3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
Verwijderd
http://www.buma.nl/bumainternet/contact.nsf/WWWFC/3132E74FBA14CB3980256A2200454CAF?OpenDocumentMag ik samples gebruiken?
Wie samples in zijn muziek wil gebruiken, moet altijd toestemming vragen aan de componist/tekstdichter (of aan de uitgever die bij het werk betrokken is). En aan de eigenaar van de opnames. De mastertape is nl. vaak eigendom van een platenmaatschappij. Of je nu een sample van 1 of van 30 seconden gebruikt, toestemming van de rechthebbenden is altijd nodig. Houd ook rekening met de persoonlijkheidsrechten van de auteurs en de naburige rechten van de uitvoerende kunstenaars (veelal vertegenwoordigd door SENA)
30 sec. mag dus ook niet zonder toestemming...
Exact expert nodig?
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Een paar jaar geleden was het nog 10 seconden, en ik denk eigenlijk dat dit nogsteeds zo is.Op dinsdag 21 augustus 2001 00:05 schreef [nielsonline] het volgende:
Volgens mij mag het idd wettelijk tot maximaal 30 seconden,
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
Dat is er een langer stuk om samen te voegen, maar officieel goedgekeurd
[edit]
Goedgekeurt is met een d
maak er 25 seconden van
plaats hem op GoT
heb je je antwoord? > delete je em weer.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
eindelijk iemand to tha pointOp dinsdag 21 augustus 2001 00:24 schreef Tampie2000 het volgende:
nie zo moeilijk doen
maak er 25 seconden van
plaats hem op GoT
Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt
nee nee, want dan ben je illegaal bezig, en kun je een ban krijgenOp dinsdag 21 augustus 2001 00:24 schreef Tampie2000 het volgende:
nie zo moeilijk doen
maak er 25 seconden van
plaats hem op GoT
39
weet ikOp dinsdag 21 augustus 2001 01:19 schreef Homedisc het volgende:
[..]
nee nee, want dan ben je illegaal bezig, en kun je een ban krijgen
maar dit was een voorstel naar de crew toe eigenlijk...
Verwijderd
In Nederland mag je van een muziekstuk en/of film een sample verspreiden. Mits: Deze sample in "duidelijk merkbaar lagere kwaliteit" is, de rechthebbenden worden vermeld en op legale wijze is verkregen. Dit sample mag maximaal 30,0 seconde lang zijn en dient binnen 5 werkdagen te worden verwijderd. Samples die niet hieraan voldoen zijn dus illegaal.
Volgens mij bedoelen ze hier samples in een nieuw nummer wat je maakt.Op dinsdag 21 augustus 2001 00:16 schreef Crazy_D het volgende:
[..]
http://www.buma.nl/bumainternet/contact.nsf/WWWFC/3132E74FBA14CB3980256A2200454CAF?OpenDocument
30 sec. mag dus ook niet zonder toestemming...
Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]
yoOp dinsdag 21 augustus 2001 10:42 schreef StratoFarmer het volgende:
Ik ben ooit op bezoek geweest bij zo'n echte Studio dude en die wist mij te vertellen dat je van een liedje 4 maten gewoon mag overnemen...meer niet.
dan vertraag je het gewoon
en dan kan je alsnog weet ik veel hoeveel seconden muziek krijgen
Verwijderd
Ik weet het wel zeker.Op dinsdag 21 augustus 2001 10:35 schreef msturm10 het volgende:
[..]
Volgens mij bedoelen ze hier samples in een nieuw nummer wat je maakt.
Maarja.
Volgens mij is dit hetgeen waar het echt om gaat
http://www.buma.nl/bumainternet/text.nsf/WWWTON/NLtarieven?OpenDocument&ExpandSection=5.3,5.2#_Section5.3
Op de site zelf ziet het er (ietsje) beter uit.Downloadbare of gestreamde muziek kan dienen ter verfraaiing van een website die niet distributie of uitzending van muziek tot doel heeft. Muziek speelt in die gevallen een ondersteunende, niet-prominente rol. Echter, prominent of niet, voor het op deze wijze openbaar maken, vastleggen en verspreiden van muziek is auteursrechtelijke toestemming nodig. Veruit de meeste auteursrechthebbenden hebben de exploitatie van hun rechten overgedragen aan Buma/Stemra. Buma/Stemra verleent toestemming tegen een vergoeding.
Tarieven per site per maand (excl. BTW) :
SOORT GEBRUIK GEBRUIK VAN: < 10 MIN.
MUZIEK > 10 MIN MUZIEK
(MAX. 90 MIN.)
bedrijfsmatig
· iedere bij een KvK ingeschreven entiteit (bedrijf, organisatie, stichting, VOF, etc.)
· particulieren met sites die inkomsten genereren
complete werken, evt. met fragmenten 125,-
( 56,72) 250,-
( 113,45)
alleen fragmenten 50,-
( 22,69) 125,-
(56,72)
particulier
particulieren met sites die geen inkomsten genereren
complete werken, evt. met fragmenten 25,-
11,34 50,-
( 22,69)
alleen fragmenten 10,-
(4,54) 25,-
( 11,34)
Hierbij geldt:
· complete muziekwerken mogen alleen worden aangeboden als ze voldoen aan minimaal één van de volgende criteria:
Ø sampling frequency max. 11,025 kHz
Ø sampling frequency max. 22,1 kHz bij een sample size van max. 8 bits
Ø bitrate max. 96 kbps
Onder een compleet werk wordt verstaan: een compleet muziekwerk, een muziekwerk korter dan 1 min. en fragmenten langer dan 1 min.
· Fragmenten van muziekwerken mogen in iedere gewenste kwaliteit worden aangeboden. Onder een fragment wordt verstaan: een deel van een muziekwerk van max. 1 min.
In de tabel genoemde bedragen gelden voor alle muziek, zijn per maand, per site en excl. BTW.
(heeft trouwens iemand zin om de buma een offerte uit te brengen? wat een bagger site zeg...).
Maar het mag dus niet.
PS voordat iemand er nog over valt...
Downloadbare of gestreamde muziek kan dienen ter verfraaiing van een website die niet distributie of uitzending van muziek tot doel heeft. Muziek speelt in die gevallen een ondersteunende, niet-prominente rol.
Dit gaat dus om een linkje naar een fragmentje van een liedje. Downloadbaar dus. Doel is niet distributie van muziek, maar dat boeit niet (prominent of niet).
PS 2
Al kan ik me in het geheel niet voorstellen dat er ook maar iemand van de buma zelfs maar over nadenkt t.net aan te spreken als hier iemand een link plaatst naar een fragment van 30 sec. wat alleen maar tot doel heeft er achter te komen hoe het nr heet "zodat je het daarna kunt downl aanschaffen"
Exact expert nodig?
Wie samples in zijn muziek wil gebruiken blaat blaat
Verwijderd
Is een pot nat. Je gebruikt een fragment van een artiest waar je geen toestemming van hebt. Wat je ermee doet maakt voor de BUMA niets uit. Een fragment van 30 sec op GoT laten horen = officieel strafbaar.Op dinsdag 21 augustus 2001 10:35 schreef msturm10 het volgende:
[..]
Volgens mij bedoelen ze hier samples in een nieuw nummer wat je maakt.
Ecodan warmtepomp
Volgens de buma/stemra niet. Dus ik neem aan volgens de GoT-crew ook niet...Op dinsdag 21 augustus 2001 18:23 schreef JT het volgende:
Maar mag ik het nou of niet ???
Exact expert nodig?
Maar tis wel al eerder gedaan en geaccepteerd...Op dinsdag 21 augustus 2001 18:36 schreef CrazyD_at_work het volgende:
[..]
Volgens de buma/stemra niet. Dus ik neem aan volgens de GoT-crew ook niet...
Ecodan warmtepomp
Ecodan warmtepomp
Hmmmm crew-overleg? Als de site van de buma klopt en het mag niet, en ze hebben het in het verleden wel toegestaan, is het tijd om de huisregels even aan te passenOp dinsdag 21 augustus 2001 20:53 schreef JT het volgende:
Kom op modjes/adjes, jullie zitten hier constant, hoe kan het nou dat ik nog geen antwoord heb ?
Exact expert nodig?
Ecodan warmtepomp
hmmm mijne duren meestal een minuut, blame meOp dinsdag 21 augustus 2001 00:01 schreef JT het volgende:
Als ik nou wil weten wat voor soort muziek een bepaald liedje is, is het dan legaal om een mp3tje van 30 seconden op GoT te zetten ? Dus das dan een gedeelte van het liedje he
als je nou 5 verschillende samples post van 30 seconde, heb je al weer 2 en een halve minuut muziek
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
Mij staat ook bij dat je maximaal 10 sec van een nummer voor andere doeleinden mag gebruiken, we hebben immers nooit problemen gehad met een linda/roos/jessica geluidenschema op de gelijknamige screensaver-CD
En er was ook een ongeschreven wet dat 64kbit (en lager) MP3'tje als kwalitatief slecht wordt beschouwt en dus wel via het net gepubliceerd mogen worden.
Verwijderd
edit: om3ega is mij voor
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Verwijderd
als het hier niet gepost wordt kun je het wel op 100 andere plekken vinden!
Maar om nog met een oplossing te komen over dit topic: je laat je telefoonnummer gewoon achter, en dan kunnen ze je bellen en laat je het HELE LIEDJE door de telefoon luisteren.
Als dan een mod beld, dan laat je gewoon wat anders horen!