Aorus FI32U DAC wordt niet gedetecteerd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:31
Mijn vraag
Mijn Aorus FI32U heeft een ingebouwde ESS Sabre DAC voor gebruik met headphones, mijn probleem is nu echter dat Windows de DAC niet meer detecteert. Dit heeft in het verleden wel gewoon prima gewerkt maar nu ziet Windows het scherm enkel als een USB hub en heb ik geen mogelijkheid om de USB DAC te selecteren.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Aorus FI32U, Sennheiser HD660s, Windows 10

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb uiteraard alle kabels opnieuw aangesloten, dit mocht niet baten. Daarnaast heb ik op de website van Gigabyte gezocht of ik wellicht nieuwe firmware mis maar ik heb al de nieuwste firmware voor het scherm. De probleemoplosser in Windows detecteert de DAC helemaal niet dus ik weet eigenlijk niet hoe ik nu verder moet.

Wellicht dat iemand anders met dit scherm hier ook al eerder tegenaan is gelopen? Ik kom via google eigenlijk niks vergelijkbaars tegen dus vandaar dit topic. Iemand enig idee? ;(

EDIT
Ik heb het alsnog opgelost door een tijdje de stroom van mijn PC en scherm af te halen waarna alles gewoon weer lijkt te werken. Geen idee waarom maar het is opgelost. :+

[ Voor 8% gewijzigd door Redblader op 06-11-2021 13:13 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:49
Heb je het wellicht de Audio perongeluk uitgezet of de source geswitched in de monitor settings?