak doen. Dan heb je er toch alles aan gedaan.

Al doe je het alleen maar om je schuldgevoel over het daar weggaan kwijt te raken. Als zij je niets anders te bieden hebben...
Ik zal dr eens over nadenken. Weet dat er meer tegen het zelfde probleem aanlopen, andere functie zal lastig
worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Chefke0611 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 12:46:
[...]

Duidelijk dus in jou 5 ploegen had je geen nachten begrijp ik?
Ik werk momenteel in 5 ploegen, 2 ochtend-, 2 middag-, 2 nachtdiensten en dan 4 dagen vrij (of zoals sommigen zeggen 3,5 omdat je eerste dag vrij deels een slaapdag is).

3 ploegen waarin ik eerder gewerkt heb en ook bij het andere bedrijf betreft week nacht (4x), week middag (5x) en week ochtend (5x), weekends dus vrij.
Jawel, de dag was opgedeeld in 3x8. Maar ik kon er heel slecht tegen dat ik de ene dag een vroege, dan de dag erna weer een late en dan die dag er na weer een andere dienst had.
4-5-6 dagen achter elkaar dezelfde dienst vond ik veel fijner werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-09 14:09

AMDFreak

Intel is zo..

Ik ben zelf van een klein bedrijf (5 man) naar een groot bedrijf gegaan (500 man).

Het heeft zo zijn voor en nadelen.
- Groot bedrijf heeft vaak wel wat meer salaris mogelijkheden dan in een klein bedrijf. Als ik die stap niet had gemaakt 8 jaar geleden, had ik nooit het salaris gekregen wat ik nu verdien.
- Makkelijker vrij nemen, omdat er toch altijd wel iemand is.
- Beslissingen moeten soms over 3 management schijven besloten worden alvorens iets in de lijn gezet kan worden.
- Complimenten krijgen van de directeur/eigenaar voelt fijner dan van een teamleider.

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blyzka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12-09 12:31
Klein is vaker gemoedelijk, zelf heb ik bij een klein bedrijf gewerkt en nu bij een groot bedrijf.

Bij een klein bedrijf zou je meer kunnen onderhandelen, mogelijk ook kwa werkzaamheden.
Bij een groot bedrijf is het vaak allemaal iets bureaucratischer, dus dan ben je ook vaak een nummer.

Tevens moet je jezelf afvragen of je meer een mensenmens bent die van drukte houdt of toch liever wat minder mensen om je heen hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flyyy
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-09 19:32
Klein bedrijf is vaak inderdaad gemoedelijker, maar je werkt dus in kleinere teams.
Dit houd wel in dat er qua vrij nemen en/of vakanties minder flexibiliteit is.
Dit vertaald zich ook naar de doorgroeimogelijkheden. In grote bedrijven is vaak meer ruimte hiervoor.
Dat is zeker iets om over na te denken.

Ik heb de weg ook zo bewandeld, maar ben er op terug gekomen. Kleiner is fijner,
maar uiteindelijk zaten er voor mij meer voordelen aan een grote organisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefke0611
Afgelopen vrijdag een ochtend meegelopen. Ja lastig... Opzich wel een duidelijk beeld gekregen. Zitten veel voordelen aan dit bedrijf:
-Minder reistijd. 7 minuten fietsen ipv 30 minuten met de auto.
-Best wel gevarieerd werk (kom ik nog op terug)
-Meer verantwoordelijkheid
-Zelf meer sleutelen dus meer technische werkzaamheden (bij huidge werkgever doet TD alles).
-Vrijwel geen schoonmaak werkzaamheden

Nadelen;
-3 ploegen (is echter voor een jaar, is goed geïnfecteerd om in 5 ploegen te draaien dus dit gaat in de toekomst zeer zeker gebeuren)
-Salaris voorstel wordt nog gestuurd maar is slechter dan huidige zo ik in de Cao zelf al uitgerekend heb (ook rekening houdend met verschil 5 en 3 ploegen uiteraard)

Al met al blijf ik twijfelen, het ene moment ben ik dr uit dat ik het wil en het volgende moment weet ik het weer niet zeker...

Bij huidige werkgever afgelopen maandag een switch moeten maken naar een andere ploeg waar ik totaal niet blij mee ben wat mij meer richting het kiezen van het andere bedrijf drukt... Is gewoon besloten zonder overleg. 5 dagen in de nieuwe ploeg valt me tot nu toe tegen.. Saaie ploeg waar iedereen tijdens pauzes in een boekje/krant of z'n telefoon zit ipv zoals in m'n oude ploeg gezellig met elkaar aan het praten is..

Wat betreft het voordeel van "best wel gevarieerd werk", ik ben in die zin snel ergens uitgekeken.. Als ik iets onder de knie heb begint het snel saai te worden..

Salaris is in die zin geen reden meer om iets wel of niet te doen. Financieel hebben we het nu al goed en die paar 100 euro per maand minder mis ik niet.

Ben d'r dus nog niet over uit! Ze zeggen wel eens bij twijfel niet doen maarja....

Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefke0611
flyyy schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 16:45:
Klein bedrijf is vaak inderdaad gemoedelijker, maar je werkt dus in kleinere teams.
Dit houd wel in dat er qua vrij nemen en/of vakanties minder flexibiliteit is.
Dit vertaald zich ook naar de doorgroeimogelijkheden. In grote bedrijven is vaak meer ruimte hiervoor.
Dat is zeker iets om over na te denken.

Ik heb de weg ook zo bewandeld, maar ben er op terug gekomen. Kleiner is fijner,
maar uiteindelijk zaten er voor mij meer voordelen aan een grote organisatie.
Vrij nemen is geen probleem. Mits optijd aangevraagd is dit te regelen. Ben nu echter wel verwend om eens een uurtje eerder weg te gaan of de volgende dag te snipperen, dit zal wat lastiger gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefke0611
Blyzka schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 16:40:
Klein is vaker gemoedelijk, zelf heb ik bij een klein bedrijf gewerkt en nu bij een groot bedrijf.

Bij een klein bedrijf zou je meer kunnen onderhandelen, mogelijk ook kwa werkzaamheden.
Bij een groot bedrijf is het vaak allemaal iets bureaucratischer, dus dan ben je ook vaak een nummer.

Tevens moet je jezelf afvragen of je meer een mensenmens bent die van drukte houdt of toch liever wat minder mensen om je heen hebt.
Mensenmens... Bah... Grapje! :-) Nee dat ben ik totaal niet, wat leuk contact is leuk maar m'n collega's zijn m'n collega's en m'n vrienden heb ik buiten werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:45

Honesty

kattenneus!

Als je in die nieuwe ploeg blijft is dat denk ik het laatste zetje naar de nieuwe wg. Twee keer 23 extra reistijd is ook bijna 4 uur per week minder voor je werk in de weer te zijn en dat is ook veel waard.
Ik heb zelf niks met ploegendienst dus of 3 of 5 veel uitmaakt weet ik niet.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefke0611
Honesty schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:39:
Als je in die nieuwe ploeg blijft is dat denk ik het laatste zetje naar de nieuwe wg. Twee keer 23 extra reistijd is ook bijna 4 uur per week minder voor je werk in de weer te zijn en dat is ook veel waard.
Ik heb zelf niks met ploegendienst dus of 3 of 5 veel uitmaakt weet ik niet.
Ja daar scoren ze geen punten mee met die actie...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chefke0611

Ik heb voor deze optie gekozen. 3 ploegen is echt niet mijn ding, dan lever ik liever mijn ploegentoeslag in en ga ik weer ergens in dagdienst werken. Ben inmiddels op het werk weer naar mijn oude ploeg.

Dank voor het luisterend oor, adviezen en tips!
Pagina: 1