Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hoe kan ik zien wat voor zonnepanelen ik heb?

Pagina: 1
Acties:

• feye1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-01 23:38
Ik heb het huis een aantal jaar geleden gekocht waarbij er al zonnepanelen aanwezig waren. Nu willen we eventueel meer zonnepanelen bijleggen, maar er wordt gevraagd of ik de factuur kan sturen van de betreffende 'oude' zonnepanelen zodat hij kan kijken wat er precies ligt momenteel. Die heb ik dus niet, maar waar kan ik in godsnaam zien wat voor panelen ik wel heb (ik heb ook niks van een app om het te tracken), kijk alleen soms op de omvormer zelf hoeveel we opwekken 8)7

Op de panelen zelf kan ik eigenlijk niks vinden aan de bovenkant/zijkant.

Met andere woorden: is er een manier om te achterhalen wat voor zonnepanelen ik heb zonder factuur oid?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Vragen aan de vorige bewoner? En soms kan een foto van het paneel, ook achterkant en eventuele kenmerken (streepjescode, serienummer, codering aan de achterkant) soms helpen om te achterhalen wat er ligt.

[ Voor 7% gewijzigd door Microkid op 05-11-2021 09:14 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• feye1
Microkid schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 09:13:
Vragen aan de vorige bewoner? En soms kan een foto van het paneel, ook achterkant en eventuele kenmerken (streepjescode, serienummer, codering aan de achterkant) soms helpen om te achterhalen wat er ligt.
Die zal ik nooit meer kunnen bereiken :P

Heb wel inderdaad een streepjescode net ontdekt, zal eens kijken of ze daar wat mee kunnen. Had verwacht dat er wel iets van een typenummer op zou staan ergens maar misschien denk ik te simpel daarover. Of inderdaad op de achterkant ergens, maar hoe kom ik daar nu weer bij :+

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

feye1 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 09:16:
[...]
Of inderdaad op de achterkant ergens, maar hoe kom ik daar nu weer bij :+
Arm erachter steken en lukraak wat foto's maken met een gsm? ;)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:14
@Microkid Zou me best verbazen als dat succesvol gaat zijn...

@feye1 op de achterkant van het paneel staat doorgaans een label, maar tenzij ze op plat dak liggen verwacht ik dat de truc van @Microkid niet gaat werken... en zal je een paneel los moeten halen... zou als je er knap bij kan niet moeilijk moeten zijn.

Maar waarom de aanbieder het wil weten is mij een raadsel... Je gaat toch geen vergelijkbare panelen vinden; dus het zal altijd een aparte string blijven; of verkopen... maar dat is niet snel rendabel.

Logging data uit de omvormer op een zonnige zomerdag zou voldoende nauwkeurig de eigenschappen moeten geven om er genoeg mee te kunnen.

[ Voor 11% gewijzigd door Ronald op 05-11-2021 09:28 ]

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:53
Ronald schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 09:27:
@Microkid Zou me best verbazen als dat succesvol gaat zijn...
Vaak lukt dat toch wel hoor. De eerste foto's zijn meestal wazig, maar dan kun je wel zien waar er iets van een sticker oid zit. Daarna daar wat beter op mikken en met een beetje geluk komt daar iets uit. Als je goed bij de panelen kunt komen is het zeker wel een poging waard. Ik zou het iig proberen voordat je er eentje los gaat halen

[removed]

• feye1
Gevonden, thx. Lukte inderdaad net met erachter steken en knippen.

Blijkt dat ik 14 stuks van deze heb:

https://www.pvxchange.com...en/P6-60i-225_1-992500297

Nu even een plan maken.. ze staan op zuid gericht. Maar ik zou graag wat op oost en west erbij willen hebben en deze laten liggen.. maar of dat verstandig is. Ik open daar wel even een nieuw topic over.

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Snel vervangen dan
https://l1.nl/brandgevaar-zonnepanelen-scheuten-solar-42949
p6-60 staan er ook bij

[ Voor 13% gewijzigd door AUijtdehaag op 05-11-2021 10:03 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

• Jan Workum
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:14
Uit de tijd dat men liever een Nederlands kwaliteitsproduct kocht dan Chinese rommel. O-)

PV 11.87kWp, EV 64kWh.

Pagina: 1