Rechten bij tv die buiten garantie kapot gaat

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco123
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-05-2024
Hallo allemaal,

Ik ben inmiddels in een web terecht gekomen binnen bedrijven voor iets wat in mijn ogen heel makkelijk is: het regelen van een coulance/ creditering voor een veel te snel defecte televisie. Aangezien ik niet meer goed weet mijn rechten en plichten zijn licht ik het hier even kort toe.

De spelers
Philips (fabrikant tv)
CE Repair (reparatie bedrijf met een uitermate slechte service overigens)
* winkel * (hier de tv gekocht (Oled) in november 2017 voor 2300 euro)

Half september ging mijn televisie niet meer aan ik heb daarom * winkel * gebeld en deze stuurden mij door naar CE Repair. Helaas konden zij het defect niet oplossen en kreeg ik een voorstel voor een nieuw toestel uit 2020.
Op zich geen slecht voorstel maar ik had mijn zinnen gezet op een toestel van 2021. Dit voorstel ook gedaan uiteindelijk via Philips en ook een nieuw voorstel gekregen van CE Repair en daar weer op akkoord gegeven.
Ik heb * winkel * wel gevraagd wat de opties zijn voor mij en deze hebben (wellicht te snel) een voorstel gedaan bij CE Repair voor creditering. Na veel gedoe en vele emails later even duidelijk gevraagd of ik nu het nieuwe toestel wel geleverd zou krijgen en dat zou goed zijn. Toen ontving ik een bericht dat CE Repair het toestel op komen halen en ik een brief krijg om via * winkel * verder een creditering te krijgen (?)
Weer met CE repairs in conclaaf en nu blijkt dat door het voorstel van * winkel * is geaccepteerd en mijn verzoek tot een nieuwe tv is geannuleerd. Dit is volgens hen niet meer terug te draaien aangezien Philips daar vrij star in is (voorstellen lopen al snel binnen 48 uur af).

Op 19 oktober daarom ervoor gekozen om de tv op te laten halen om van het gedoe af te zijn. Ik heb een zogenaamde RMA brief gekregen waarmee ik richting de verkoper kan gaan voor creditering (* winkel * dus in deze). Deze ook direct doorgestuurd naar hun op dezelfde datum en sindsdien niks meer......

Ik heb inmiddels al zeker 6 keer met * winkel * gebeld en die geven steeds aan het bij de juiste afdeling uit te zetten en vervolgens krijg ik of geen antwoord of alleen antwoord op mijn oude vraag over de onderzoekskosten die ik aan CE Repair heb betaald. 

Het kastje naar de muur verhaal is dus begonnen en het begint er sterk op te lijken dat * winkel * de boot bewust afhoudt.

De vragen die ik nu stel zijn:

- is * winkel * verplicht te betalen volgens de Europese richtlijnen ?

- wat kan ik doen als * winkel * deze manier van werken vol blijft houden? Geschillencommissie? Klacht indienen ?

- Wat is een redelijke (misschien wel verplichte) creditering in euro's voor een televisie van bijna 4 jaar die 2300 euro gekost heeft maar een langere levensduur heeft ?

Mvg Remco

[ Voor 4% gewijzigd door S1NN3D op 06-11-2021 16:43 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Aangetekende brief (alleen met feiten en een tijdspad, geen meningen en gevoelens er in proppen) + e-mail, termijn van 2 weken geven om het op te lossen met de medeling dat wanneer dit niet lukt je ze in het juridische traject wel tegemoet ziet komen. Lukt dat niet dan dagvaarden. Zo simpel is het. Grote bedrijven laten (te) veel op z'n beloop en jan met de pet moet maar achter z'n centen en z'n rechten aan.

Ja, dagvaarden kost geld maar zo'n zaak lijkt klaar als een klontje. Webwinkel (de naam doet er even niet toe) moet over de brug komen met centen, zoals ze afgesproken hebben.

Verder heb jij met Philips niks te maken, met CE Repair ook niet. Jij bent geen opdrachtgever naar CE, dat is de webwinkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco123
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-05-2024
Idd , ik hoop dat het niet zover hoeft te komen en ik gaf ze in het begin nog het voordeel van de twijfel maar nu begint het me te toch echt wel te dagen dat ze bewust mijn mails etc links laten liggen. Valt me echt enorm tegen van zo'n bedrijf die zich altijd zo voor doet als extreem klantvriendelijk. Daggvaarden moet dan in de zin van via een geschillencommissie of op een andere manier ?. Vandaag zou het weer uitgezet worden naar de juiste afdeling maar heb het eigenlijk wel een beetje gehad met al die valse beloftes en steeds aan het lijntje te worden gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@Remco123 Naar goed gebruik de naam van de winkel weggehaald. Die is om de casus helder te krijgen niet relevant. Daarnaast dit topic verhuisd naar het Shopping Forum waar het beter thuishoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Beste Remco, als consument heb je het recht op reparatie/herstel of vervangen voor gelijkwaardig. De communicatie kun je beter via verkoper houden. Je hebt met andere partijen niets te maken.

De verkoper heeft ook het recht om te herstellen of vervangen. En als ze een betere TV aanbieden, mag men daar een meerprijs voor vragen. t.o.v je oorspronkelijke aankoopprijs, geen restwaarde od. Jij hoeft daar niet mee akkoord te gaan, net wat jij wilt. Je weet zelf wat er allemaal is aangeboden, en waar je akkoord mee bent gegaan of niet. Je kun niet zomaar een 2021 model eisen, als dat niet redelijk is.(zonder enige bijbetaling) Ik kan niet uit de OP halen of de 2020 TV gelijkwaardig is, of minder etc

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.