Krassen nieuw badmeubel

Pagina: 1
Acties:

• bukkum
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-11-2025
Ik heb een badmeubel aangeschaft in wild eiken. Nu zitten er krassen in het hout waarbij de leverancier het volgende aangeeft:

De lijnen die u over het hout ziet lopen ontstaan door een zaagblad van een cirkelzaag. De zaag draait hard rond en 'slaat' zijn messen door het hout heen. Deze slaande beweging laat de strepen achter, hierbij hoort dus ook de 'zaagruw' als uitstraling. Dit is inherent aan het product en betreft geen productiefout.

Ik denk zelf eerder dat de zaag bot was of iets wat denken jullie is dit normaal en acceptabel of niet?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h2DouGWn_8_5XWGOtxUG9dO0WKQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HXcvu6X7nnmf2IihxmcKNWCH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WHrBj0LlpMa1eMQN1w1W0Y1GAck=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oVRAmdg2cVjuYyfvR4csqvg3.jpg?f=fotoalbum_large

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:20
Heb je het in de showroom/website gezien en zo ja, zaten daar ook dergelijke strepen op ?
Hoe dan ook had ik het dan op alle delen verwacht als het onderdeel van het `design` zou zijn.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:42

CyBeRSPiN

sinds 2001

Hoe staat het er in de showroom bij? Ik vind het persoonlijk ook wel apart dit.
Wel is het zo dat je bij dit soort dingen enorm kritisch bent bij de oplevering maar het je daarna niet eens meer opvalt. Hoe ver wil je hiermee gaan?
Bij ons keukenwerkblad gaf de leverancier ons de mogelijkheid om zelf naar een uithoek van het land af te reizen om een stuk uit te zoeken die we ok vonden, deden we dat niet dan was het slikken of stikken als er een bepaald patroon in het blad zou zitten wat ons niet aan stond.
Hier hadden ze op zich ook wel voorzichtig kunnen zijn en erop te wijzen dat het er bij hoort (als het zo is..).

[ Voor 46% gewijzigd door CyBeRSPiN op 05-11-2021 17:31 ]

• bukkum
In de showroom niet gezien nee. Nou ik vind het niet mooi maar stel het is iets wat wel vaker is ga ik er geen enorm drama van maken. Maar dan verwacht ik het op de bovenste lade ook veel meer.

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:34
Dat hout zelf ziet er ook waardeloos uit. Zal ook wel bij het "design" horen.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:20
Als je er op image searched zie je het wel vaker maar de meeste afbeeldingen zijn te slecht om goed te zien.

Je kan dus nog eens in de showroom gaan kijken hoe 'erg' het daar is, dan kan je er misschien nog een zaak van maken dat dit niet is zoals je verwacht had.

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:59
Dat soort zaagsporen zie je op rabatdelen van een paar euro bij de bouwmarkt. Dat badmeubel zal wel niet goedkoop zijn geweest. Wat mij betreft niet acceptabel.

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
De naam van het materiaal is "Wild Oak" misschien dat het daarom wat "rustieker" is dan standaard eiken?
Is het vol eiken of een fineer kast?

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• bukkum
Het is een fineerkast. Morgen ga ik idd even in de showroom kijken. Was geen goedkoop meubel dus baal wel.

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:34
arjants schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 17:48:
De naam van het materiaal is "Wild Oak" misschien dat het daarom wat "rustieker" is dan standaard eiken?
Is het vol eiken of een fineer kast?
Als je kijkt naar de randen, dan zie dat de nerf niet overloopt naar de kanten. Het is dus fineer of wie weet, een fotoprint die bij het plakken fout is gegaan.
Want zaagsporen in fineer vind ik ook vreemd. Fineer wordt gestoken met een supergrote beitel.

[ Voor 10% gewijzigd door JukeboxBill op 05-11-2021 18:04 ]

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

• bukkum
JukeboxBill schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 17:55:
[...]

Als je kijkt naar de randen, dan zie dat de nerf niet overloopt naar de kanten. Het is dus fineer of wie weet, een fotoprint die bij het plakken fout is gegaan.
Want zaagsporen in fineer vind ik ook vreemd. Fineer wordt gestoken met een supergrote beitel.
Dus wat jij zegt en wel kan kloppen dat dit eigenlijk net als laminaat een fotoprint is. Dan is het helemaal een kul verhaal dat het door zagen komt.

Hier kan ik wel is navraag over doen morgen.

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:35
Dit is toch gewoon de alom populaire steigerplanken-look?

Kan me overigens voorstellen dat als het geen echte steigerplanken zijn dat het er niet uitziet.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 27-01 10:51
Zo te zien is het normaal met de Wild Oak.
https://www.rotpunktkuech...riants/fronts/mat/783.jpg

Of het mooi is is een ander verhaal.

• bukkum
Ik vind idd wel meer plaatjes waar het zichtbaar is. Bij mij is het alleen wel heel erg aanwezig. Ben bang dat ik het moet accepteren.
Pagina: 1