Bluetooth PCI-E kaart voor Ryzen systeem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-06-2025
Ik zoek een?
PCI-E Bluetooth 5.0 kaart of M.2 mag ook
Ik heb een Ryzen 3600X systeem met een ASUS ROG Strix B450 en een MPow Bluetooth 5.0 een TP-link 5.1 USB dongle. Het probleem is echter dat de USB willekeurig uitvalt bij het gebruik van deze Bluetooth dongles (alle USB apparaten). Ik heb de laatste BIOS-versie en Windows updates etc etc.

Ik ben nu dus op zoek naar een PCI-E Bluetooth 5.0 (of hoger) kaart. Of m.2 met een antenne PCI-E slot cover? Ik weet niet hoe dat precies werkt Enkel Bluetooth lijkt niet te bestaan wifi krijg je er altijd bij?

Wat is je budget?
Goedkoper is beter, het gaat puur om Bluetooth - de laatste wifi standaarden kunnen me gestolen worden

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Maakt me niks uit

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
- Windows 11
- Bluetooth moet via de PCI-E verlopen. Niet één van die kaarten die een extra USB header aangesloten moet hebben voor de Bluetooth functionaliteit
- Bij voorkeur een zwarte kaart, het systeem heeft een glazen side-panel

[ Voor 10% gewijzigd door Xthemes.us op 04-11-2021 23:39 ]

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD

Alle reacties

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Om advocaat van de duivel te spelen: overweeg anders een usb 3.1/ usb 3.2 kaartje in je systeem te zetten? Heb dat met mijn x570 gedaan, omdat mijn creative G5 na koude start opnieuw moest ingestoken worden en alle andere usb's normaal werkten.

Geeft je meer poorten, kan je je huidige dongel blijven gebruiken. Pricewatch heeft er een paar, maar vermoed dat het goedkoper is op ali/ebay.

• Xthemes.us
Dat zou het overwegen waard kunnen zijn. Als de PCI-E zijn eigen USB controller heeft dan moet dat in principe goed gaan.

Alle PCI-E Bluetooth/wifi kaarten lijken een USB plug te hebben voor de Bluetooth en vermoedelijk het probleem niet verhelpen. De m.2 kaarten nemen een slot in beslag welke ik liever vrij houd voor de toekomst.

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:55
Xthemes.us schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 02:33:
De m.2 kaarten nemen een slot in beslag welke ik liever vrij houd voor de toekomst.
Wifi/bluetooth-modules gebruiken key e, en opslag key b of m. Tenzij je van plan was een 4g-module te plaatsen in de toekomst lijkt me dat geen argument. Wel maken ze nog steeds gebruik van de usb-controller van je moederbord.

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-01 16:46

Praetextatus

the dutch_paki

Ik denk dat 't ligt aan je Windows 11. Ik ga ervan uit dat je een upgrade hebt gedaan van Windows 10?
Je zou eens kunnen proberen om een schone installatie van Windows 11 te doen, zonder enige dongles erin. Nadat je installatie klaar is dan pas je dongles erin doen en ermee aan de slag gaan.

Fix Bluetooth problems in Windows

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

• Xthemes.us
Het was een fresh install :)
Ik heb Microsoft nooit vertrouwd met upgrades van één versie naar een andere. Dat lijkt altijd met problemen vergezeld te gaan.
hcQd schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 07:48:
[...]

Wifi/bluetooth-modules gebruiken key e, en opslag key b of m. Tenzij je van plan was een 4g-module te plaatsen in de toekomst lijkt me dat geen argument. Wel maken ze nog steeds gebruik van de usb-controller van je moederbord.
Bedankt, dat is een zeer nuttige bijdrage. Ben niet geheel thuis in de m.2 sloten ik dacht dat M.2 simpelweg M.2 was (en dan beschikbaar in verschillende lengtes). Ik was er ook niet van op de hoogte dat het pass-through USB was en dan ook geen optie.

Het probleem lijkt te zijn verholpen door onder windows 11 de bluetooth dongle direct in één van de rear I/O USB poorten op het moederbord te pluggen (i.p.v de USB hub van het toetsenbord). Had dit al geprobeerd onder windows 10 zonder dat het hielp, vreemd genoeg maakt het onder Windows 11 een verschil.

Mocht het probleem nogmaals optreden dan lijkt de beste oplossing een PCI-E USB-kaartje met een eigen controller te zijn.

Pagina: 1