Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:58
Mijn vraag
Gisteravond ging mijn Poco F1 ineens in een bootloop. Heeft uuuuuuren geduurd. Geprobeerd de volume down + power button 15 sec in te drukken maar ook dat hielp niet. Af en toe een animatie van 'fastboot' of het menu waarin ik de hele telefoon kon wissen en van menu kon wisselen met de volume toetsen.

Uiteindelijk na willekeurig wat klikken op het scherm en knopjes aan de zijkant indrukken kwam ik weer op het start scherm van de telefoon. De telefoon lijkt weer te werken maar durf hem niet handmatig te herstarten om te testen.

Het enige probleem wat er nu speelt: simkaart wordt niet meer herkent. Ik heb de sim kaart in een andere telefoon gestopt en ook daar wordt hij niet herkent. Ik heb een simkaart uit een andere telefoon gehaald en die in de poco F1 gestopt en dat werkt ook. Het ligt dus aan de sim kaart. Kan deze kapot gegaan zijn door de bootloop? Is er iets wat ik kan doen om te testen of er hardware kapot is gegaan of om een toekomstige bootloop te voorkomen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
MIUI Global 12.0.3
Android 10 QKQ1.190828.002
Beveiligingspatch 2020-12-01

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Gezocht op dit forum en google maar kom niet verder dan tijdens de bootloop volume down + power button ingedrukt te houden, en dat hielp niet.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:34
Grotere kans dat de kapotte sim kaart de bootloop veroorzaakt heeft dan dat de sim kaart er door kapot ging.
Dus gewoon nieuwe sim bestellen en er in doen.

In zijn algemeenheid, telefoon is klein en breekbaar, dus zorg altijd voor een goede backup, gaat er iets mis ben je niets kwijt, of kun je gerust een software reset doen in de wetenschap dat je niets kwijt raakt, behalve wat tijd om de boel opnieuw in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
Ik heb de simkaart meteen verwijderd. Een backup doe ik met google, dat moet voldoende zijn toch? (contacten, apps, foto's, bestanden).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:34
SX-Superfly schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 17:38:
Ik heb de simkaart meteen verwijderd. Een backup doe ik met google, dat moet voldoende zijn toch? (contacten, apps, foto's, bestanden).
Whatsapp moet je wel in de app zelf aanzetten, idem met een app als Stocard. Maar de rest gaat prima via de Google backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:58
@SX-Superfly wat voor simkaart / provider heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
T-Mobile... en ze rekenen 5 euro voor een vervangende simkaart. Die komt deze week met de post hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pband
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-06-2024
hmmmm ben benieuwd...

Dit lijkt op het probleem wat mijn vrouw nu ervaart, die heeft een standaard MIUI installatie op haar POCO F1 en komt nu momenteel niet uit de bootloop... kan geen feiten hier neerzetten omdat ik ze niet kan inzien...

Zelf heb ik ook de poco, maar een andere rom erop (weet zo niet welke) want omwille van haar bereikbaarheid heb ik nu mijn poco opgeofferd aan haar....

Wat ik kon terug vinden is het eerste hierop: batterij volledig laten lopen... dan weer aan de lader en tot 100% opladen en daarna pas weer aanzetten omdat het mogelijk iets met de batterij voltage meting te maken heeft?

hard reset reageerde de telefoon niet op, maar goed want mijn vrouw werd wat pissig toen ik zei dat ze mogelijk gegevens kwijt is daarna...
Eerstvolgende optie is een //// 8)7 |:( geen idee?

Er komt nu sowieso een nieuwe telefoon omdat we er te afhankelijk van zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarte997
  • Laatst online: 13:35
pband schreef op donderdag 2 december 2021 @ 14:14:
hmmmm ben benieuwd...

Dit lijkt op het probleem wat mijn vrouw nu ervaart, die heeft een standaard MIUI installatie op haar POCO F1 en komt nu momenteel niet uit de bootloop... kan geen feiten hier neerzetten omdat ik ze niet kan inzien...

Zelf heb ik ook de poco, maar een andere rom erop (weet zo niet welke) want omwille van haar bereikbaarheid heb ik nu mijn poco opgeofferd aan haar....

Wat ik kon terug vinden is het eerste hierop: batterij volledig laten lopen... dan weer aan de lader en tot 100% opladen en daarna pas weer aanzetten omdat het mogelijk iets met de batterij voltage meting te maken heeft?

hard reset reageerde de telefoon niet op, maar goed want mijn vrouw werd wat pissig toen ik zei dat ze mogelijk gegevens kwijt is daarna...
Eerstvolgende optie is een //// 8)7 |:( geen idee?

Er komt nu sowieso een nieuwe telefoon omdat we er te afhankelijk van zijn....
Heb jij in tussentijd een oplossing gevonden? Ik vind online dat een nieuwe batterij plaatsen ook een oplossing kan bieden, maar na een vervanging hier geeft dat niet het verhoopte resultaat... Systeem blijft in bootloop. Fastboot geeft geen optie, reboot via Mi Recovery lukt niet. Ik kan wel op en neer scrollen, maar een reboot kan ik niet bevestigen (met de aan/uitknop)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
Na het plaatsen van een nieuwe simkaart was het probleem meteen verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pband
maarte997 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 13:19:
[...]

Heb jij in tussentijd een oplossing gevonden? Ik vind online dat een nieuwe batterij plaatsen ook een oplossing kan bieden, maar na een vervanging hier geeft dat niet het verhoopte resultaat... Systeem blijft in bootloop. Fastboot geeft geen optie, reboot via Mi Recovery lukt niet. Ik kan wel op en neer scrollen, maar een reboot kan ik niet bevestigen (met de aan/uitknop)...
Uiteindelijk besloot de telefoon het na loshalen accu en weer terugplaatsen gewoon weer te functioneren, dat lijkt dus de oplossing te zijn (geen nieuwe accu dus, maar gewoon loshalen en weer vast zetten)....

[ Voor 13% gewijzigd door pband op 27-06-2022 11:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maarte997
  • Laatst online: 13:35
@pband Thx voor de reactie. Straks eens proberen. Op hoop van zegen.

[ Voor 6% gewijzigd door maarte997 op 27-06-2022 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pband
maarte997 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 12:51:
@pband Thx voor de reactie. Straks eens proberen. Op hoop van zegen.
Overigens weet ik niet of het nog relevant is, maar ik heb een goede 10 minuten gewacht met weer opnieuw in elkaar zetten en niet dus met 5 seconden weer... ik weet niet of dat nog verschil uitmaakt, ik zie altijd bij mijn laptop oplader het lampje nog een seconde of 10 branden nadat ik de boel ontkoppelt heb en ik denk daarom altijd dat elektronica gevoelig is voor een soort restlading wat even blijft hangen, maar gebaseerd op gevoel (en feitelijk een brandend lampje van de lader).
Pagina: 1