G-Sync lijkt niet te werken?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tup61
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 13-04 17:50
Ik heb de ViewSonic Elite XG270QG gekocht speciaal om G-Sync in MSFS te hebben. Echter, als ik alles aanzet, dus ook de G-SYNC-indicator, dan verschijnt er geen G-Sync logo in beeld... Op zich loopt alles redelijk maar dat kan ook gewoon komen door m'n nieuwe PC... ik zie alsnog zo nu en dan stutters etc.

Hoe kan ik zeker weten dat G-Sync werkt als die indicator niets laat zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GromuhlDjun
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:20
Wat is een G-sync indicator? Zit die op je monitor?
Ik heb zelf geen ervaring met Viewsonic monitoren, maar op mijn LG kan ik in de OSD zien op hoeveel hz de monitor draait. Bijv. de game heeft 67 fps op het moment dat ik de OSD aanzet, dan zegt de OSD dat de monitor op 67hz draait.

Zet ook G-sync aan voor windowed en full screen, misschien draait MSFS in borderless mode en dan krijg je geen gsync op het moment dat deze alleen aan staat voor volledig scherm.

Daarnaast kan een spel nog steets stotteren als het te zwaar wordt. G-sync kan schommelingen in fps maar tot zo ver glad strijken; een dip van bijv 70 naar 20 ga je nog steeds als een stotter ervaren..
Op het moment dat je tearing krijgt, weet je in ieder geval dat Gsync niet werkt (vsync moet wel uitstaan om dat te kunnen testen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tup61
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 13-04 17:50
Meuh... alles lijkt te werken. Die indicator moet je aanzetten VOORDAT je een game start.. }:O En ja, G-Sync elimineert dus inderdaad niet alles maar wel veel: de verbeterde smoothness komt dus niet alléén van mijn nieuwe PC. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undeviginti
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 04-05 09:02
Heb je een FPS counter aan? Misschien kan je het stotteren dan verklaren.
Daarnaast checken of alles in nvidia configuratie scherm goed staat. Heb je al gekeken in het menu vd monitor zelf?