Toon posts:

Rare vegen op mn monitor

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een 20" mtisubishi hj6905 monitor aan men ati gehangen , dit is een monitor met achterop 5 bnc ingangen en het bouwjaar is 94 of 95 of zo ,en na wat geklooi heb ik em aan de gang gekregen, nou zitten er alleen vegen in het scherm als of leters schaduw hebben. :( :'(

Is dit nog af te stellen in de monitor ofzo??

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:08
Verlaag je refresh frequency naar 75 Hz als dat kan (een of twee stappen van maximum)

Je videokaart kan ook een slecht beeld leveren op die frequentie, dus zet eerst alles zo laag mogelijk en werk dan omhoog tot alles helder en toch ergonomisch werkt

Verwijderd

misschien helpt het om het scherm ff schoon te maken met een doekje :) nee geintje, ik zou ff de resolutie veranderen dan is het waarschijnlijk opgelost.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

[vunzige modus]dan moet je voortaan een doekje gebruiken ipv over het scherm...[/vunzige modus]

ff serieus- dit zie je best vaak, kan door een aantal dingen komen:

- te hoge resulutie (alleen met interlace te bereiken)
- te hoge refresh rate (onwaarschijnlijk- dan trekt je beeld meestal eerder krom)
- ernstige storing in de buurt van de synch kabel (ook niet waarschijnlijk, want die zou ook de ander kabels storen)

Gooi de resolutie omlaag en kijk wat er gebeurt.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan de resolutie niet veranderen , het is een fixed frequency monitor, dit houd in dat hij maar op een resolutie kan. Nl 1024 x 768, kan alleen de vertical refresh veranderen.

Weet iemand mischien nog wat???? een proggie om de horizontal refresh rate te veranderen mischien???

Verwijderd

Ja, ik weet nog wat.
Je hebt last van "ghosting".
Komt vaak voor bij hoge resoluties & refreshrates.
Ik heb precies hetzelfde probleem gehad met mijn Vision Master Pro 450,mijn tekst had last van schaduwen.
Oplossing:
Een BNC-kabel,deze is beter afgechermd en levert zodoende een zuiverder signaal aan je monitor.
Kostte me +/- F30,- ,dus voor de kosten hoef je het niet te laten.

Verwijderd

Topicstarter
Er zit al een bnc kabel op, is toch zon kabel met 5 aansluitingen?

Verwijderd

Op vrijdag 24 augustus 2001 14:17 schreef savage007 het volgende:
Er zit al een bnc kabel op, is toch zon kabel met 5 aansluitingen?
ja 5 BNC connectors

• KNETTER2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-01-2024

KNETTER2000

*zucht*

dan moet je een afgeschemrde kabel kopen want het lijkt alsof je kabeltjes lekker lopen te storen op elkaar of van iets anders en stoorsignaal krijgen en je daarom "ghosting" effecten krijgt.

Real programmers program by whistling down the "MIC IN" port of a ZX80

Verwijderd

Ik heb als 3 jaar een Visionmaster 450 en ik heb wel eens dat er rare streepjes vereschijnen rechts van tekst en andere delen van windows..

ziet er zo uit: TEKST|||||||||||
of Scheidingsstreepje||||||||||

De streepjes achter de tekst en 'taakbalkdingen' zijn dan uitgesmeerd en vaag..

Ik wist niet wat het was, maar toevallig draaide ik mijn monitor een keer wat naar achter zoadat ie een beetje schuin naar achter en stond, en de streepjes en vage dingen verdwenen..als ik nu weer van die vage dingen krijg zet ik mijn monitor weer een fractie lager of hoger..en het is weer weg.

Misschien heb jij dat ook wel.
Pagina: 1