Hoe lang ze meegaan? Ligt aan de bewegingen die ze opnemen.
Ondanks dat ik de voorste camera redelijk afgesteld heb neemt hij toch ook wat beweging op van de straat (er wordt een oprit opgenomen) en dan gaan die ongeveer 45 dagen mee, omdat er ook redelijk wat beweging is op de oprit (meerdere kinderen die de hele dag in- en uitlopen).
De camera in de achtertuin gaat wel richting de 90-120 dagen mee.
Ik heb op Amazon USB kabels gekocht die speciaal gemaakt voor deze camera's, dus het 'flapje' wat de micro USB aansluiting afdekt zit daar ook weer aan gegoten. Ik heb er to zover vertrouwen in dat dit wel goed gaat qua waterbestendigheid.
Deze heb ik middels een 20mm grijze slagvaste PVC buis naar boven getrokken zodat dit er ook nog een beetje mooi uit ziet.
In de app is het handig om aan te geven dat er een externe energiebron is aangesloten.
Als je dit selecteert gaat het blauwe lampje niet meer branden bij laden (bij aansluiten op micro USB is dat standaard wel zo).
Onderstaand screenshot is na aansluiten, de kabel laadt nu constant de batterij op en als de camera heeft gemeten dat de batterij voldoende opgeladen is dan schijnt de software het laden te onderbreken tot de camera ~95% batterij heeft (heb ik op een externe site gelezen maar niet zelf kunnen constateren).
:strip_exif()/f/image/xspnzG7ERz0C9fGY6CLUzYnP.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat is helaas niet waar voor de versie i.c.m. met de chime.
Die had ik gekocht zodat ik de bel in de woning kon hangen omdat mijn base van de camera's helemaal op zolder staat en ik bang was dat we de bel niet zouden horen anders.
Die versie heeft
niet de twee schroef bevestigingen aan de achterkant
Uiteindelijk werkt het push bericht bij aanbellen snel genoeg om je via de telefoon te laten weten dat er iemand voor de deur staat, dus het had niet nodig geweest.
Maar als je je telefoon een keer niet bij de hand hebt dan hoor je dus altijd nog de 'ouderwetse' gong.
Dus ja, niet helemaal tevreden over de camera zoals ik ze zelf kocht, maar ook niet ontevreden.
Was een leerproces voor mij... ;-)
[
Voor 23% gewijzigd door
yes-n op 20-12-2021 13:19
. Reden: Plaatjes toegevoegd van camera met aangesloten micro USB kabel en aanpassing in energiebron ]