Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weset92
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 29-09 21:36
Ik zoek een?
Mijn ONKYO TX-DS575 uit 1999 is langzaam aan vervanging toe. Daarom zoek ik een nieuwe receiver

Wat is je budget?
1000 euro, maar minder is altijd fijn

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De receiver komt op mij media/game kamer te staan. Die zal aangesloten worden op een jamo 807 hcs set.
Momenteel 5.0 setup maar deze zal later uitgebreidt worden met een subwoofer en atmos speakers.

De voornamelijkste apparaten die aangesloten zullen worden is een PS5, PS3 en Apple tv( infuse met plex server)

Tv: Philips 65OLED754

Wat heb je zelf al gevonden?
Als ik future proof kijk dan zou ik best een receiver zoeken die HDMI 2.1 ondersteund. Maar dit is geen verreiste want de tv ondersteund dit niet. Ondanks dit nieuwe gegeven hebben de meeste fabrikanten problemen met hmdi 2.1. Maar veel van deze problemen zijn opgelost bij de nieuwe modellen maar deze zijn momenteel moeilijk verkrijg of veel te duur.

Dus als ik safe wil spelen voor de toekomst zat ik te kijken naar de denon AVR-X1700H( 649 euro). Of is een ouder model( mogelijks tweedehands) een betere optie? Tot ik later( aantal jaren) een nieuwe tv aankoop met hdmi 2.1 ondersteuning. Verder moeten niet alle nieuwe features aanwezig zijn want daar maak ik nu ook geen gebruik van.

Welke vragen heb je hier nog over?
Andere suggesties zowel nieuw als tweedehands?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:53

FeaR

In GoT we trust

Weset92 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 15:36:
Welke vragen heb je hier nog over?
Andere suggesties zowel nieuw als tweedehands?
Die is mij te makkelijk. Waar zit je zelf naar te kijken als je een receiver met HDMI 2.0 accepteert? Wat ik overigens zou doen. Als je TV geen HDMI 2.1 heeft dan zou ik over x jaar kijken naar een receiver met HDMI 2.1 als je ook een TV koopt die dan die spec heeft. Zoals je zelf gevonden hebt zijn dergelijke receivers nu niet te krijgen en als ze straks komen is de implementatie mijns inziens nog steeds maar half. Als in, niet volledig HDMI 2.1.

Naar hoe veel Atmos speakers wil je? Als je naar 5.2.4 wilt dan heb je een receiver nodig met negen verstrekte kanalen, dan zit je al in een andere prijsklasse dan eentje met zeven eindversterkers (max 5.2.2). Geen idee of het kan, geen zin om de specs op te zoeken, of de Jamo Bi-Amp aan zijn gesloten, dan mis je nog eens twee eindtrappen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:52

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Weset92 Kijk eens hiernaar: Jorgen in "Keuze tussen receivers" Waar kom je dan op uit?

Edit: linkje toegevoegd :P

[ Voor 85% gewijzigd door Jorgen op 17-11-2021 15:36 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weset92
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 29-09 21:36
FeaR schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 15:52:
[...]

Die is mij te makkelijk. Waar zit je zelf naar te kijken als je een receiver met HDMI 2.0 accepteert? Wat ik overigens zou doen. Als je TV geen HDMI 2.1 heeft dan zou ik over x jaar kijken naar een receiver met HDMI 2.1 als je ook een TV koopt die dan die spec heeft. Zoals je zelf gevonden hebt zijn dergelijke receivers nu niet te krijgen en als ze straks komen is de implementatie mijns inziens nog steeds maar half. Als in, niet volledig HDMI 2.1.

Naar hoe veel Atmos speakers wil je? Als je naar 5.2.4 wilt dan heb je een receiver nodig met negen verstrekte kanalen, dan zit je al in een andere prijsklasse dan eentje met zeven eindversterkers (max 5.2.2). Geen idee of het kan, geen zin om de specs op te zoeken, of de Jamo Bi-Amp aan zijn gesloten, dan mis je nog eens twee eindtrappen.
Tweedehands is er niet zoveel keus momenteel. Bij mij in de buurt staat een Marantz NR1608 te koop voor 350. Die zo goed als nieuw is. Alles zit nog mooi in de verpakking etc. Alleen heb ik mijn twijfels over het vermogen 50w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:52

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Weset92 schreef op zondag 7 november 2021 @ 22:05:
[...]

Tweedehands is er niet zoveel keus momenteel. Bij mij in de buurt staat een Marantz NR1608 te koop voor 350. Die zo goed als nieuw is. Alles zit nog mooi in de verpakking etc. Alleen heb ik mijn twijfels over het vermogen 50w
Vermogen hoef je totaal niet naar te kijken. In huiskamersituaties speel je maar op maximaal een paar Watt.
Heb het vergeten linkje toegevoegd aan mijn vorige reactie trouwens.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:23
Die Marantz NR1608 Zwart is 7.1, dus geschikt voor Atmos. En eens met @Jorgen, verrmogen gaat vooral in de bastonen zitten, als je van plan bent een actieve subwoofer te kopen is dat niet iets om je zorgen over te maken. Kijk inderdaad of deze Marantz de specs heeft die je zoekt (en koop er een sub bij, dat past nog wel in je budget als je deze receiver 2e hands weet te vinden voor een paar honderd euros).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jorgen schreef op zondag 7 november 2021 @ 22:18:
[...]

Vermogen hoef je totaal niet naar te kijken. In huiskamersituaties speel je maar op maximaal een paar Watt.
Heb het vergeten linkje toegevoegd aan mijn vorige reactie trouwens.
Niet helemaal waar, je kan gemakkelijk tientallen watts gebruiken in de pieken (+10-20dB). Dat gezegd zal 50W wel voldoende zijn als je het nooit echt hard zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:26
Verwijderd schreef op zondag 7 november 2021 @ 23:26:
[...]

Niet helemaal waar, je kan gemakkelijk tientallen watts gebruiken in de pieken (+10-20dB). Dat gezegd zal 50W wel voldoende zijn als je het nooit echt hard zet.
Klopt, maar met een gevoeligheid van de s807 van 90db vragen de fronts iig niet veel vermogen.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-10 11:49
Even erg makkelijk genomen:

Voor 5.1.4 pak je de X3700H
Voor 5.1.2 pak je de X1700H

Je doet met deze receivers niks "verkeerd"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Hulleman schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:35:
[...]

Klopt, maar met een gevoeligheid van de s807 van 90db vragen de fronts iig niet veel vermogen.
Het vermogen dat gevraagd wordt is niet gelijk over het gehele bereik en om pieken naar de 100dB met 2 luidsprekers gecombineerd op te vangen heb je al snel 30-35W nodig.

Daarbij gaan we er voor het gemak vanuit dat Jamo de gevoeligheid juist specificeert, iets wat zelden het geval is in de industrie. Reken er maar op dat het 1-2dB minder gevoelig is dan je denkt. Dan hebben we ineens 50W nodig.

Mijn inziens is 50W in principe wel genoeg, mits het eerlijk is gespecificeerd en de versterker het ten alle tijden kan leveren. De sweetspot qua vermogen is wat mij betreft ongeveer 100W. Dat is goed betaalbaar en de relevante stappen (minimaal 200W) naar meer dan dat zijn prijs technisch vaak niet interessant

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2021 09:58 ]

Pagina: 1