Ik ging er wel vanuit dat schadevrije jaren mee te nemen zijn naar een auto want toen ik naar brommerverzekeringen ging zoeken op internet kwam ik dat steeds tegen als één van de voordelen dus het leek erop dat dit kon. Maar misschien is dit enkel bij partijen die hoog in google naar voren komen.
Maar lijkt dus niet overal te zijn en ook niet dat je onbeperkt jaren mee kan nemen als ik bovenstaande reacties zie, dus dat is wel iets om uit te zoeken.
Wanneer het maar 2 jaar is wordt het waarschijnlijk al een stuk minder interessant want dan moet je 2 jaar van tevoren gaan inschatten wanneer je een auto gaat rijden om te voorkomen dat je langer voor die scooter betaalt.
dragon2 schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 10:03:
Ik zou gewoon dat scooterrijbewijs gaan halen en gaan rijden op dat ding. Of het hele plan afblazen.
Mocht een verzekeraar je namelijk betrappen op fraude dan kom je op een zwarte lijst te staan, dat levert problemen op met het afsluiten van *iedere* verzekering (behalve ziektekosten denk ik) en *al* die premies worden dan hoger.
Die opmerkingen over fraude kan ik niet echt plaatsen. Volgens mij is dat juist andersom, wanneer je een verzekering afsluit voor een ouder persoon en daardoor veel minder premie betaald maar ondertussen je kind van 16 er op laat rijden.
Geen idee waarom jij dat denkt want dat zeg ik nergens
Uiteraard is het duurder om een jongere (en gemiddeld genomen meer onervaren) bestuurder te verzekeren dan een ouder persoon (welke gemiddeld genomen meer ervaren is).
Een 16 jarige verzekeren zal het duurst zijn en ik verwacht ook niet anders, het gaat mij erom het uitgegeven geld aan scooterverzekering later terug te verdienen met de extra schadevrije jaren bij de autoverzekering.
Als je al het maximale bedrag betaald aan premie omdat de verzekeringnemer in het hoogste risicoprofiel valt zal de verzekeraar juist blij zijn als die jongere er niet op rijdt maar een ouder meer ervaren bestuurder want dat levert veel minder risico op voor hun. Vandaar ook dat het goedkoper is wanneer die persoon zelf de verzekeringnemer zou zijn.
Maar kan inderdaad nooit kwaad om de voorwaarden vooraf goed te lezen om te zien of de betreffende verzekeraar er daadwerkelijk geen bezwaar tegen heeft.
Want er was misschien wat verwarring over of er op de scooter gereden zou worden maar dat is wel de bedoeling, alleen dan dus door een ouder iemand.
Hoewel ik hier al wel 3 jaar een verzekerde scooter heb staan waar in al die tijd geen meter mee gereden is
(Die wil ik al tijden verkopen maar het komt er steeds niet van.)
Maar alle randzaken daar gelaten is mijn originele vraag nog steeds niet beantwoord
Kan je een scooterverzekering afsluiten wanneer je geen rijbewijs hebt?