Cloud opslag 1TB

Pagina: 1
Acties:
  • 602 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald B.
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 10-08 11:30
Beste mensen,

ik ben een nieuwe " in de cloud dienst" tegen gekomen. Deze biedt best wel veel online opslag, ik ben benieuwd naar jullie bevindingen.

*knip*

https://www.scamadviser.com/check-website/clouddrive.site

Minpunten vind ik ook: er zit geen knop " account opheffen" in het menu. De contactmogelijkheden zijn schraal, er wordt een algemeen emailadres gebruikt. Voor algemene grote bestanden (zoals ISO's) is dit wel handig natuurlijk.

Ik heb een beetje het idee dat je dan onder een soort "administrator" valt dan. Dat je bestanden dan in een "subdirectory" worden geplaatst. Onderdeel van de opslag van de administrator ?

[ Voor 3% gewijzigd door Orion84 op 05-11-2021 11:21 . Reden: Spam of scam, of niet, maar voor de zekerheid het linkje verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:45
Best wel een groot nadeel: Maximum filesize = 200 MB
Voor foto's of een muziekbibiotheek natuurlijk geen probleem maar hoe privé zijn je gegevens bij deze partij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik zit even te kijken: Ik zie niets aan contact-gegevens, of waar de data opgeslagen wordt. De eigenaar geeft een adres in India op. De registrar zit in Cyprus en Litouwen. Whois-data is.... sketchy.

Ik zou het niet doen...
Voor foto's of een muziekbibiotheek natuurlijk geen probleem
Mwah... behalve dan dat voor mijn muziekbibliotheek 1TB een tikkie te weinig is ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Jester-NL op 05-11-2021 10:58 ]

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald B.
@vj_slof goed dat je dat zag van die 200 MB max filesize, dat viel mij even niet op.
Inderdaad dan heb je er feitelijk niets aan, als ISO opslag.

Hoe prive zijn de gegevens, tsja, alles wat je bij een ander op de harde schijf zet ....;-)
Van belang is ook de upload en download speed. Erop zetten gaat dan razendsnel maar als je het nodig hebt,
dan kan het er alleen snel af wanneer je dokt ;-) En daar kom je dan achter als je alles hebt weggezet.

Zie ook: https://www.terabox.com/
(voormalig Dubox.com)

en wat vinden jullie van Letsupload.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-10 15:17
Waarom ga je niet gewoon naar transip (stack)? Nederlandse hosting en goede verbindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald B.
@timmert26 het ziet er een beetje betaalachtig en officieel uit. Zo belangrijk zijn mijn files ook weer niet (om voor te betalen om ze te behouden) als de helft door een crash zou verdwijnen dan zou ik ze nog niet eens missen snap je hahaha :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:25
Naast de minputen die scamadviser al aangeeft voor clouddrive.site:
* Geen privacy statement te vinden
* Geen algemene voorwaren of terms and conditions te vinden
* Geen supportopties, handleidingen of uberhaupt meer info over de service zelf
* Landingspagina laadt een afbeelding uit een AWS S3 bucket in de Asia Pacific regio. Op zich niets mis mee, maar geeft een voorgevoel dat opgeslagen bestanden ook in die regio uit gaan komen. (En dat terwijl de site zelf vanuit Cloudflare US geserveerd wordt)
* Verdienmodel onduidelijk, het (bijna) gratis aanbieden van opslag is niet echt vast te houden (herinneren we TransIP Stack nog?)

Het lijkt bijna op een hobbyprojectje of schoolopdracht om Angular uit te proberen (al dan niet in combinatie met hosting).

Deel van die punten gaan ook op voor terabox (plus pijnpunt dat bij gratis accounts files na 30 dagen worden verwijderd)
Bij letsupload.io staat onderaan een link naar http://hecticprofitable.com/ die door m'n internet security geblokkeerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:46

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Welkom op Tweakers @Ronald B.

Dit onderwerp hoort echter niet in Algemene Zaken, het zou denk ik eerder iets voor Internetproviders en Hosting zijn.

Maar gezien de vaagheid van die site en eerlijk gezegd ook je startpost van dit topic ga ik dit topic gewoon sluiten.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.