stiller maken

Pagina: 1
Acties:

• Tinman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-08 08:58
ik wordt gek van de herrie in m'n kast.

ik wil hem dus stiller maken

heb dus al alle 80mm koelers verwijderd (3 stuks) en nu wil ik m'n FOP32 nog wat stiller krijgen.

wat kan het beste doen?

een stille 80mm koeler halen en die op 7volt (noem merk+type wat ik moet gebruien) laten draaien of gewoon een stille 60mm op 12v (merk+type)

koelprestatie moet ongeveer het zelfde blijven als nu met standaard FOP32 koeler

:?

Verwijderd

je kast isoleren ?

en PAPST fans kopen ! :)

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

geluids isolatie aanbrengen.

39

• misstickjoint
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-02 10:55
helemaal met die andere twee eens je kast laten isoleren.
Je systeem temp. wordt wel een paar graden warmer das het nadeel maar het help toch een paar dB. (voor wat hoort wat)
En je zou die fans kunnen vervangen door stillere fans kosten wel wat duurder maar zd zijn echt stiller :)

Why Drink and Drive when you can Smoke and Fly!!!!!

• apa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-08 09:42

apa

Run Forest, ruuuuuuuuuunnnnn!!

heb dus al alle 80mm koelers verwijderd (3 stuks) en nu wil ik m'n FOP32 nog wat stiller krijgen.
Grotere fans moeten minder snel draaien om dezelfde CFM te bereiken als kleine fans. Je kan dus best ofwel je 8cm fans terug zetten of nog grotere kopen (er zijn er van 12cm die op 12V draaien en die passen nog mooi binnen een PC). Deze fans kan je dan eventueel op een lagere voltage zetten, zoals 7V.

Best is ook voor fans te kiezen die gebogen schoepen hebben: die verplaatsen zowieso meer lucht.

Zorg ervoor dat je fans niet te dicht tegen de wand van je kast staan; dan veroorzaakt de verplaatste lucht trilling met de kast en trilling = geluid.

PC: R5-2600X | X370-Pro | 2x8GB | 960Pro 512GB | WD 4TB | GTX 660 | Eizo CX240 | Steinberg UR22MkII | JBL LSR305

Verwijderd

Zet je computer ook niet in een hoek van je kamer neer. Extra rubber onder je kast, om de resonatie op te vangen.

• Mephix
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
Waterkoeling??? :)

Verwijderd

Zet alles vast met rubber ringetjes ertussen.

Haal die standaard plastic voetjes er ondervandaan en gebruik iets als rubber/kurk.

Ik heb rubber gebruikt want dat was het simpelst voor mij.
Ik werk namelijk bij een schoenmakerij op zaterdag, dus ff wat rubber voetjes gehaalt.

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:46
ik had het ook.. wat heb ik gedaan? ik heb mijn herrie-kastje in een inloop-kast gezet. gaatje in de muur met zon rond zaag-ding die je op je boormachine zet. daaralle draadjes doorheen.. prachtig. wat een stilte!

word iets van 1 of 2 graden warmer. gewoon even warom als ik de deur op een kier zet maar dan hoor ik hem weer :) [al is het maar een beetje]

natuurlijk denk je van: dan moet ie steeds de kast in om een cd ofzo er in te stoppen.. nee dus.. er loopt een hele lange IDE-kabel door mn gat in de muur. en een molex-verleng-kabel. ik moet alleen nog wel de kast in om hem aan te zetten. [toch maar eens op zoek naar keyboard power-on.] gelukkig zet ik hem meestal maar 1x per dag aan.

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:24

Sjaak_Afhaak

Bleh!

je kast isoleren ?
en PAPST fans kopen !
hier nog een tevreden gebruiker van een stille papst fan. Ben het met Apa eens dat het fijner is om een grotere fan te gebruiken en die vervolgens op een lager toerental te laten draaien.. bovendien ziet een 120mm fan er lekker bruut uit >:)

Hier staat tekst

Pagina: 1