Hi all,
I.v.m. het stopzetten van de analoge kabelradio bij Ziggo en de zeer slechte FM/DAB+ ontvangst bij mijn grootmoeder zoek ik een werkbaar alternatief voor haar om radio te luisteren.
Ik zoek een?
Radio/speaker geschikt voor internetradio en/of radiostreaming vanaf iPad
Wat is je budget?
Max 100 eur
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om
Radio te luisteren (en ook echt niks anders dan dat). Geluidskwaliteit moet verstaanbaar zijn, oma hoort matig tot slecht.
Wat heb je zelf al gevonden?
I.v.m. het stopzetten van de analoge kabelradio bij Ziggo en de zeer slechte FM/DAB+ ontvangst bij mijn grootmoeder zoek ik een werkbaar alternatief voor haar om radio te luisteren.
Ik zoek een?
Radio/speaker geschikt voor internetradio en/of radiostreaming vanaf iPad
Wat is je budget?
Max 100 eur
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om
Radio te luisteren (en ook echt niks anders dan dat). Geluidskwaliteit moet verstaanbaar zijn, oma hoort matig tot slecht.
Wat heb je zelf al gevonden?
- DAB+ radio gaat niet werken. Ze heeft een Bose DAB+ staan in een andere kamer en om daar goede DAB+ ontvangst op te krijgen moet de antenne op het raam geplakt worden, en dan nog vallen sommige zenders weg. De kamer in kwestie staat nog verder van het raam vandaan.
- FM antenne van Ziggo idem probleem, in de betreffende kamer waar de radio komt te staan is de FM ontvangst matig op z'n best met veel ruis.
- De Ziggo digitale radio ontvanger gaat 'm ook niet worden, de huidige radio heeft geen audio-in poorten behalve een 20-pin iPod dock.
- Simpele internetradio zou een optie zijn, er is goede Wifi in huis. Echter lees ik veel over radio's die niet meer werken omdat de streamingdienst erachter gestopt zou zijn (?). Deze zou an sich wel een prima optie kunnen zijn: pricewatch: Philips TAPR802/12
- Oma heeft een iPad 2021 waar ze goed mee overweg kan. Een setje dat bluetooth heeft of een bekabelde ingang zou kunnen werken i.c.m. TuneIn op de iPad. Met een 20-pin naar lightning kabel zou de huidige radio gewoon kunnen blijven. Ben alleen bang dat de kabel te veel gedoe wordt voor haar en dat bluetooth te gecompliceerd wordt indien de verbinding onverhoopt wegvalt.
- Hoe safe is het om een internetradio te kopen anno 2021? Ik wil niet over een jaar weer iets moeten gaan zoeken omdat de achterliggende streaming service de stekker eruit trekt.
- Kent iemand een senior vriendelijke, laagdrempelige manier om radio op een audioset te luisteren via een iPad?