Renovlies behang met bobbels. Wat te doen?

Pagina: 1
Acties:
  • 7.551 views

Vraag

• Remtronica
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11-01 19:43
Hallo allemaal,

Wij zijn afgelopen weekend bezig geweest met het behangen (renovlies) van onze net gestuckte muren, maar nu het behang wat is opgedroogd zien wij bobbels van achtergebleven haartjes van een blok kwast die we hebben gebruikt om de muur mee in te lijmen. Het was een nieuwe kwast, maar blijkbaar zijn er toch haren achter gebleven. Toen het behang nog nat was het niet zichtbaar, maar sinds gisteren opeens wel. Het was helaas nog meer zichtbaar op het moment dat de zon erin scheen.

Het renovlies moet nog worden geschilderd, maar we weten niet zeker of deze bobbels dan nog zichtbaar zijn?Heeft er iemand ervaring met het schilderen van renovlies behang? Hoe vaak moet je er over heen schilderen om bobbels weg te werken? Of in het ergste geval de renovlies behang verwijderen, maar we zijn dan bang dat onze gestuckte muur wellicht beschadigd :? ?

Wie kan ons hiermee helpen?

Alvast bedankt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w7sPIqfK1xLjzJTll0vPMJRfW30=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8MlqCD28ZMAlspuCktIM0Qjt.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door Remtronica op 05-11-2021 10:55 ]

Alle reacties

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:40
Die bobbels schilder je nooit meer weg.
Met een scherp mes (afbreekmes of scalpel) langs de haar insnijden en de haar en zo veel mogelijk lijmbobbel er uit pulken.
Daarna een klein beetje nieuwe lijm in de kier smeren en vastrollen. Lijmresten afwassen.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-01 13:36

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Buiten het advies: Je weet wel dat je nu extra let op alle details en als straks de muren geschilderd zijn en alles staat en hangt je dit misschien eigenlijk gewoon niet ziet. De foto is ook mooi ingezoomed.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:40
Wat ik altijd doe is de vachtrollers en kwasten even 'in tapen met verpakkingstape' vervolgens de tape eraf trekken. Dan trek je voor het schilderen de meeste losse vachtdeeltjes of haren er wel af.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Eventueel langs de achtergebleven haar het renovlies insnijden en dan goed glad proberen te strijken.

Helemaal weg ga je het niet krijgen, maar geen enkele muur is 100% glad!
Zeker als de zon er op schijnt en je wat strijklicht krijgt, zal je nog veel meer oneffenheden zien...

Daarnaast: waarom eerst je muren gestuct en daarna renovlies eroverheen? Dat is een beetje dubbelop...

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:41

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Ervaringsdeskunde en half neuroot hier:

scalpel, pincent en injectienaald met behanglijm.

Is er al geschilderd? Indien niet, maak een klein incisie boven of onderin, met pincet haar eruithalen. In het gemaakte gat nieuwe behanglijm injecteren niet teveel of te weinig. Dan met een propere rollen goed aanrollen en paar dagen laten uitdrogen.
Ik had dit niet met haren, maar met kleine tikjes oude papier die blijven hangen waren. Daar ik effen vlies had, vielen de kleine bultjes me te hard op.

Probeer het op één plaats, ik was écht tevreden van het resultaat.

• Remtronica
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11-01 19:43
Bedankt voor jullie reacties. Het zijn best wel wat haartjes, is het dan handig om alle haartjes te proberen in te snijden en met een pincet te verwijderen? Krijg je dit nadien dan nog strak?

@BastaRhymez
We hebben de muren inderdaad eerst volledig strak gestucked. Het renovlies behang zou helpen tegen eventuele toekomstige scheuren in de stuck en deukjes.

• rox
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 13-08-2023

rox

kan je de hele baan renovlies niet verwijderen en er een nieuwe baan opplakken

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:40
rox schreef op maandag 17 juli 2023 @ 19:30:
kan je de hele baan renovlies niet verwijderen en er een nieuwe baan opplakken
Na ca. 1,5 jaar zal het inmiddels wel zijn verholpen.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:19

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Hoe goed bedoeld het mag zijn, oude topics laten we hier rusten op Tweakers.

Ik doe het topic op slot.

Tweakers Discord

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.