iPhone uit Amerika = geen garantie in NL?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-06 21:46
Ik las een forumbericht uit 2019 waarbij iemand aangaf dat je Apple Care nodig hebt wil je aanspraak maken op garantie in Nederland op een Amerikaanse iPhone. Klopt dat, wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
dat kan
andersom zijn de garanties hier vaak EMEA dus alleen europa+afrika
dan kan je in azie en amerika ook geen garantie claimen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

JaxTeller schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 01:56:
Ik las een forumbericht uit 2019 waarbij iemand aangaf dat je Apple Care nodig hebt wil je aanspraak maken op garantie in Nederland op een Amerikaanse iPhone. Klopt dat, wat zijn jullie ervaringen?
Je hebt dan geen wettelijke garantie, zoals bij aankopen hier in NL. alleen volgens de voorwaarden bij land van aankopen, wat vaak 1j is.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

Hackus schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 10:42:
[...]

Je hebt dan geen wettelijke garantie, zoals bij aankopen hier in NL. alleen volgens de voorwaarden bij land van aankopen, wat vaak 1j is.
In de VS is het idd standaard 1j. Daarna is het op eigen kosten.

Als de vraag achter de vraag is of je garantie kunt claimen op een 2j oude iPhone uit de VS, dan is het antwoord nee :)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
IMPORTANT RESTRICTION FOR iPHONE AND iPAD SERVICE.
Apple may restrict warranty service for iPhone and iPad to the country where Apple or its Authorized Distributors originally sold the device.
Bron. Hoe Apple dit daadwerkelijk regelt, weet ik niet. Maar volgens de algemene voorwaarden hebben zij het recht om alleen garantie te geven in het land waar het apparaat verkocht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:37
In het verleden was het met iPhones lastig om garantie te krijgen of uberhaupt een betaalde reparatie te laten doen ivm de verschillende antenne bands van toestellen die buiten Europa zijn gekocht. Die onderdelen hebben ze hier niet en een swap gaan ze niet doen. Hoe het nu zit weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
dcell schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 12:46:
In het verleden was het met iPhones lastig om garantie te krijgen of uberhaupt een betaalde reparatie te laten doen ivm de verschillende antenne bands van toestellen die buiten Europa zijn gekocht. Die onderdelen hebben ze hier niet en een swap gaan ze niet doen. Hoe het nu zit weet ik niet.
Voorheen had je in de VS inderdaad toestellen voor CDMA (Sprint?) en GSM met bepaalde banden. Wij moesten dan de T-Mobile versie hebben.

Nu heeft de VS echter nog steeds andere telefoons, want daar biedt Apple iPhones met mmWave aan. Buiten de VS worden deze modellen niet aangeboden, dus acht ik de kans op garantie klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

nelizmastr schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 12:22:
[...]

In de VS is het idd standaard 1j. Daarna is het op eigen kosten.

Als de vraag achter de vraag is of je garantie kunt claimen op een 2j oude iPhone uit de VS, dan is het antwoord nee :)

Je hebt geen apple care nodig, en alleen garantie volgens het land van aankoop, wat vaak 1j is. Geen Wettelijke Garantie, die je in Nederland verkrijgt, dus ook geen 2j fabieks- of verkopersgarantie.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:04
Ik heb een iPhone 6s gekocht in Amerika en binnen een jaar laten repareren bij Apple in Haarlem. Kreeg gewoon garantie/een nieuw scherm waar wel de boodschap dat het voor 1 jaar was want gekocht in Amerika.

Geen AppleCare nodig in mijn geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-06 21:46
ok thanks dan weet ik genoeg, ik neem het risico dan niet. Denk dat het een beetje afhankelijk is per situatie.
Pagina: 1