Toon posts:

FreeSCO verbinding valt weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een freesco router opgezet en op zich werkt het ding perfect, ware het niet dat de verbinding na een paar uur spontaan uitvalt. Freesco blijft wel gewoon draaien, want ik kan nog steeds inloggen met een telnetverbinding via het netwerk. Ook de lease tijd is lang genoeg. Om weer een internet verbinding te krijgen moet ik het kastje een keer opnieuw starten, maar dit is zwaar iritant.
Weet iemand waar dit aan kan liggen?

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Wat is je ISP?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:27

Hoicks

Techno!

Is het niet de internetverbinding die wegvalt?

Ik weet niet welke provider je hebt, maar ik heb er ook last van gehad. Bij mij was het dan wel de leasetime.

Verwijderd

Topicstarter
Kabelen doen we met Chello hier

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:14

Yucko

One clown to rule them all !

Had ik ook met een router/firewall die iemand voor me opgezet had (debian based) Werd er zow gek van dat ik toen maar zelf ben gaan stoeien met FreeSCO en later ClarkConnect. No problems meer.

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09-2025
Welke plaats? En eventueel ook buurt?
In Amsterdam heb ik gehoord van problemen in Oud-West
met wegvallen van verbinding en heb er heel af en toe in Venserpolder ook last van.... buiten Amsterdam weet ik niet...maar misschien is het toch een algemeen probleem

Battle.net tag

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier in regio Eindhoven.
Dat Clarkconnect vereist trouwens een te grote harddisk en teveel geheugen.
Bestaat er misschien in Freesco een instelling of misschien een programma wat ervoor zorgt dat de verbinding blijft?

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik heb Freesco ook goed draaien gehad met Chello (met en zonder DHCP server van Chello). Daar ligt het dus niet aan. :)

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
Ik had t ook. Kwam het doordat er iemand anders op mijn ip zat. Of ik op zijn ip. Toen ik het ff dinamisch zette kreeg ik mijn nieuwe goeie ip, en toen werkte het wel.

Njah, suc6

Verwijderd

zou een tijdelijke automatische oplossing met een tijd-reset handig zijn.
Uiteraard is een definitieve beter, maar dan ben je effe uit de brand.
Als je een shutdown commando op een linux server geeft kun je daar ook een -t x of zoiets ( x = tijd in seconden) aan toevoegen. Als je op die manier een tijd toekent aan de reset van het netwerk (network restart ......) zou je slechts kort de verbinding verliezen, immers geen volledige reset.
Maar zoals gezegd: geen idee of dat wat als tijd parameter voor de shutdown werkt ook voor het netwerk commando werkt.
Dus effe proberen (zit nu zelf achter een winbak....)
Pagina: 1