zoektocht iets betere grafische kaart voor oude HP computer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertJacobs
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 06-11-2021
Ik heb een HP pavilion p6 2205eb desktop, met grafische kaart HP AMD Radeon HD 7450 1GB
past hier een Pegatron AMD Radeon R7 240 2GB DDR3 in ? er staat ter hier eentje te koop wat verder in de stad.
zo neen, welke grafische kaart van 2GB zou ik toch kunnen installeren ?
hopelijk kunnen jullie me helpen, want ik tast hier wat in het duister.
1000 maal dank !!!
...

Beste antwoord (via BertJacobs op 06-11-2021 16:47)

• Baardhaas
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-08 00:45
BertJacobs schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 18:58:
Ik heb een HP pavilion p6 2205eb desktop, met grafische kaart HP AMD Radeon HD 7450 1GB
past hier een Pegatron AMD Radeon R7 240 2GB DDR3 in ?
Ja, dat zou moeten kunnen. Tenzij de kaart die je op het oog hebt langer is dan de huidge en er geen ruimte is in je kast. Denk het niet, r7 240's zijn in de regel erg compacte kaartjes, maar dat zou je eenvoudig kunnen opmeten.
Elke videokaart zolang die in je kast past en geen extra stroomaansluiting nodig heeft (als je voeding een extra peg connector heeft, of als je een sata/molex naar peg verloopje neemt, kan dit alsnog).

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:11
Welkom op Tweakers!

Je hebt in het verkeerde forum gepost, dit staat nu onder Laptop Aankoop Advies. Ik heb dit al gemeld, dus ze zullen het dan op de juiste plek zetten (Componenten Aankoop Advies).

En je hebt de vragen niet beantwoord, zoals wat je er mee wilt bereiken.

Dat is mij nu volstrekt onduidelijk.

Het is een desktop met een bijna 10 jaar oude processor die bekend staat om zijn traagheid (AMD A8 3820).

Wat denk je hier meer mee te kunnen doen dan met de huidige?
Waarom moet het nieuwe kaartje perse 2GB geheugen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertJacobs
Hoi,

Sorry dat ik dit verkeerd heb gepost. Ik had er op proberen letten.

Wel, ik wil op deze pc enkel zwift gebruiken :
https://support.zwift.com...es-to-run-zwift-H1Cj9QbeB
het is mijn enige doel, ik zal er nooit mee gamen ofzo.

nu draait het programma voldoende goed, maar ik zou m'n grafische eigenschappen wat willen verbeteren. Misschien kan ik ook zo de levensduur rekken van mijn desktop, en moet ik minder snel een nieuwe kopen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Baardhaas
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-08 00:45
past hier een Pegatron AMD Radeon R7 240 2GB DDR3 in ?
Ja, dat zou moeten kunnen. Tenzij de kaart die je op het oog hebt langer is dan de huidge en er geen ruimte is in je kast. Denk het niet, r7 240's zijn in de regel erg compacte kaartjes, maar dat zou je eenvoudig kunnen opmeten.
Elke videokaart zolang die in je kast past en geen extra stroomaansluiting nodig heeft (als je voeding een extra peg connector heeft, of als je een sata/molex naar peg verloopje neemt, kan dit alsnog).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertJacobs
k heb een HP pavilion p6 2205eb desktop, met grafische kaart HP AMD Radeon HD 7450 1GB
https://nl.hardware.info/...-p6-2205eb-b7z88ea.156925
https://support.hp.com/us...ies/5258508/model/5279898

DOEL : het doel is om enkel en alleen zwift te draaien : https://support.zwift.com...es-to-run-zwift-H1Cj9QbeB
dit gaat nu al, maar het grafische kan nog beter, ook met het oog op de toekomst, zo kan ik misschien een nieuwe aankoop uitstellen.

WAT WIL IK BEREIKEN :

een andere grafische kaart dus plaatsen. ééntje die niet te duur kost, van bvb 2GB.

past hier een Pegatron AMD Radeon R7 240 2GB DDR3 in ? er staat ter hier eentje te koop wat verder in de stad.
ik zoek iets dat niet te duur is, ongeveer 50 a 100 euro. Ik heb geen enkele merkvoorkeuren, enkel iets dat beter is dan wat ik nu heb. Het maakt me eigenlijk allemaal niet uit wat of hoe, als het maar werkt.

SYSTEEM :
ik had een windows 7, nu heb ik er een windows 10 op gezet.

IK HEB AL OP ENKELE FORA GEPOST
maar, het is chinees voor mij. kan iemand me toch verder helpen. ik heb reeds stukken in andere pc's en laptops vervangen, maar dat waren veel simpelere dingen.
https://community.amd.com...56/highlight/false#M80599

https://h30434.www3.hp.co...0-1GB/m-p/8207748#M211612

dus sorry dat ik dit niet helemaal begrijp.

Is er toch iemand die me verder kan helpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertJacobs
ik heb ondertussen op de juiste plaats gepost, maar als jij zegt, elke kaart die past, dan kan ik bovenstaande kaart even gaan ophalen en passen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19:14
R7 240 is nog steeds erg traag. Zou eens kijken naar een HD 7750, R7 250 of GTX 750 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:16

br00ky

Moderator Harde Waren
Dubbel. Merge met je andere topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BertJacobs
Baardhaas schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 11:34:
[...]

[...]

Jouw zin heeft me toch gemotiveerd om de kaart op te halen, en deze is werkende. Nu kan ik zwiften in de hoogste resolutie. Dankjewel. Ik weet niet hoe je een topic sluit, maar ik ga hiernaar zoeken.
Dankjewel !!!!
Pagina: 1