UMeter leest niet meer uit na overstap. Wat te doen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bokken
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 06-03-2022
Half oktober ben ik overgestapt van energieleverancier (Vandebron > Oxxio). Sinds de overstapdatum leest UMeter mijn gegevens niet meer uit. Het dagelijks gebruik kan ik wel volgen via de Oxxio app, maar daarvan zijn de mogelijkheden beperkter dan van UMeter.
Automatisch uitlezen staat gewoon aan voor beide meters (elk kwartier/elk uur). De netbeheerder verwijst naar Oxxio, maar de klantenservice daar had nog nooit van UMeter gehoord (!) en kon niets betekenen.
Het lijkt erop dat ik nog iets moet doen, maar wat? Heeft iemand enig idee?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

*even moeten zoeken wat umeter is.... en dit gevonden

HEEFT U NOG VRAGEN?
Vraag het aan ons! info@umeter.nl

anders gewoon bij enelogic een account openen

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:24
kmf schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:47:
*even moeten zoeken wat umeter is.... en dit gevonden

HEEFT U NOG VRAGEN?
Vraag het aan ons! info@umeter.nl

anders gewoon bij enelogic een account openen
Daarheen mailen heeft volgens mij geen enkele nut. Ze hebben ook een Facebook account, maar volgens mij heeft er nog nooit iemand contact met Umeter gekregen. Ik niet in ieder geval.

@Johan Bokken het ligt waarschijnlijk gewoon aan Oxxio. Die rekenden vroeger ook meterhuur voor hun eigen digitale meter. Rare club.

Hoe lang meet Umeter al niets? Ik heb wel eens een paar dagen geen info gehad in Umeter. Meestal komt dat na een paar dagen alsnog, hoewel ik ook in de zomer 2020 een hele maand mis (nog steeds).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan Bokken
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 06-03-2022
Dank voor de suggesties. Dat e-mailadres van UMeter heb ik twee weken geleden al geprobeerd, maar daarop heb ik geen reactie ontvangen.
Sinds de overstap half oktober geeft UMeter geen nieuwe standen meer, de oude gelukkig nog wel. Soms kwamen de gegevens pas na een dag of twee, maar het is nu wel heel lang stil.
Ik zal maar een account bij Enelogic openen. Dat is waarschijnlijk toch de beste "oplossing".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geomannetje
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 14-08-2023
Hier nu 10 dagen geen info meer ontvangen. Er wordt ook niet gereageerd op een mail. Waar gaat het nu mis? Het transport van data lijkt me toch geautomatiseerd (eenmalig instellen?).
Gaat het dan vervolgens mis bij het verzenden (Netbeheerder) van data of bij de verwerking (Umeter)?

• kezeltje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-11-2024
Heb ik ook last van.
ruim 2 maanden geleden overgestapt en sindsdien geen data meer op de website van UMeter.
al een paar mailtjes gestuurd: geen reacties of verbetering
jammer,
ff kijken naar enelogic.
grt,
jan
Pagina: 1