Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corsat
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:30
Wij lopen tegen het volgende probleem aan war wij niet uit komen en van het kastje naar de muur gestuurd worden. Het probleem is als volgt, wij hebben een dect telefoon gigaset 530 en gebruiken deze in combinatie met gekoppelde headsets voor het aannemen van telefoongesprekken van 2 verschillende firmas die via een telefoon centrale ons bellen. Beide firmas werken met een code herkenning. Sinds 1 oktober is 1 firma overgestapt op een nieuw telefoonnummer en sindsdien werkt de toetsen herkenning niet meer, bij de andere firma werkt dit wel. Wij worden gebeld toetsen de code in maar de toetsen worden niet herkend. Nu zegt die firma dat wij een analoog systeem gebruiken en in combinatie met het modem van caiway het probleem genereerd, caiway zelf zegt dat dit niet het geval kan zijn. Ik zoek een oplossing maar heb geen idee wat te doen en wat moeten wij aanschaffen zodat het weer gaat werken.

Ecodan 7,5kW Nibe F130 ventilatie warmtepomp, 300l RVS SWW, 8400wp zonnepanelen, LL airco/verwarming, 2 MARSTEK VENUS E firmware v151 combination CT003 v114 app v1.6.33

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:13
Misschien kun je iets meer details geven, dit klinkt namelijk redelijk als een niche oplossing? Worden de gesprekken automatisch doorgeschakeld naar jullie, of is er een soort call pickup functie? Waar is de code voor die jullie intoetsen? Wat was het vorige systeem van het bedrijf, en wat is het nieuwe systeem? Wat is het systeem van het andere bedrijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corsat
De telefooncentrales van de andere partijen ken ik niet. Om een gesprek aan te nemen bij firma a toetsen wij een code in zeg 1,2,3 en hekje en dan start het contact. Bij firma b moet er een 1 of 2 worden indrukt om het gesprek aan te nemen maar dit wordt niet geaccepteerd. Firma b geeft nu aan dat dit komt door ons modem van caiway in combinatie met ons analoge gigaset 530 en dat daardoor de tonen niet herkend worden. Tot 1 oktober werkte firma b met een ander telefoonnummer en wellicht ook met een ander telefooncentrale en toen werkte het aannemen van gesprekken nog wel. Punt is, wat moeten wij nu doen zodat het wel gaat werken voor beide firmas

Ecodan 7,5kW Nibe F130 ventilatie warmtepomp, 300l RVS SWW, 8400wp zonnepanelen, LL airco/verwarming, 2 MARSTEK VENUS E firmware v151 combination CT003 v114 app v1.6.33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:13
Ok, je problemen zitten in het DTMF signaal wat niet goed herkent wordt.
Ik ben zelf hier tegenaan gelopen bij wijziging van telefooncentrales en van provider in een groot zakelijke omgeving.
Oplossing was dan een expert van de telefoon centrale leverancier met een expert van de provider te koppelen om precies het juiste protocol af te stemmen.
Verder dan dat gaat mijn kennis helaas niet. Misschien kun je naar een software oplossing kijken als vervanging van je analoge systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corsat
Ik heb inmiddels wat meer info verzameld en het verhaal is nu als volgt,
Wij hebben al geruime tijd een gigaset c530a en sinds 1 oktober herkent de centrale waar wij door gebeld worden het dtmf signaal niet meer. Volgens de bellende partij ligt dit aan de router van onze provider waar een converter het signaal zou omzetten maar dit zou dus niet goed werken. Volgens de provider wordt het dtmf signaal omgezet naar een fsk signaal en moet dit gewoon werken en ligt het aan de bellende partij. Verder geven ze aan dat ze geen telefoon firma zijn en dat op kan na iedereen met fsk werkt en dat daar het probleem zit en niet bij hun.
Mijn vraag, zou het ook nog aan de telefoon kunnen liggen ? Ik wil het oplossen maar heb geen idee wat te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• E - Jay
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Mogelijk is die ene firma overgestapt op een bepaalde VoIP oplossing. Wat je kan proberen: Bij je Gigaset C530 zit een basisstation, daar kan je als het goed is via de webbrowser op inloggen.
Dan kan je bij Instellingen -> Telefonie -> Uitgebreide VoIP instellingen de DTMF signalering instellen.

Zie pagina 133:
https://gse.gigaset.com/f...3F19_12-03-2014_nl_BE.pdf

Uiteraard goed onthouden wat je eventueel wijzigt, voor het geval DTMF helemaal niet meer werkt of deze firma wel en de andere niet meer. Het kan uiteraard niet zo goed aan de andere kant liggen (bij de firma).

• corsat
bedankt voor de informatie. Volgende week schakelen wij over op kpn en dan ga ik er vanuit dat alle problemen zijn opgelost want ik ben klaar met Caiway.

Pagina: 1