Toetsenbord werkt half

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeDylan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 16-11-2024
Hallo,

Ik had eens een vraag en ik hoop dat ik het hier op de goede plek post.

Ik heb een desktop pc, die ik al een langere tijd gebruik met daarbij een simpel trust toetsenbord.
Deze is al meerdere keren mee verhuisd en werkt altijd prima.

Nu hebben vandaag even mijn setup verandert en heb daarvoor alles los moeten koppelen. Alles uiteindelijk weer aangesloten, kom ik tot mijn verbazing erachter dat een deel van mijn toetsenbord het niet meer doet.

Mijn cijfers 1-0 boven mijn letters doen het niet, ook het - en = doen het niet.
Mijn linker control doet het niet, als ik ctrl+a er mee doet, typt hij gewoon een a.
En mijn f-keys doen het niet.
Voor de rest werkt alles, zover ik kan zien.
Numeriek toetsenbord doet het, Rechter control+a doet het.

Ik heb al naar oplossingen lopen zoeken, ik heb de usb kabel in verschillende poorten gebruikt,
Ik heb gekeken of Windows nog updates had, of mijn drivers. Probleem oplossing geprobeerd, ik heb mijn drivers van mijn toetsenbord verwijdert. De pc uit gezet en opnieuw aangezet met het toetsenbord.

Ik ben hopeloos, ik heb geen reserve toetsenbord liggen, maar ik ga er morgen 1 halen.

Ik blijf het gewoon frappant vinden dat ik wel gewoon kan typen en er maar specifieke delen het niet doen.

Heeft iemand misschien hier meer verstand van?

Groeten Dylan

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
als je het mij vraagt is gewoon het toetsenbord kapot
dat gebeurt wel eens
die hebben ook niet het oneindige leven.

en dat is toevallig net gebeurd toen je er mee bent gaan verhuizen

kan ook iets met de kabel zijn of stekker of usb poort maar is minder waarschijnlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Heb je een andere PC (bijv een laptop) waar je mee kunt testen?

Laatste paar Windows updates hebben chaos veroorzaakt met USB devices. Ik heb hier alles moeten loskoppelen, booten zonder ook maar iets aangesloten qua USB, dan een voor een de devices erin steken, waarna alles werkt - behalve een (unpowered) USB 3.0 hub. Zodra die aangesloten is verlies ik at random devices met melding dat device ID niet uitgelezen kan worden. Klinkt als te weinig prik, maar geeft pas problemen sinds softwarewijziging...

Enfin, test keyboard eerst op andere PC om dat uit te sluiten. Geen andere PC? Maak een LiveUSB om ander OS op huidig PC te draaien (maakt niet uit welke, Ubuntu is doorgaans makkelijke oplossing) en kijken wat er dan gebeurt. Als het ook op ander PC of onder ander OS op deze PC kapot lijkt, dan is het echt kapot. Werkt het prima, dan zit je Windows OS te kloten.

Oslik blyat! Oslik!