Ik wil gezien de huidige prijzen van grafische kaarten en vanwege mijn i5-7500 - welke i.c.m. met mijn gpu al een bottleneck blijkt - voor nu alvast de basis leggen voor een nieuwe (1440p) game-pc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal rond de 1000 euro. Exclusief GPU, SSD en als mogelijk het interne geheugen. Inclusief assemblage, alhoewel ik twijfel om zelf-assembleren een kans te geven.
Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem een GTX 1070 en 3 SSD's mee. Ik twijfel nog om wel of geen M.2 Samsung 970 Evo Plus 1TB te laten plaatsen. Is dat achteraf altijd makkelijk, of kan dat nog een gedoe blijken?
Ik zit tevens met de vraag of ik de 2 x Crucial CT8G4DFS824A's uit mijn huidige systeem kan overzetten, of dat het geheugen een upgrade behoeft. Zo niet, dan is het misschien interessant om er nog eens 16GB aan toe te voegen. Is een combinatie met een andere 'variant' zoals bijvoorbeeld deze mogelijk?
Nog een kleine doch specifieke vraag
Hoe dien ik het onderstaande fan-specs van de kast te lezen? Betekent dit dat er aan de voorzijde 3 keer 140mm als ook 3 keer 120mm geplaatst kan worden? Is een combinatie eveneens mogelijk/gangbaar?
Naast antwoord op bovenstaande vragen kritiek op onderstaand systeem. Mocht er iets in het oog springen hoor ik het graag. Vooral wanneer componenten niet bij elkaar passen.
Gelet: de eventuele ram-vervanging/toevoeging en SSD zitten hier nog niet bij.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal rond de 1000 euro. Exclusief GPU, SSD en als mogelijk het interne geheugen. Inclusief assemblage, alhoewel ik twijfel om zelf-assembleren een kans te geven.
Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem een GTX 1070 en 3 SSD's mee. Ik twijfel nog om wel of geen M.2 Samsung 970 Evo Plus 1TB te laten plaatsen. Is dat achteraf altijd makkelijk, of kan dat nog een gedoe blijken?
Ik zit tevens met de vraag of ik de 2 x Crucial CT8G4DFS824A's uit mijn huidige systeem kan overzetten, of dat het geheugen een upgrade behoeft. Zo niet, dan is het misschien interessant om er nog eens 16GB aan toe te voegen. Is een combinatie met een andere 'variant' zoals bijvoorbeeld deze mogelijk?
Nog een kleine doch specifieke vraag
Hoe dien ik het onderstaande fan-specs van de kast te lezen? Betekent dit dat er aan de voorzijde 3 keer 140mm als ook 3 keer 120mm geplaatst kan worden? Is een combinatie eveneens mogelijk/gangbaar?
Wat verwacht je van ons?Fanondersteuning voor 120mm, 140mm
Fanondersteuning achter 120mm
Fanondersteuning boven 120mm, 140mm
Max. aantal fans Achter, 2x Boven, 3x Voor
Max. aantal fans totaal 6x
Meegeleverde fans voor 3x 120mm
Meegeleverde fans totaal 3x
Naast antwoord op bovenstaande vragen kritiek op onderstaand systeem. Mocht er iets in het oog springen hoor ik het graag. Vooral wanneer componenten niet bij elkaar passen.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-12600K Boxed | € 299,- | € 299,- |
1 | Moederborden | MSI PRO Z690-A WIFI DDR4 | € 224,90 | € 224,90 |
1 | Behuizingen | Corsair iCUE 4000X RGB Tempered Glass Zwart | € 119,- | € 119,- |
1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 75,22 | € 75,22 |
4 | Ventilatoren | Corsair iCUE SP120 RGB Elite Performance 120mm PWM Fan - Single Pack | € 15,90 | € 63,60 |
1 | Voedingen | Corsair RM850 (2019) | € 89,90 | € 89,90 |
Totaal | € 871,62 |
Gelet: de eventuele ram-vervanging/toevoeging en SSD zitten hier nog niet bij.