Hoi iedereen! Ik ben me al een tijdje aan het oriënteren op een nieuw pc systeem maar kwam hier nog niet echt uit. Nu mijn laptop besloten heeft zijn laatste adem uit te blazen, wil ik toch echt een nieuw systeem gaan aanschaffen. But ehm…. Help?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben op zoek naar een allround systeem om op te gamen (1440p) en om te gebruiken voor dingen als grafische vormgeving, illustratie en foto-/videobewerking.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn streven is om maximaal €2400,- uit te geven aan de nieuwe PC, inclusief een goed allround 1440p beeldscherm dat geschikt is voor zowel gaming als design- en bewerkingswerkzaamheden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur zoals een toetsenbord, muis, headset en speakers heb ik al. De rest is jammerlijk verouderd en toe aan vervanging
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alle componenten voor een volledige pc + een 1440p scherm. Zie onderstaande lijstje voor het uitgangspunt. Gezien de prijzen van GPUs denk ik aan een rtx 3060 ti.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren. Ik sta dan ook open voor alles.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een systeem dat mooi koel blijft zonder al te veel herrie te maken. Ook wil ik graag tenminste 1 usb type-c aansluiting i.v.m. aansluiten tekentablet e.d.
Wat RGB in de kast lijkt me best leuk
Tips hierin zijn dus zeker welkom.
Ga je overklokken?
Ik ben niet echt thuis in overklokken. Dit is dus in principe niet mijn intentie, tenzij jullie van mening zijn dat hiermee veel meer uit een systeem van deze prijsklasse gehaald kan worden. In dat geval zijn tips welkom
Wat verwacht je van ons?
Ik heb vast wat onderdelen in een lijstje gezet, maar heb er niet genoeg verstand van om een geïnformeerde keuze te maken. Graag zou ik jullie vragen om suggesties voor componenten, optimalisatie qua compatibiliteit, etc. Tips voor welke Ik leun graag op jullie kennis en expertise!
Alvast erg bedankt voor jullie hulp!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben op zoek naar een allround systeem om op te gamen (1440p) en om te gebruiken voor dingen als grafische vormgeving, illustratie en foto-/videobewerking.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn streven is om maximaal €2400,- uit te geven aan de nieuwe PC, inclusief een goed allround 1440p beeldscherm dat geschikt is voor zowel gaming als design- en bewerkingswerkzaamheden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur zoals een toetsenbord, muis, headset en speakers heb ik al. De rest is jammerlijk verouderd en toe aan vervanging
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alle componenten voor een volledige pc + een 1440p scherm. Zie onderstaande lijstje voor het uitgangspunt. Gezien de prijzen van GPUs denk ik aan een rtx 3060 ti.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren. Ik sta dan ook open voor alles.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een systeem dat mooi koel blijft zonder al te veel herrie te maken. Ook wil ik graag tenminste 1 usb type-c aansluiting i.v.m. aansluiten tekentablet e.d.
Wat RGB in de kast lijkt me best leuk
Ga je overklokken?
Ik ben niet echt thuis in overklokken. Dit is dus in principe niet mijn intentie, tenzij jullie van mening zijn dat hiermee veel meer uit een systeem van deze prijsklasse gehaald kan worden. In dat geval zijn tips welkom
Wat verwacht je van ons?
Ik heb vast wat onderdelen in een lijstje gezet, maar heb er niet genoeg verstand van om een geïnformeerde keuze te maken. Graag zou ik jullie vragen om suggesties voor componenten, optimalisatie qua compatibiliteit, etc. Tips voor welke Ik leun graag op jullie kennis en expertise!
Alvast erg bedankt voor jullie hulp!
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600X Boxed | € 293,73 | € 293,73 |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 5800X Boxed | € 389,04 | € 389,04 |
1 | Videokaarten | EVGA GeForce RTX 3060 Ti FTW3 Ultra Gaming, LHR | € 849,- | € 849,- |
1 | Videokaarten | Gigabyte AORUS GeForce RTX 3060 Ti ELITE 8G (rev. 2.0) | € 849,- | € 849,- |
1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart | € 89,- | € 89,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify 2 Compact Black TG Light Tint | € 114,90 | € 114,90 |
1 | Processorkoeling | Arctic Freezer 34 eSports DUO (Zwart / Wit) | € 38,05 | € 38,05 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2D3600C18 | € 127,90 | € 127,90 |
1 | Voedingen | Corsair RM750 (2019) | € 99,- | € 99,- |
1 | Solid state drives | Samsung 980 1TB | € 104,90 | € 104,90 |
Totaal | € 2.954,52 |