Start > help > zoeken naar 'vpn' : 'een VPN verbinding maken'.
Start > instellingen > netwerk- en inbelverbindingen > nieuwe verbinding maken > 3e optie.
Start > instellingen > netwerk- en inbelverbindingen > nieuwe verbinding maken > 3e optie.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Verwijderd
je zult in iedergeval een server nodig hebben, nt of win2k! Of gewoon de Draytek vigor 2200 serie kabelinternet routers
Je kan toch gewoon een PPTP protocol installeren zonder gebruik van een server
Verwijderd
Hang ervan af wat voor VPN je wilt hebben eigenlijk, uiteindelijk heb je verschillende opties waarvan de win2K optie er een van is.
Waar je ook naar zou kunnen kijken is een oplossing implementeren met cisco routers wat er dadelijk voor zou zorgen dat je flexiblele internet connectie hebt, de cisco 1750 is hiervoor wel een leuk routertje om mee te spelen.
Vervolgens kun je nog altijd VPN connectiviteit op een FireWall opzetten. Het voordeel is hier natuurlijk dat je dadelijk de security meeneemt.
Ps wil je IPsec tunnels of GRE tunnels in je netwerk hebben lopen ?
Waar je ook naar zou kunnen kijken is een oplossing implementeren met cisco routers wat er dadelijk voor zou zorgen dat je flexiblele internet connectie hebt, de cisco 1750 is hiervoor wel een leuk routertje om mee te spelen.
Vervolgens kun je nog altijd VPN connectiviteit op een FireWall opzetten. Het voordeel is hier natuurlijk dat je dadelijk de security meeneemt.
Ps wil je IPsec tunnels of GRE tunnels in je netwerk hebben lopen ?
Verwijderd
Ik heb toevallig gisteren een VPN opgezet met een NT4.0 netwerk.
Echt heel erg simpel.
Je installeert het Virual Private Network protocol op een PC (in mijn geval een is dat een Stand-Alone Server die als Proxy, Firewall en RAS dient), en dat gewoon op de client ook het Virtual Private network protocol installeren.
Verbinding maken met je ISP en daarna een verbinding maken met je VPN server. Je ziet dus nu in je taskbar 2 verbindingen staan.
Stelt echt niets voor.
Ga eens in MSDN zoeken bij microsoft, is genoeg informatie te vinden.
succes
Echt heel erg simpel.
Je installeert het Virual Private Network protocol op een PC (in mijn geval een is dat een Stand-Alone Server die als Proxy, Firewall en RAS dient), en dat gewoon op de client ook het Virtual Private network protocol installeren.
Verbinding maken met je ISP en daarna een verbinding maken met je VPN server. Je ziet dus nu in je taskbar 2 verbindingen staan.
Stelt echt niets voor.
Ga eens in MSDN zoeken bij microsoft, is genoeg informatie te vinden.
succes
Verwijderd
wat heb je voor pc, NT ?
NT wil nou niet altijd net zo hard meewerken, ik heb er toch wel een tijdje op gewerkt. Nu is alles weer weg, heb nu een Vigor 2200E, alleen werkt dat VPN gebeuren nog niet echt. Ik kan het andere netwerk met telnet vanaf m'n router wel pingen, maar vanaf een client niet?
Win2k is makkelijk met VPN, win98 als client ook, de rest is minder... Tenminste zo heb ik het ervaren?
NT wil nou niet altijd net zo hard meewerken, ik heb er toch wel een tijdje op gewerkt. Nu is alles weer weg, heb nu een Vigor 2200E, alleen werkt dat VPN gebeuren nog niet echt. Ik kan het andere netwerk met telnet vanaf m'n router wel pingen, maar vanaf een client niet?
Win2k is makkelijk met VPN, win98 als client ook, de rest is minder... Tenminste zo heb ik het ervaren?
ik zet er win 2k server op dat werkt het fijnst.
en de pc is er snel zat voor.
ik zal ff kijken of ik er tot zo ver uit kom.
en de pc is er snel zat voor.
ik zal ff kijken of ik er tot zo ver uit kom.
Ik wil ook een z'n verbinding bouwen op me werk. Alleen dan moeilijk....
Zit allemaal moeilijk in elkaar, maar ik zal het proberen uit te leggen.....
i-net ---[unix1]--- net1 + net2
i-net ---[unix2]--- net3
i-net ---[win*]
unix1 verbindt 2 netwerken met internet (net1 en net2) die elkaar niet mogen zien.....
nu moet unix2 met net3 daar achter gekoppelt worden met unix1, alleen maar met net1.. dus dat net1 en net3 in '1' netwerk zitten.
en bij unix1 moet net2 'gedeelt' worden met windows machines die met kabel modem op i-net zitten.
Ja ja ...... het is niet makkelijjk dus als iemand mij hier meer over kan vertellen graag, of goede doc's heeft.... dan ga ik wel ff rtfm'en.
ps: M$ heeft niet zo veel info.
i-net ---[unix1]--- net1 + net2
i-net ---[unix2]--- net3
i-net ---[win*]
unix1 verbindt 2 netwerken met internet (net1 en net2) die elkaar niet mogen zien.....
nu moet unix2 met net3 daar achter gekoppelt worden met unix1, alleen maar met net1.. dus dat net1 en net3 in '1' netwerk zitten.
en bij unix1 moet net2 'gedeelt' worden met windows machines die met kabel modem op i-net zitten.
ps: M$ heeft niet zo veel info.
Shit doesn't happen by it self, it's made by a arsehole.
Verwijderd
Gaat wel over Remote RAS maar je moet er toch een hoop info uit kunnen halen denk ik:
http://www.lfchosting.com/helmig/j_helmig/w2krras.htm
En Labmice heeft ook altijd hele goede links & tut's:
http://www.labmice.net/networking/vpn.htm
http://www.lfchosting.com/helmig/j_helmig/w2krras.htm
En Labmice heeft ook altijd hele goede links & tut's:
http://www.labmice.net/networking/vpn.htm
Pagina: 1