Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Samsung QVO 870 valt uit enkele minuten na Windows boot

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Jvann
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 26-11 14:20
Gisteren bij bol.com een Samsung QVO 870 2TB SSD gekocht voor een vriend. Hij wil meer opslagruimte voor games en dergelijk. Nadat ik de SSD in de vriend zijn PC had geïnstalleerd, had ik in Windows geboot. Windows herkende de disk, maar 1 minuut na boot verdwijnt de disk. Verkenner, diskmanagement en Samsung Magician vinden dan opeens de schijf niet meer. Na een herstart komt de SSD weer tevoorschijn en ook de BIOS herkent de SSD, maar na de Windows boot begint het riedeltje weer opnieuw. Bij mijn PC werkt de SSD echter wel, iemand enig idee hoe dit kan komen?

Ik heb de volgende dingen geprobeerd:
- Andere SATA-datakabels
- Andere SATA-stroomkabels (Wat mogelijk is, want de voeding is modulair)
- Andere SATA-datapoorten
- Andere SATA-stroompoorten (Wat mogelijk is, want de voeding is modulair)
- Ik heb geprobeerd firmware van SSD te updaten, maar deze draaide al nieuwste versie
- Ik heb de SSD in mijn PC geplaatst, en daar werkte die wel. Daarom zit ik te twijfelen of ik de SSD terug naar bol.com moet sturen, want straks heb ik met het nieuwe exemplaar opnieuw gezeur.

Specificaties van de vriends PC:
- MSI Mortar B450M Moederbord
- Ryzen 2700X CPU
- Corsair Venguence 16GB RAM
- 2TB WD Blue Hardeschijf
- 500GB 970 EVO SSD
- Gigabyte GP-G750H 750W voeding
- RTX 2070 GPU

Specificaties van mijn PC:
- MSI Mortar B450M Moederbord
- Ryzen 2700X CPU
- Corsair Venguence 16GB RAM
- 2TB WD Blue Hardeschijf
- 500GB 970 EVO SSD
- Be Quiet! Pure Power 10 500W
- GTX 1060 GPU

EDIT:
Kleine update, zijn PC heeft nu een stabiele verbinding met de SSD ... maar nu vind de BIOS zijn hardeschijf niet meer. Nu ben ik het echt helemaal kwijt 8)7 .

[ Voor 9% gewijzigd door Jvann op 05-11-2021 19:31 ]