Richard Wagner - 1 van de grootste creatieve geesten ooit...

Pagina: 1
Acties:
  • 789 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pianist1985
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-10-2022
Meer liefhebbers van deze fenomenale componist/dirigent/schrijver/filosoof/dramaturg/decorontwerper/architect/akoestiek-deskundige hier? De componist die zijn eigen opera's van tekst voorzag, van een draaiboek, van de meest gedetailleerde aanwijzingen.. die ook zijn eigen operagebouw ontwierp. De ultieme 'homo universalis' zeg maar. Al zijn ideeën hebben de tand des tijds doorstaan. In elke noot moderne filmmuziek van John Williams en in elke musical van Adrew Lloyd Webber hoor je hem terug.

Hier als voorbeeld een voortreffelijke uitvoering van de ouvertüre van zijn opera 'Die Meistersinger'

YouTube: 華格納:紐倫堡的名歌手前奏曲 Wagner: Die Meistersinger von Nürnberg, Prelude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik mag graag naar Wagner luisteren, en zie zijn invloeden terug bij de hele Neue Deutsche Harte (alhoewel dat misschien via Slovenië is binnengerold, gezien een van de eerste NDH-bands behoorlijk leentjebuur gespeeld heeft bij Laibach (aanrader: Krst Pod Triglavom - Baptism)).
Zijn opera's zijn een zit, maar zeker de moeite waard.
Al zijn ideeën hebben de tand des tijds doorstaan.
Helaas. Dat Hitler een liefhebber was, zullen we de meester niet nadragen, maar zijn ideeen over politiek en mensen ben ik het niet 100% mee eens...

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 22:01
Jester-NL schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 12:45:
Helaas. Dat Hitler een liefhebber was, zullen we de meester niet nadragen, maar zijn ideeen over politiek en mensen ben ik het niet 100% mee eens...
Wagner was gewoon een antisemiet daar hoeven we niet over te discussiëren toch? dat is ook de reden dat Adolf een liefhebber was

de vrouw van Wagner was nog erger

on topic ik vind Mozart toch beter >:)

[ Voor 4% gewijzigd door bie100 op 08-11-2021 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:08

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Gezien de controverse om deze persoon zie ik hier geen constructieve discussie uit ontstaan. Ik sluit het topic.

Tweakers Discord

Dit topic is gesloten.