Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:52
Ik ben mij zelf aan het oriënteren,

Op 31 december 2021 vervalt mijn jaarcontract voor werk. Ik zit inmiddels in mijn 3e contract (Ik ben inmiddels 3.5 jaar in dienst) en volgende contract per 1 januari 2022 is dan Onbepaalde tijd voor mij. Hier heb ik een paar vragen:

1. Ze moeten mij tot 30 november laten weten als dit niet door gaat? Als ik niks hoor betekent dit, dat ik na de 30ste november automatisch al een vaste contact voor onbepaalde tijd heb? Mijn salaris zal wellicht ongewijzigd blijven voor nu. Maar ik heb ook niks te klagen en werktijden bevallen mij heel goed 15:30 tot 00:30 met toeslagen door de weeks na 22:00 150% en zondagen en met feestdagen 200%

2. Wat zijn voor mij de voordelen van zo'n contract? Ik hoor van mijn mijn collega's en vrienden en familie dat ik dan zonder zorgen tot mijn pensioen zou kunnen blijven werken. Ik heb gelezen dat er geen einddatums worden vermeld bij een onbepaalde tijds contract.

Ik hoor van mijn collega dat ik wordt geroepen om opnieuw te teken, het is 1 A4'tje en als ik eens ben mag ik dat tekenen. Zijn er nog dingen van belang om op te letten?

Dit is heel bijzondere moment voor mij

Wat betekent dit voor mijn toekomst? Ik ben dan echt zeker voor de rest van mijn leven

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Onbepaalde tijd betekent precies wat het zegt, een contract zonder einddatum.

Je kan echter nog steeds ontslagen worden als je je misdraagt, steelt van de baas of je werk niet goed uitvoert, of het bedrijf in zwaar weer komt. Het gaat alleen niet zo makkelijk en je krijgt vaak nog een redelijke vergoeding mee.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martieadams
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-03 10:55
Tenzij er iets in je CAO staat heb je na 3 jaar automatisch al een vast contract (was voor 2020 2 jaar); https://www.rijksoverheid...ract-in-een-vast-contract .

Ik denk dat het iets extra zekerheid geeft , het is ook wel een teken van je werkgever dat ze blij met je zijn en dat je dus niet zomaar vervangbaar bent.

Learn to forget...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-05 14:19

Barrycade

Through the...

Zou fijn zijn voor je als je kan blijven, zo te lezen ben je blij met je werk.

Maar zoals al aangegeven; je contract wordt er 1 zonder eind datum, dus geen stress iedere keer of die wel of niet verlengd wordt.

Daarnaast zal je er waarschijnlijk verder niets aan merken. Wellicht zal je wel bv opgenomen in beoordelingsgesprekken (mogelijk is dat nu niet zo). Of je er tot je pensioen kan blijven werken is van vele zaken afhankelijk, maar mocht het toch niet goed lopen heb je iets meer rechten en mogelijk een iets hogere transfer vergoeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:30

Grvy

Bot

Van der Berg schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 14:28:
Wat betekent dit voor mijn toekomst? Ik ben dan echt zeker voor de rest van mijn leven
Om even op deze vraag in te zoomen want ik lees je verhaal zo dat dit heel belangrijk voor je is.

Nee, helaas zelfs met een vast contract is niks zeker. Een vast contract is tegenwoordig niet meer zo speciaal als vroeger waarbij men 40+ jaar bij dezelfde werkgever zat.

Je kan er altijd uit, uit eigen beweging of geforceerd. Alleen met een vast contract heb je wat meer te zeggen over hoe dat 'spelletje' gespeeld wordt. ;)

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 677216

1. Ze moeten mij tot 30 november laten weten als dit niet door gaat? Als ik niks hoor betekent dit, dat ik na de 30ste november automatisch al een vaste contact voor onbepaalde tijd heb?
Ze moeten je voor 30 november laten weten of er een nieuw contract komt. Doen ze dat niet (of pas later), dan kan je een aanzegvergoeding opeisen (gelijk aan je salaris, voor de periode dat ze te laat zijn, maximaal 1 maandsalaris). Dit geldt óók als het contract uiteindelijk wel verlengd wordt!

Als ze niets laten weten óf melden dat het niet verlengd wordt, zit je in principe op 1 januari zonder werk. Mocht je in het eerste geval toch komen opdagen op kantoor en word je niet weggestuurd, dan wordt je dienstverband impliciet/stilzwijgend verlengd. In jouw geval voor onbepaalde tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:00
Hoe ging het met de andere verlengingen ? Waren ze toen gewoon op tijd ? Dan zou dat nu ook wel weer zo zijn.

Je hebt 3 opties

1) deze week even informeren: hey baas/manager mijn contract verloopt bijna zullen we even om de tafel gaan zitten.

2) niks doen vast contract krijgen. Eind dec nog even aangeven en je baas/manager was het gewoon vergeten maar komt diezelfde dan nog met je nieuwe contract.

3) niks doen en vast contract krijgen. Je 'wettelijke' vergoedingen eisen met de kans dat de baas/manager alsnog van je afwil, en je een verziekte werk relatie krijgt. Waarop je over een paar jaar weer een topic opent hoe dat is op te lossen.

Ik had het wel geweten en had optie 1 gekozen. Als ze niet willen verlengen heb je dan nog 6 weken om nieuw werk te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 31-05 19:55

de Peer

under peer review

Jan-man schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 10:03:
Ik had het wel geweten en had optie 1 gekozen. Als ze niet willen verlengen heb je dan nog 6 weken om nieuw werk te vinden.
Dat lijkt me nogal onverstandig. Slapende honden wakker maken.
Sowieso dit pas ná 30 november doen, want dan heeft TS recht op een vast contract en staat hij in ieder geval in een betere positie. Dat zal nooit in je nadeel zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door de Peer op 06-11-2021 10:20 ]

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 31-05 19:09
1. Ze moeten mij tot 30 november laten weten als dit niet door gaat? Als ik niks hoor betekent dit, dat ik na de 30ste november automatisch al een vaste contact voor onbepaalde tijd heb?
In de meeste contracten word dit tegenwoordig afgedekt door een regel toe te voegen waarin staat dat het contract zonder berichtgeving automatisch afloopt op 'datum X'. Als dit in jouw contract staat, zijn ze dus officieel niet verplicht het contract 1 maand van te voren op te zeggen, omdat ze het eigenlijk al opzeggen bij het aangaan van het contract.

[ Voor 5% gewijzigd door AlxRoelofs op 06-11-2021 10:28 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-05 14:02
de Peer schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 10:19:
[...]

Sowieso dit pas ná 30 november doen, want dan heeft TS recht op een vast contract en staat hij in ieder geval in een betere positie. Dat zal nooit in je nadeel zijn.
Eh volgens mij staat het niet vast dat hij een vast contract zou krijgen als je niets doet. De volgende contractvorm na al die verlengingen is een vastcontract, maar ze kunnen dit ook gewoon laten eindigen na de periode van de laatste verlenging.

Komt nog bij dat er wel wat regelgeving is over de aanzeg periode bij het aflopen van contracten. Als ze geen actie ondernemen (aangeven dat er geen vast contract komt) binnen een bepaalde aanzeg termijn, kan TS aanspraak maken op een vergoeding. Volgens mij is die termijn >1 maand.

Los daarvan zou ik niet zelf zo lang wachten met duidelijkheid te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:00
de Peer schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 10:19:
[...]

En dan achteraf afvragen waarom de werkomgeving omgeving ineens verziekt geraakt is. Met de huidige economie heb je zo een andere baan.

Daarbij zou ik liever met goed gevoel weggaan dan over een half jaar met een klote gevoel omdat de baas/manager je niet meer mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Antwoord op vraag 1 als je contract verlengd dus onbepaalde tijd wordt, dan is dat per 1 januari omdat je huidige contract op 31 december afloopt.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Jan-man schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 12:07:
[...]

En dan achteraf afvragen waarom de werkomgeving omgeving ineens verziekt geraakt is. Met de huidige economie heb je zo een andere baan.

Daarbij zou ik liever met goed gevoel weggaan dan over een half jaar met een klote gevoel omdat de baas/manager je niet meer mag.
Je doet toch helemaal niets verkeerd? dat is echt de omgekeerde wereld.
Je wordt jaren aan het lijntje gehouden (men biedt je geen vast contract aan) en als jij je werkgever er dan niet aan herinnert dat ze nu nog van je af kunnen, draag je bij aan het verzieken van de werkrelatie?

Je hoeft niet de fouten/slordigheid van een ander op te lossen.

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grvy

Grvy

Bot

de Peer schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 12:16:
[...]

Je doet toch helemaal niets verkeerd? dat is echt de omgekeerde wereld.
Je wordt jaren aan het lijntje gehouden (met biedt je geen vast contract aan) en als jij je werkgever er dan niet aan herinnert dat ze nu nog van je af kunnen, draag je bij aan het verzieken van de werkrelatie?

Je hoeft niet de fouten/slordigheid van een ander op te lossen.
Ik begrijp je redenatie niet helemaal.

Optie 1) Niks zeggen en dan hopen dat het een foutje is en je door mag werken maar men je eigenlijk niet wilt met allemaal gevolgen qua werksfeer..

optie 2) Wel iets zeggen en weten waar je aan toe bent? Voor iedereen een win.

In mijn ogen is optie 2 toch echt een betere... :?

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Grvy schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 12:22:
[...]

Ik begrijp je redenatie niet helemaal.

Optie 1) Niks zeggen en dan hopen dat het een foutje is en je door mag werken maar men je eigenlijk niet wilt met allemaal gevolgen qua werksfeer..

optie 2) Wel iets zeggen en weten waar je aan toe bent? Voor iedereen een win.

In mijn ogen is optie 2 toch echt een betere... :?
Optie 1 kan toch ook als gevolg hebben dat ze je inderdaad een vast contract moeten geven en dat je daardoor in dienst blijft? Iemand 'er uit werken' is ook niet netjes en nog een heel karwei.

optie 2 kan resulteren in: je contract wordt niet verlengd. Dat lijkt me geen win voor TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy

Grvy

Bot

de Peer schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 12:28:
[...]

Optie 1 kan toch ook als gevolg hebben dat ze je inderdaad een vast contract moeten geven en dat je daardoor in dienst blijft? Iemand 'er uit werken' is ook niet netjes en nog een heel karwei.
Probleem is alleen dat bij de meeste bedrijven 'iemand eruit werken' onbewust gebeurd omdat men die persoon eigenlijk helemaal niet wilt.

Financieel dingen doen is dan heel lastig dus wordt de persoon gebruikt voor de kutklusjes etc etc. En dan gaat die uiteindelijk zelf wel weg.

Dat wil je niet, ik werk liever ergens waarvan ik weet dat men mij waardeert en niet waar ik door een foutje toch nog mocht blijven omdat de andere keuzes daarna te moeilijk werden. :)

maargoed; dit zal niet aan de orde zijn bij TS dus laten we het hierbij houden. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Grvy op 06-11-2021 12:31 ]

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Grvy schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 12:31:
[...]

Probleem is alleen dat bij de meeste bedrijven 'iemand eruit werken' onbewust gebeurd omdat men die persoon eigenlijk helemaal niet wilt.

Financieel dingen doen is dan heel lastig dus wordt de persoon gebruikt voor de kutklusjes etc etc. En dan gaat die uiteindelijk zelf wel weg.

Dat wil je niet, ik werk liever ergens waarvan ik weet dat men mij waardeert en niet waar ik door een foutje toch nog mocht blijven omdat de andere keuzes daarna te moeilijk werden. :)
Dat is waar, dat is dan verder aan TS om te beoordelen.

Persoonlijk zou ik er weinig problemen mee hebben en er gewoon het beste van maken als je zelf weet/vindt dat je toegevoegde waarde hebt voor het bedrijf. Wie weet is er volgend jaar een andere manager die er heel anders over denkt.

[ Voor 4% gewijzigd door de Peer op 06-11-2021 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Bedankt voor jullie reacties en erg informatief!

Wij hebben een 1 maand opzegtermijn van beide kanten heb ik gehoord en stond er zo in. Mijn evaluaties waren tot nu toe de beste geweest.

Vorige jaar was het volgens mij in december toen het werd verlengd met 1 jaar. Ik doe alles en afgelopen 3.5 jaar nooit geweigerd en bij drukte val ik vaak extra in bij andere afdelingen zelfs tot 5-6 dagen en vaak extra uren. Ik ben in deze 3.5 jaar ook heel weinig ziek geweest bijna nooit en altijd zeer flexibel inzetbaar en mijn leidinggevende zegt er zijn maar weinig die zoals jij zijn.

Ik hoor dat ik vanaf 1 december sowieso recht op automatisch onbepaalde tijd heb, klopt dit

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:45
Van der Berg schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 12:52:

Wij hebben een 1 maand opzegtermijn van beide kanten heb ik gehoord en stond er zo in. Mijn evaluaties waren tot nu toe de beste geweest.

Vorige jaar was het volgens mij in december toen het werd verlengd met 1 jaar. Ik doe alles en afgelopen 3.5 jaar nooit geweigerd en bij drukte val ik vaak extra in bij andere afdelingen zelfs tot 5-6 dagen en vaak extra uren. Ik ben in deze 3.5 jaar ook heel weinig ziek geweest bijna nooit en altijd zeer flexibel inzetbaar en mijn leidinggevende zegt er zijn maar weinig die zoals jij zijn.

Ik hoor dat ik vanaf 1 december sowieso recht op automatisch onbepaalde tijd heb, klopt dit
Waarom vraag je niet even wat het plan is? Dan weet je waar je aan toe bent en komt het niet achteraf als een verrassing (of teleurstelling)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-05 14:02

Je volgende contract zou een vast contract moeten zijn omdat ze niet mogen verlengen met bepaalde tijd contracten. Ik denk alleen niet dat dat betekent dat je bij geen update van je werkgever meteen ook een vast contract krijgt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:15

mr.paaJ

generatie cmd+z

Kijk even in je CAO, mogelijk héb je al een vast contract omdat je al meer dan drie jaar daar werkt.

hierboven al eerder gepost, maar toch:
https://www.rijksoverheid...ract-in-een-vast-contract

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeesterPieter
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 30-05 13:04

MeesterPieter

PnP Pinball

mr.paaJ schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 13:30:
Kijk even in je CAO, mogelijk héb je al een vast contract omdat je al meer dan drie jaar daar werkt.

hierboven al eerder gepost, maar toch:
https://www.rijksoverheid...ract-in-een-vast-contract
inderdaad, check je cao, vervolgens ga je voor optie 1, goed moment om met je baas je salaris te upgraden voor je nieuwe contract, een vast contract heb je dan toch al binnen

Volg HIER mijn Zelfbouw Flipperkast Build

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-05 23:07
Ik ben mij zelf aan het oriënteren,

Op 31 december 2021 vervalt mijn jaarcontract voor werk. Ik zit inmiddels in mijn 3e contract (Ik ben inmiddels 3.5 jaar in dienst) en volgende contract per 1 januari 2022 is dan Onbepaalde tijd voor mij. Hier heb ik een paar vragen:

Nee. Als jij na 31/12 nog werkt, dan heb je automatisch contract voor onbepaalde tijd.
2. Wat zijn voor mij de voordelen van zo'n contract? Ik hoor van mijn mijn collega's en vrienden en familie dat ik dan zonder zorgen tot mijn pensioen zou kunnen blijven werken. Ik heb gelezen dat er geen einddatums worden vermeld bij een onbepaalde tijds contract.

Ik hoor van mijn collega dat ik wordt geroepen om opnieuw te teken, het is 1 A4'tje en als ik eens ben mag ik dat tekenen. Zijn er nog dingen van belang om op te letten?

Dit is heel bijzondere moment voor mij

Nee, dat betekent het niet. Elk contract kan beëindigd worden. Het is alleen lastiger dan bij een contract voor bepaalde tijd. Voor de meesten is het belangrijkste voordeel dat het met een contract voor onbepaalde tijd makkelijker is financiering te krijgen.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07:18
Je hebt al een vast contract. Tot 1 januari 2020 mocht je maximaal 3 contracten krijgen in 2 jaar tijd (Wet werk en zekerheid). Met de komst van de WAB (Wet Arbeidsmarkt in Balans) is dit sinds 1 januari 2020 3 contracten in maximaal 3 jaar tijd.
Jij zit al over de 3 jaar, m.a.w.: je bent in vaste dienst (contract voor onbepaalde tijd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
StevenK schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 16:50:
[...]

Nee. Als jij na 31/12 nog werkt, dan heb je automatisch contract voor onbepaalde tijd.
Over het algemeen staat tegenwoordig de aanzegging al in het contract zelf. En als die aanzegging is dat het contract niet verlengt word dan eindigt het gewoon tenzij je iets anders overeenkomt. (Het kan ook de andere kant uit, bij ons staat er in tijdelijke contracten juist de aanzegging dat het contract verlengt word.) Zonder het contract te kennen valt deze claim niet te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furion2000
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 30-05 20:37

Verbeter mij als ik het fout heb, maar volgens mij kan je contract ook stilzwijgend verlengd worden naar vast contract onbepaalde tijd.

Dit is bij mij gebeurd bij een 0 uren contract ooit. Niks moeten tekenen, het werk ging gewoon door. Vond het wel een slecht manier van communiceren en was het een bijbaan van mij. Nu zou ik dat anders gedaan willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:29
remzor schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 17:21:
Je hebt al een vast contract. Tot 1 januari 2020 mocht je maximaal 3 contracten krijgen in 2 jaar tijd (Wet werk en zekerheid). Met de komst van de WAB (Wet Arbeidsmarkt in Balans) is dit sinds 1 januari 2020 3 contracten in maximaal 3 jaar tijd.
Jij zit al over de 3 jaar, m.a.w.: je bent in vaste dienst (contract voor onbepaalde tijd).
Roep dit niet te snel zonder meer details te vragen. Veel werknemers zien uitzendwerk ook als "ik werk er zoveel jaar".

Dus de vraag aan de TS: wat voor contracten heb je precies gehad en met welke duur. Allemaal direct in dienst bij hetzelfde bedrijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Ze moeten uiterlijk een maand voor afloop aangeven of ze het gaan verlengen (naar onbepaalde tijd) of niet. Elke dag te laat dan dat geeft je recht op een vergoeding (als druk op de werkgever het op tijd te laten weten).

Als ze niets laten horen eindigt je contract nog steeds automatisch, dat is inherent aan bepaalde tijd contracten.

Het wordt alleen omgezet in onbepaalde tijd als het nu weer opnieuw verlengd zou worden (dan over je max bepaalde tijd contracten); maar in je cao kan van die regel mogelijk zijn afgeweken dus dat zou je wel eerst moeten checken.

Alleen als je de dag na verstrijken gewoon zou komen werken en ze protesteren daar tegen niet, dan wordt je arbeidsovereenkomst geacht stilzwijgend te zijn voortgezet.

Check dus goed je cao want bij cao mag van de termijnen / aantal tijdelijke contracten worden afgeweken.

[ Voor 6% gewijzigd door CyberMania op 06-11-2021 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Op mijn loonstroken staat nu ook geen einddatum erop alleen wanneer ik in dienst ben gekomen. Ik heb geen 0-uren contract maar een 32 urige contract voor 1 jaar en dat kan bij drukke periode naar 40 uur en meer uren, dit heet min-max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-05 17:58
Lees contract goed, accepteer niet zomaar concurrentiebedinging/relatiebedingen of soortgelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
CyberMania schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 21:40:
Ze moeten uiterlijk een maand voor afloop aangeven of ze het gaan verlengen (naar onbepaalde tijd) of niet. Elke dag te laat dan dat geeft je recht op een vergoeding (als druk op de werkgever het op tijd te laten weten).
Mits er geen aanzegging in het contract staat, wat tegenwoordig wel een beetje de standaard is.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Van der Berg
Zojuist op mijn werk werd ik geroepen en ik was een beetje zenuwachtig en heb net het gesprek gehad met mijn leidinggevende en ik krijg per 1 januari 2022! Onbepaalde tijd!!

Iedereen vond het terecht en ik was medewerker van de maand geworden

[ Voor 23% gewijzigd door Van der Berg op 18-11-2021 21:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:14
Van der Berg schreef op donderdag 18 november 2021 @ 21:50:
Zojuist op mijn werk werd ik geroepen en ik was een beetje zenuwachtig en heb net het gesprek gehad met mijn leidinggevende en ik krijg per 1 januari 2022! Onbepaalde tijd!!

Congratz

• Van der Berg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T.C
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-05 15:07

T.C

RagingPenguin schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 20:52:
[...]

Over het algemeen staat tegenwoordig de aanzegging al in het contract zelf. En als die aanzegging is dat het contract niet verlengt word dan eindigt het gewoon tenzij je iets anders overeenkomt. (Het kan ook de andere kant uit, bij ons staat er in tijdelijke contracten juist de aanzegging dat het contract verlengt word.) Zonder het contract te kennen valt deze claim niet te maken.
Bedoel je met aanzeggen in de krant het stukje tekst dat het contract op datum x van rechtswege beëindigd wordt?

Allereerst ben ik geen advocaat of anderszins juridisch geschoold.

Uit het volgende artikel van 18 mei 2021, dat een advocatenkantoor gericht op arbeidsrecht op hun website heeft staan, denk ik te halen dat het iets anders ligt.

In dit artikel wordt vermeldt dat er 3 uitzonderingen zijn voor de aanzegplicht:
- Tijdelijk contract waarbij het einde niet op een kalenderdatum ligt (zoals vervanging zieke medewerker en projecten)
- Tijdelijk contract met looptijd korter dan 6 maanden
- Uitzendovereenkomst met uitzendbeding

Zelf heb ik veel tijdelijke arbeidsovereenkomsten gehad, natuurlijk ook wel arbeidsovereenkomsten voor onbepaalde tijd.
Alleen het uitzendbureau waar ik een keer voor heb gewerkt heeft dat niet gedaan.
Bij de overige werkgevers kreeg ik keurig ruim een maand van te voren een aanzegging.
In die tijdelijke arbeidsovereenkomsten stond ook altijd de bepaling dat op datum x de arbeidsovereenkomst van rechtswege beëindigt.

In hetzelfde artikel staat ook vermeld wat de consequenties waren van het niet nakomen van de aanzegplicht.

De arbeidsovereenkomst wordt gewoon van rechtswege beëindigd, dus het wordt niet automatisch een contract voor onbepaalde tijd.
Wel zal er een aanzegvergoeding moeten worden betaald.

Overigens lijkt het zo te zijn dat in sommige situaties een mondelinge aanzegging ook volstaat.
Zelfs een werkgeversverklaring voor een hypotheek waarin wordt aangegeven de arbeidsovereenkomst niet te verlengen lijkt voldoende te zijn.

- - edit - -
Van der Berg schreef op donderdag 18 november 2021 @ 21:50:

Ik had niet het hele topic gelezen, dus niet gezien dat je een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd had gekregen.

Gefeliciteerd!!!

[ Voor 10% gewijzigd door T.C op 24-11-2021 12:12 ]

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
T.C schreef op woensdag 24 november 2021 @ 12:09:
[...]

Bedoel je met aanzeggen in de krant het stukje tekst dat het contract op datum x van rechtswege beëindigd wordt?

Allereerst ben ik geen advocaat of anderszins juridisch geschoold.

Uit het volgende artikel van 18 mei 2021, dat een advocatenkantoor gericht op arbeidsrecht op hun website heeft staan, denk ik te halen dat het iets anders ligt.

In dit artikel wordt vermeldt dat er 3 uitzonderingen zijn voor de aanzegplicht:
- Tijdelijk contract waarbij het einde niet op een kalenderdatum ligt (zoals vervanging zieke medewerker en projecten)
- Tijdelijk contract met looptijd korter dan 6 maanden
- Uitzendovereenkomst met uitzendbeding

Zelf heb ik veel tijdelijke arbeidsovereenkomsten gehad, natuurlijk ook wel arbeidsovereenkomsten voor onbepaalde tijd.
Alleen het uitzendbureau waar ik een keer voor heb gewerkt heeft dat niet gedaan.
Bij de overige werkgevers kreeg ik keurig ruim een maand van te voren een aanzegging.
In die tijdelijke arbeidsovereenkomsten stond ook altijd de bepaling dat op datum x de arbeidsovereenkomst van rechtswege beëindigt.

In hetzelfde artikel staat ook vermeld wat de consequenties waren van het niet nakomen van de aanzegplicht.

De arbeidsovereenkomst wordt gewoon van rechtswege beëindigd, dus het wordt niet automatisch een contract voor onbepaalde tijd.
Wel zal er een aanzegvergoeding moeten worden betaald.

Overigens lijkt het zo te zijn dat in sommige situaties een mondelinge aanzegging ook volstaat.
Zelfs een werkgeversverklaring voor een hypotheek waarin wordt aangegeven de arbeidsovereenkomst niet te verlengen lijkt voldoende te zijn.

- - edit - -

[...]

Ik had niet het hele topic gelezen, dus niet gezien dat je een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd had gekregen.

Gefeliciteerd!!!
Bedankt! Ik ben er erg blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 964C2
  • Registratie: Juli 2020

964C2

" Wer bremst, hat Angst "

Van der Berg schreef op woensdag 24 november 2021 @ 13:54:
[...]

Bedankt! Ik ben er erg blij mee.
Hoop dat je ook direct een hogere schaal en / of paar tredes in het CAO loongebouw hebt gekregen als beloning voor je goede inzet

Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9

• Van der Berg
964C2 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 18:19:
[...]

Hoop dat je ook direct een hogere schaal en / of paar tredes in het CAO loongebouw hebt gekregen als beloning voor je goede inzet
Alles is gewoon hetzelfde, net als bij mijn jaarcontract. Ik heb er niet naar gevraagd. Maar in de toekomst zal dit gebeuren denk ik, volgens mijn collega ook een hogere schaal. Ik heb per jaar 28 dagen vakantiedagen en geen ADV dagen.

Ik ben in ieder geval blij met mijn onbepaalde tijd.

[ Voor 33% gewijzigd door Van der Berg op 25-11-2021 04:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Ik heb vandaag getekend bij HR. Het was 2 velletjes A4 (eentje voor mijzelf) met daarop dat mijn bepaalde tijd op 31 december afloopt en op 1 januari 2022 mijn onbepaalde tijd in gaat. Eentje ondertekend en eentje voor mij zelf. Verder staat er niets in en ze bedanken in hun brief voor de afgelopen jaren en wensen mij succes in het voortzetting van mijn onbepaalde tijd.

Alles blijft hetzelfde als tijdens bepaalde tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Mijn contract wordt omgezet naar 5 dagen vanaf 1 maart 2022. Ik hoef niet meer opnieuw het contract te ondertekenen. Moet nog wel worden goedgekeurd door HR en de planner. Mijn leidinggevende heeft akkoord gegeven. Ik werk diensten 15:30 tot 00:30.

Ik ga dan naar 40 uur per week i.p.v. van nu 32 uur contract. Ik hoor dat ik meer pensioen ga opbouwen en als ik straks met pensioen heeft het invloed of ik 32 uur heb gewerkt, bij 40 uur krijg je meer. Naast dat mijn salaris steaks omhoog gaat.

Pagina: 1