Betrouwbare webhosting voor kleine prijs

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-05 23:30
De huidige hoster heeft de prijzen de laatste tijd erg verhoogd(van €0.49/mnd + €1,99 voor domein naar €14.99/mnd +€9.99 voor domein), waardoor ik op zoek ben naar een andere webhoster. Ik kom in de verschillende forumtopics een heleboel verschillende hostingaanbieders met veel verschil in productspecificaties tegen, en zie inmiddels door de bomen het bos niet meer. Ik ben daarom benieuwd of jullie tips hebben voor een aanbieder welke een hostingpakket onder de €2.00/mnd aanbiedt vergelijkbaar met de volgende specificaties:
  • Redelijk betrouwbaar
  • 5GB web- en mailopslagruimte, met SFTP te benaderen
  • minimaal 50GB dataverkeer,
  • minimaal 3 MySQL-databases
  • Min 10 mailboxen, extra aliassen en Roundcube webmail, POP3 en IMAP toegang
  • Mogelijkheid tot toevoegen externe domeinen bij hosting
  • Support met antwoord binnen enkele dagen
  • Inclusief 1 .nl domeinnaamverhuizing of evt. bij te nemen voor prijs < €2.00
Tevens zou een verhuisservice wel handig zijn, aangezien mij niet helemaal bekend is hoe ik de inhoud van de huidige mailboxen handmatig naar de nieuwe hostaanbieder overzet en ik hier geen duidelijke uitleg over kan vinden. Dit hoeft niet inbegrepen te zijn, maar het zou wel fijn zijn als dat erbij te boeken is voor een prijs < €5.00.

Ik zie o.a. bij Cloud86, Strato en Vimexx enkele producten die interessant lijken, maar geen enkele voldoet geheel zoals de huidige aanbieder want resp. onbekende partij, duurder met maar één database, en maar 2GB opslag.

De hosting zal voornamelijk gebruikt voor mail, af en toe een studie of websiteproject. Snelheid is daarbij van ondergeschikt belang aan de prijs.

Wellicht hebben jullie tips?

[ Voor 5% gewijzigd door timmie1 op 05-11-2021 16:22 ]

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Je wil ongeveer voor 30 euro per jaar klaar zijn incl helpen met verhuizing en er veel voor krijgen. Je hebt al wat gevonden veel lager ga je het niet vinden en ja ik ken het gevoel helemaal. Ik was vroeger ook voor 30 euro pj incl kwijt. Nu 5 euro pm ex BTW en komt domein nog bij.

Webhosting heeft ook te maken met duurdere hardware, lonen en energie prijzen en meer vraag (wie heeft er geen site). Dus 30 euro all-in die tijd is zo goed als voorbij. Voor de hobby inderdaad jammer.

Ze zijn ook wat inkomsten kwijt geraakt denk aan SSL die koste vroeger geld, de meeste hebben voldoende aan de gratis Lets Encrypt variant. Dus ergens moet er geld bij om webhosting bedrijf rendabel te houden. Dus zijn de pakketten duurder geworden.

Als je wel zelf de site kan verhuizen. Mail is zo spannend niet.

Zo doe ik het.

Thunderbird of Outlook. Maak een map op je pc aan. Sleep daar je mail heen. Heb je mega postvakken/mails dan doe je het in stapjes.

Dan heb je min of meer je mail offline dus. Je gaat verhuizen. Mailbox aangemaakt enzo. Eerst wat testen dat het zeker werkt. 100% zeker dat je postvak bij nieuwe hostingprovider werkt. Dan van pc weer naar Thunderbird of Outlook slepen. Voila je kan je mail terugzien in Roundcube.

Bij cloud86 kan je hosting bestellen zonder domein. Bij de andere die je gevonden hebt geen idee.
Cloud86 het goedkoopste pakket en domein bij xel (die zijn de goedkoopste met .NL). Ik weet alleen niet als Cloud86 Roundcube heeft.

[ Voor 8% gewijzigd door RobbyTown op 06-11-2021 13:45 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:37
Waarom zet je thuis geen NAS neer en host je zelf? Heb je alleen de domein registratie en dynamische DNS om je zorgen over te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:53
Ik heb mogelijk wel een optie voor je in gedachten maar wat voor content wil je hosten?

Als ik je lijstje zie wil je heel veel voor heel weinig geld :P (dubbeltje op de eerste rang houding)

[ Voor 37% gewijzigd door HKLM_ op 06-11-2021 13:51 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

swhnld schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 13:44:
Waarom zet je thuis geen NAS neer en host je zelf? Heb je alleen de domein registratie en dynamische DNS om je zorgen over te maken.
Goed idee. Maar heeft ook wat nadelen.

Nas is weer flinke investering en kost stroom wellicht meer dan 2 tot 3 euro pm. Komt technisch ook wat bij kijken.

Daarnaast mailen is een drama. Komt tegenwoordig allemaal in de spam of niet aan ivm reputatie van jou ip adres en je internetprovider moet het maar toestaan.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongerenchaos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-05 18:54
VPSje opbouwen via https://www.hetzner.com/de/cloud 4.22 per maand?
Is prima voor wat je wil alleen moet je wel even alles zelf inrichten

Of je pakt de webhosting van hetzner voor 2 euro per maand

[ Voor 18% gewijzigd door jongerenchaos op 06-11-2021 13:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 07:11
Vimexx, nog geen 2,50 per maand voor de hosting. Prima provider.

Totdat ze ook worden overgenomen door team.Blue of TWS.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-05 23:30
RobbyTown schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 13:38:
Je wil ongeveer voor 30 euro per jaar klaar zijn incl helpen met verhuizing en er veel voor krijgen. Je hebt al wat gevonden veel lager ga je het niet vinden en ja ik ken het gevoel helemaal. Ik was vroeger ook voor 30 euro pj incl kwijt. Nu 5 euro pm ex BTW en komt domein nog bij.

Webhosting heeft ook te maken met duurdere hardware, lonen en energie prijzen en meer vraag (wie heeft er geen site). Dus 30 euro all-in die tijd is zo goed als voorbij. Voor de hobby inderdaad jammer.

Ze zijn ook wat inkomsten kwijt geraakt denk aan SSL die koste vroeger geld, de meeste hebben voldoende aan de gratis Lets Encrypt variant. Dus ergens moet er geld bij om webhosting bedrijf rendabel te houden. Dus zijn de pakketten duurder geworden.

Als je wel zelf de site kan verhuizen. Mail is zo spannend niet.

Zo doe ik het.

Thunderbird of Outlook. Maak een map op je pc aan. Sleep daar je mail heen. Heb je mega postvakken/mails dan doe je het in stapjes.

Dan heb je min of meer je mail offline dus. Je gaat verhuizen. Mailbox aangemaakt enzo. Eerst wat testen dat het zeker werkt. 100% zeker dat je postvak bij nieuwe hostingprovider werkt. Dan van pc weer naar Thunderbird of Outlook slepen. Voila je kan je mail terugzien in Roundcube.

Bij cloud86 kan je hosting bestellen zonder domein. Bij de andere die je gevonden hebt geen idee.
Cloud86 het goedkoopste pakket en domein bij xel (die zijn de goedkoopste met .NL). Ik weet alleen niet als Cloud86 Roundcube heeft.
toon volledige bericht
Haha, ik word oud :P Van acht jaar een website laten hosten voor niks, vervolgens paar jaar voor €0.49/maand en dan vervolgens naar €16.00/maand is nogal een grote stap.

De website heb ik enkele maanden er al afgehaald, dat is het probleem niet. Wel het migreren van al die mailaccounts inclusief inhoud. Ik had zelf ook een soortgelijke handmatige migratiewijze in gedachten, maar ik dacht dat dat wellicht te moeilijk gedacht was.
swhnld schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 13:44:
Ik heb evt. een NAS tot mijn beschikking, maar deze is zoveel mogelijk geïsoleerd en niet toegankelijk vanaf het internet. Tevens is deze ook niet altijd ingeschakeld. Toch wil ik daar wellicht eens naar kijken, al dan niet als tijdelijke? tussenoplossing.
HKLM_ schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 13:46:
Ik heb mogelijk wel een optie voor je in gedachten maar wat voor content wil je hosten?

Als ik je lijstje zie wil je heel veel voor heel weinig geld :P (dubbeltje op de eerste rang houding)
Vooralsnog wil ik mail hosten voor meerdere personen, wat databases voor studie- en portfolioprojecten en binnenkort een webportfolio voor eventuele potentiele werkgevers.

En tsja, wellicht ben ik de afgelopen jaren gewoon verwend. 5GB schijfruimte, 250GB dataverkeer, onbeperkte mailboxen en -aliassen en 10 databases voor €0.49/maand was ook gewoon een hele goede deal(voor mij dan :P).
RobbyTown schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 13:50:
[...]

Nas is weer flinke investering en kost stroom wellicht meer dan 2 tot 3 euro pm. Komt technisch ook wat bij kijken.

Daarnaast mailen is een drama. Komt tegenwoordig allemaal in de spam of niet aan ivm reputatie van jou ip adres en je internetprovider moet het maar toestaan.
De ISP staat het nog wel toe(maar hoe lang nog?), dus dat is het probleem niet. Maar misschien is een RPi hiervoor beter in te zetten dan een NAS?
jongerenchaos schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 13:56:
VPSje opbouwen via https://www.hetzner.com/de/cloud 4.22 per maand?
Is prima voor wat je wil alleen moet je wel even alles zelf inrichten

Of je pakt de webhosting van hetzner voor 2 euro per maand
Dank voor de tips, die ga ik bekijken.
Drardollan schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 14:00:

Wat duurder, maar wellicht een optie vanwege de goede reviews. Dank voor de tip.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

timmie1 schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 14:39:
Van acht jaar een website laten hosten voor niks, vervolgens
FWIW: dan was het OF iemand die geld verdiende aan jou via andere manieren (zoals verkopen van wat je dacht dat vertrouwelijk bleef) OF iemand die investeerde in eerst een tijd gratis geven in de hoop later te verdienen (zoals drugs geven aan kinderen die na verslaving een boel geld moeten betalen).

Zorg dat je vanaf dag een weet in welke groep je valt :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeirdEye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-05 15:32

WeirdEye

Eindbaas

Drardollan schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 14:00:

Dat is al zo: https://www.webhosters.nl...-onderdeel-van-team-blue/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 07:11

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:53
Als je echt full hollander wil gaan kan je nog naar https://www.alfahost.nl/webhosting/ kijken :P
heb je voor € 0,40 / maand je hosting wensenlijstje gedekt :+

De reageren tegenwoordig ook op support vragen dus dat is een verbetering :D

Zelf host ik mijn website en DNS in Microsoft Azure. De website is doormiddel van Static web app gratis en de DNS kost me een 20 cent per maand ofzo. AWS heeft iets vergelijkbaars.

[ Voor 48% gewijzigd door HKLM_ op 07-11-2021 13:36 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:33

thof

FP ProMod
HKLM_ schreef op zondag 7 november 2021 @ 13:34:
Als je echt full hollander wil gaan kan je nog naar https://www.alfahost.nl/webhosting/ kijken :P

Zelf host ik mijn website en DNS in Microsoft Azure. De website is doormiddel van Static web app gratis en de DNS kost me een 20 cent per maand ofzo. AWS heeft iets vergelijkbaars.
Hier vergelijkbaar, een static web app in Azure (200GB dataverkeer, CDN, multi-region) maar de DNS via namecheap. Maar dat is ook maar net omdat dat voldeed aan mijn wensen. Gebruik ook geen Azure Functions, dus er is geen back-end code. Ook geen e-mail. Denk niet dat dit voor TS een optie is.

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:52

Tazzios

..

HKLM_ schreef op zondag 7 november 2021 @ 13:34:

Apart onder het logo staat 'part of Versio' adres is Ceintuurbaan 28 als zovelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:11

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

RobbyTown schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 13:50:
[...]

In zo'n geval zou ik kiezen voor een pakket met mail only. Dan kan je lekker mailen via de server va je hosting.
Ik denk dat veel hostings dit wel kunnen regelen, ook al staat het niet op hun site vermeld.

Maar een eigen NAS is leuk voor de hobby. Een site voor cruciale doeleinden moet je niet op een NAS zetten. Dat wordt een feest als je op vakantie bent, en je NAS opeens de geest geeft.

[ Voor 12% gewijzigd door AW_Bos op 12-11-2021 14:59 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• santoscrew
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18-04-2024
Als je vanuit thuis host, dan zou je ook een VPS of iets dergelijks kunnen gebruiken als proxy. Kent iemand een goedkope service die als proxy zou kunnen dienen? Een met zeer weinig storage maar 'genoeg' data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:16

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

santoscrew schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 12:37:
Als je vanuit thuis host, dan zou je ook een VPS of iets dergelijks kunnen gebruiken als proxy. Kent iemand een goedkope service die als proxy zou kunnen dienen? Een met zeer weinig storage maar 'genoeg' data.
Interessante stellingname maar wat los je hiermee op?

- extra machine om zelf te onderhouden?
- extra kosten?
- nog steeds geen static IP?
- helemaal lastig om DKIM & SPF "goed" te regelen?
- wat wil je dan precies proxy-en?
- ik (maar niet iedereen) heb thuis unlimited data-verkeer; niet elke VPS kan dat ook aan.

[ Voor 7% gewijzigd door MAX3400 op 26-11-2021 12:48 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01:21

jurroen

Security en privacy geek

Redelijk is vaag en subjectief. Is dat ook het handige neefje die het op een Raspberry Pi in de meterkast host met een 30/8Mbit verbinding? Of is dat een gemiddelde uptime van 98 procent?
  • 5GB web- en mailopslagruimte, met SFTP te benaderen
  • minimaal 50GB dataverkeer,
  • minimaal 3 MySQL-databases
  • Min 10 mailboxen, extra aliassen en Roundcube webmail, POP3 en IMAP toegang
  • Mogelijkheid tot toevoegen externe domeinen bij hosting
  • Support met antwoord binnen enkele dagen
  • Inclusief 1 .nl domeinnaamverhuizing of evt. bij te nemen voor prijs < €2.00
Cloud86 komt redelijk dicht in de buurt van zowel wensen als budget.
Tevens zou een verhuisservice wel handig zijn, aangezien mij niet helemaal bekend is hoe ik de inhoud van de huidige mailboxen handmatig naar de nieuwe hostaanbieder overzet en ik hier geen duidelijke uitleg over kan vinden. Dit hoeft niet inbegrepen te zijn, maar het zou wel fijn zijn als dat erbij te boeken is voor een prijs < €5.00.
Dat is wel heel erg voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. De mail waar het voornamelijk om gaat (volgens je eerdere berichten): gebruik het fantastische script imapsync daarvoor. Je klopt de twee servers plus credentials in en gaan met die banaan.

[ Voor 0% gewijzigd door jurroen op 26-11-2021 17:21 . Reden: List gefixt ]

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascoa341
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:32
Wel duur geworden allemaal inderdaad. Ik kwam hier omdat ik las dat mijn provider, budgetbytes.nl, ook de prijzen ging verhogen, maar dat valt nog reuze mee in vergelijking met wat ik hier lees. Dat zou dus ook mogelijk nog wat kunnen zijn. Ik ben op zich wel tevreden (voorzover ik weet weinig uitval, snel genoeg en reageren rap op email) maar ben geen poweruser of zo.

[ Voor 11% gewijzigd door pascoa341 op 01-02-2022 16:48 . Reden: taalfoutjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annect-IT
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 03-04 16:57

Annect-IT

Microsoft 365, Cloud, VoIP

*knip, pure reclame / spam*

[ Voor 97% gewijzigd door F_J_K op 01-02-2022 18:45 ]

Annect-IT - Onbezorgd ondernemen met onze IT oplossingen.

Pagina: 1