ik kom er niet uit --> 19'' of 22''

Pagina: 1
Acties:
  • 168 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-06 08:07
Ik zit zwaar te twijfelen tussen:
iiyama A902MT VisionMaster Pro 451 19" (.25-.27)
iiyama A201HT VisionMaster Pro 510 22" (.25-.27)

ik weet echt niet welke ik moet kiezen.
Wie helpt me over de streep ?

grtz

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Wat voor een systeem heb je??

Als je toch geld zat hebt, koop dan ff een NEC

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-08 19:37

Flexx

This side up

22" zou ik kiezen. Ik heb nu de A902MT en heb niks dan elende van dat ding.

Zie ook hier voor dat je een besluit neemt

Maar waarom een Iiyama ? Waarom kijk je niet naar de andere merken ?

• KIMBLE
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
ja ik heb een nec multisunc fe700 17" platte beeldbuis en scherp *D !!!!!!!!!!!!! daar doe ik nog wel een jaar of 3/4 mee :7

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:57
Hoe groter hoe beter, period.

* Abbadon abbadon is bijzonder tevreden met z'n A201HT

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• KIMBLE
  • Nu online
multisync ,sorry |:(

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
nou ik heb hier een a902mt, super ding echt waar kan niet meer zeggen

Verwijderd

Ik zou zelf een 19 inch nemen, kun je ipv een 22 inch gewoon een supergoede 19 kopen.

:)

• Stalkert
ik heb nog geen nieuw systeem.. over een paar weken ofzo denk ik. Maar ik wil die monitor ook meteen kopen.

Waarom geen iiyama ? Ik hoor van iedereen dat dit echt een top monitor is.

Verwijderd

koop aub, de A201HT. heb ook de 902MT gehad, dikke ramp. lees de topics er maar over.
maar de A201HT heel andere klasse, topkwaliteit beeld.
superscherp en mooie resolutie's, t is de beste die iiyama heeft, dus kopen dat ding.
de kleuren zijn beter als Sony of Eizo, maar dat is persoonlijk. ze zijn feller en transparanter vindt ik.
enn met games is t ongelooflijk mooi.

• Yokidrink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-06 10:17
Op maandag 20 augustus 2001 23:52 schreef CYBERSTALKERT het volgende:
Ik zit zwaar te twijfelen tussen:
iiyama A902MT VisionMaster Pro 451 19" (.25-.27)
iiyama A201HT VisionMaster Pro 510 22" (.25-.27)

ik weet echt niet welke ik moet kiezen.
Wie helpt me over de streep ?

grtz
Hangt van de ruimte af die je hebt hè..
persoonlijk zou ik voor de A201HT gaan
En Ja er zijn altijd betere monitoren maar kijk dan ook naar het prijskaartje. Wat je moet doen is gewoon naar een paar verschillende winkels gaan... kun je ze zien in verschillende verlichte omgevingen en ga dan gewoon op je gevoel af zou ik zeggen :)

Verwijderd

Ben je graficus/tekenaar/ontwerper? Zo niet, waarom zou je in godsnaam zo'n enorme monitor nemen?

Verwijderd

Op dinsdag 21 augustus 2001 03:25 schreef SisterofMercy het volgende:
Ben je graficus/tekenaar/ontwerper? Zo niet, waarom zou je in godsnaam zo'n enorme monitor nemen?
Wat is dit nou weer voor antwoord???? We zijn tweakers...zelfs de kleinste foutmeldingen moeten je niet kunnen ontgaan *D

• Stalkert
ik ben grafisch vormgever ja idd... en tevens phreak :)
dus .. ik denk dat jullie me wel hebben overtuigd nu :)

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 22:42
Wat is dit nou weer voor vraag... Als je nou de keuze moest maken tussen een Sony 19" en een IIyama 22" dan had het nog ergens op geslagen, maarja.

Nu mijn mening effe : Gewoon voor de 22" gaan, mensen die denken "Owww, dat hoeft toch niet, mijn 14" is toch ook mooi!" :+, die hebben nog nooit achter een 22" gezeten, alles kleiner dan dat heb ik op dit moment moeite mee omdat het gewoon zo'n genot is, ik heb hem maar draaien op een resolutie van 1280x1024x100Hz (dit kunnen meeste 19"-en ook wel denk ik) maar het is gewoon allemaal lekker groot en overzichtelijk.

Dus gewoon gaan voor die 22". (Of koop een Sony/NEC/Eizo 19" ofzo)

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07 15:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

mijn broer is ook vormgever en wij gebruiken 2 monitoren,
1 phillips 107e op een viper v770 en een oud 15" op een S3 kaartje, werkt echt super bij photoshop--> alle tools op de 15" en het project op de 17" !

¯\_(ツ)_/¯

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 18:15
Ik heb zelf de A201HT en ik moet zeggen dat ik er erg tevreden over ben.
Zeer scherp en de kleuren worden mooi weergegeven.
Ik geloof dat de A201HT de prof uitvoering is van de twee.
Bel anders even met Iiyama tel:020-4460404.

Specs

• Kippenijzer
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ik ben al heel lang een 17" gewend, maar nu ik hier op mijn vakantiewerk standaard achter superstrakke 22" Compaq P1210 zit, ga ik twijfelen of ik niet in Januari toch maar een single AMD neem, met een 22" monitor erbij, ipv een Dual AMD zonder monitor waar ik 2 17" monitor aan hang...

(Dan gaan wel wel naar [[17"]] [[22"]] [[17"]] waarvan de 2e en 3e op de R200, en voor die 1e moet ik nog zien wat ik ernaast doe voor PCI) :9

Verwijderd

TWee schermen rulez, maar om opnieuw op het topic terug te keren zou ik een 22" nemen van goede kwaliteit is dat te duur dan een 19" van goede kwaliteit.

ik heb een hitachi(CM751ET) minder bekent dacht ik, maar als je naar de pitch kijkt(0,23mm) in vergelijking met mijn 17" van AOC(0,27mm) dan is het snel duidelijk dat de kwaliteit HET belangrijkste is

• Invincible
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-06 13:52

Invincible

Wat denk je zelf???

Ik heb zelf een 22" van Iiyama gehd en die was echt prima. Ik heb hem alleen ingeruild voor een Sony 24" Breedbeeld, erg fijn DVD's kijken >:) .

Lang geleden: Intel P4 3000, Zalman Reserator 1, Asus P4P800, 1024 MB DDR Kingston geheugen, Dell 19" FP1905 TFT-scherm, Ati 9800Pro, SB Audigy II ZS, WD 72 GB Raptor (10.000 RPM) en een Maxtor 300 GB 16 MB NCQ.

Verwijderd

Ik heb eerst een 17" gehad, nu een 19" (LG 915 FT+) en heb nu een 21" Hitachi CM813 Flat (dotpitch 0,23 mm) besteld. Zal me benieuwen hoe zo'n 21" ten opzichte van mijn huidige 19" me gaat bevallen ;)....

• Mary Wana
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

22` lijkt me wel wat beter maar wat voor video kaart heb je ?

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• Stalkert
matrox g450 DDR 16 mb

Verwijderd

KOOP GEEN IIYAMA. Dan koop ik 'em wel. Ik heb nu de VMPro450 en het is een B-) monitor. Mijn volgende wordt zeker weer een Iiyama. NEC lijkt me ook wel een goed merk, maar iets duurder.

• Tarwetijger
  • Laatst online: 10-08-2024
<offtopic>
Hm, waarom hoor ik geen tweakers over een mooi TFT scherm?
Is dat niet nòg fijner? Of zijn er geen tweakers die zo'n mooi schermpje hebben? :?
Stel me zo voor dat dat voor grafisch ontwerp juist fijn is?

• Stalkert
22 '' is de moeite voor een matrox g450 DDR 16 mb ?
Of dan ook maar een nieuwe videokaart kopen ?

Verwijderd

Op dinsdag 21 augustus 2001 07:50 schreef igor het volgende:

[..]

Wat is dit nou weer voor antwoord???? We zijn tweakers...zelfs de kleinste foutmeldingen moeten je niet kunnen ontgaan *D
Ik vind dat een "Waarom zou je onnodig veel geld verspillen?"-antwoord.

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13:33
Op dinsdag 21 augustus 2001 12:08 schreef CYBERSTALKERT het volgende:
22 '' is de moeite voor een matrox g450 DDR 16 mb ?
Of dan ook maar een nieuwe videokaart kopen ?
Ja hoor, waarom niet? Die G450 16 MB is qua 2D zo ongeveer een van de beste (indien niet de beste) kaart die er is.
Op dinsdag 21 augustus 2001 13:04 schreef SisterofMercy het volgende:

[..]

Ik vind dat een "Waarom zou je onnodig veel geld verspillen?"-antwoord.
Een groot scherm is imho geen onnodig veel geld verspillen. Zeker nog nooit achter een 22" monitor gezeten? :)

Maar de vraag is inderdaad wel erg vreemd. Tuurlijk: een 22" uit klasse X is altijd beter dan een 19" uit klasse X. De vraag is of jij het geld er voor (over) hebt, en die vraag kan je alleen zelf beantwoorden.

• Stalkert
in principe heb ik het geld er wel voor .. maar ik vraag me af of het verschil groot genoeg is als gekeken wordt naar het prijsverschil.

Verwijderd

Koop niet de 19", vond het zelf geen goede koop. :(

Verwijderd

22" en je wilt nooit meer anders :9

• Stalkert
ok het wordt denk ik de 22''.. jullie hebben me overtuigd :)

• lekkerliegen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04:02

lekkerliegen

Think about it

Voor de prijs van een 22" (f2100) kan je natuurlijk ook 2x een prima 19" (f1100) kopen op dit moment.. Als je videokaartje een DH is (of upgraden) is dat ook :9

Explore everything - Maak je er niet zo druk om

Verwijderd

Op dinsdag 21 augustus 2001 17:30 schreef CYBERSTALKERT het volgende:
ok het wordt denk ik de 22''.. jullie hebben me overtuigd :)
Zeker voor een 22 incher gaan, ik heb hier een 19 inch staan, 19 inch kan gewoon net niet 1600*1200 aan (te klein, te wazig), wat een 22 inch dus makkelijk redt. :)

Ik heb m'n systeem een keer aangesloten op een 21 inch, nou echt veeeel lekkerder :P

• Stalkert
Op dinsdag 21 augustus 2001 17:35 schreef Plux het volgende:
Voor de prijs van een 22" (f2100) kan je natuurlijk ook 2x een prima 19" (f1100) kopen op dit moment.. Als je videokaartje een DH is (of upgraden) is dat ook :9
na 2 van 19 inch vind ik niet nodig .. ik heb nog een 'oude' daewoo 17 inch.. dus die kan ik dan mooi als 2e monitor gebruiken. Alhoewel ik er aan twijfel of dat niet een beetje overdreven is :)

• Scipionyx
  • Niet online
Op dinsdag 21 augustus 2001 10:01 schreef Tarwetijger het volgende:
<offtopic>
Is dat niet nòg fijner? Of zijn er geen tweakers die zo'n mooi schermpje hebben? :?
TFT is zeker fijn voor grafisch ontwerp. Lekker scherp beeld. Probleem is de prijs, voor de meeste tweakers denk ik. (Niet dat ik er zelf 1 heb hoor! ;) )

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Verwijderd

Het is maar wat je gewent bent. Heb het lang met een 15" gedaan en hem altijd groot genoeg gevonden. Heb nu sinds een tijd een 21" en snap niet hoe ik ooit met een 15" heb kunnen leven. Zelfs een 19" lijkt nu klein. Dus als je kunt zou ik een zo groot mogelijk scherm nemen.

P.S. heb de comp. wel op een ander meubel moeten zetten , de monitor paste niet :( :)

Verwijderd

nope,

liever een goede 19' dan een matige 22 !!!
op een beamer met een beeld van 3 meter is geen werken, dus die stelling gaat niet op.

RGZ.

MASH
Op maandag 20 augustus 2001 23:59 schreef abbadon het volgende:
Hoe groter hoe beter, period.

/me abbadon is bijzonder tevreden met z'n A201HT

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07 15:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

tft ziet er niet uit...
veel te wazig...

¯\_(ツ)_/¯

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 11:46

Sick Nick

Drop the top!

Op woensdag 22 augustus 2001 11:01 schreef MASH_MAN het volgende:
nope,

liever een goede 19' dan een matige 22 !!!
op een beamer met een beeld van 3 meter is geen werken, dus die stelling gaat niet op.

RGZ.

MASH
[..]
Maar de VMPro 510 is geen matige 22", het is een value-for-money monitor die het nog eens perfect doet.
Ik heb er tenminste geen problemen mee. En als jee een 22" van een ander merk wilt ben je meteen 1000 piek of meer kwijt....

Verwijderd

agree, goed en matig zijn uiteraard subjectieve begrippen, maar je zult de globale stelling vast wel kunnen begrijpen, als voorbeeld kun je zien dat een matige monitor bij zijn aanbevolen resolutie al niet hoger als 75 of 85 hz wil draaien, dus de buis wordt dan correct aangestuurd en de electronica loopt op zijn tenen, ik heb zelf een philips 107b, deze monitor kan 1440x1920 draaien, hier kunnen b.v. veel 19' monitoren nog een puntje aan zuigen.

RGZ.

MASH
Op woensdag 22 augustus 2001 11:06 schreef Sick_Nick het volgende:

[..]

Maar de VMPro 510 is geen matige 22", het is een value-for-money monitor die het nog eens perfect doet.
Ik heb er tenminste geen problemen mee. En als jee een 22" van een ander merk wilt ben je meteen 1000 piek of meer kwijt....

Verwijderd

22"is lomp groot, neemt een boel ruimte in en wat het allergrootste nadeel is: Bij het niezen tijdens een game kun je de monitor niet ontwijken :( :(

Heb zelf een 22" en moet regelmatig het scherm schoonmaken >:)

• AlvaK
  • Niet online
Wat ik me afvraag, is hoeveel verder die 22" naar voren komt dan de 19". Mijn burootje is ook niet oneindig groot ofzo :)

• jaspov
  • Laatst online: 10:50
Valt mee. Hij is niet zoveel dieper. Op iiyama.nl vind je specs met afmetingen.

• Stalkert
heeft die 22'' ook die irri streep (of 2 strepen) door het scherm ?

Verwijderd

Op woensdag 22 augustus 2001 16:17 schreef CYBERSTALKERT het volgende:
heeft die 22'' ook die irri streep (of 2 strepen) door het scherm ?
yup. ik zie ze niet eens. je moet er echt op gaan letten.

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:03

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Wat is eigenlijk het verschil tussen de VM PRO 510 en de 511?

Ik heb net maar even op de Iiyama site gekeken.
Vanwege het (kleine) verschil in prijs kan je dus inderdaad maar beter de 510 nemen. Die 511 ziet er niet uit en heeft geen BNC aansluitingen.

• peeweeherman
  • Laatst online: 13:05

peeweeherman

energieleverend.nl

Als je het kunt betalen direct de 22" nemen, die roeleert echt wel. Heb ook 19" Iiyama gehad, maar deze is echt vet. Ik weet zeker dat je spijt krijgt met de 19".

Ik ben trouwens alleen maar freak en geen beeldbewerker, maar het is sinds een half jaar mijn favo hardware.

Check de realisatie van ons energieleverend passiefhuis op energieleverend.nl

Verwijderd

Aan mij nog geen tft geld besteed, het is wel mooi beeld maar dan moet ik weer wennen aan het beeldformaat, wordt dan weer kleiner.

Ben blij dat ik van zoon 15inch af ben. :r

Dus ga voor groot mogelijk :P

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:31
Op woensdag 22 augustus 2001 11:05 schreef beschuitfluiter het volgende:
tft ziet er niet uit...
veel te wazig...
te wazig??

denk dat je jke bril ff moet schoonmaken :P

LCD is ALTIJD scherper dan crt, omdat de pixels van een lcd scherm altijd op dezelfde plek staan.

een goedkoop lcd scherpje is ALTIJD scherper dan de duurtste EIZO CRT (of ander merk) monitor.....

Verwijderd

Ik heb de 19" hier staan, en ik weet echt niet waarover jullie het hebben met die "problemen" mijn monitor werkt perfect.

Maar als je geld genoeg hebt ga voor de 22" zoals eerder gesteld, hoe groter hoe beter!

Verwijderd

Beetje offtopic, maar weet iemand waar je een goeie BNC kabel kunt bestellen/kopen?

• Milmoor
  • Laatst online: 13:24

Milmoor

Footsteps and pictures.

Hoe groter hoe beter. Ik heb zelf tijden lopen te twijfelen tussen de 22" IIyama en de 24" Sony. Inmiddels heb ik gekozen, zie mijn sig...

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Verwijderd

Op donderdag 23 augustus 2001 10:54 schreef App het volgende:
Beetje offtopic, maar weet iemand waar je een goeie BNC kabel kunt bestellen/kopen?
IDD, dat wil ik ook al heel lang weten, ik heb zo'n beetje elke winkel in Alkmaar e.o. bezocht, maar al die kabels zijn flinterdun :P

Verwijderd

Op donderdag 23 augustus 2001 11:04 schreef Joost E. Boere het volgende:
Hoe groter hoe beter. Ik heb zelf tijden lopen te twijfelen tussen de 22" IIyama en de 24" Sony. Inmiddels heb ik gekozen, zie mijn sig...
Is die Sony niet wazig in de hoeken :? ( m.o.o. het verloop van de AG pitch (0.24-0.27 mm) )

Een kennis van me heeft z'n kleinere broertje ( f520) en heeft alleen maar problemen ermee. Convergentie problemen bovenin, slechte subpixels onderin, kromme vensters, wazige "vlekken" rechts onderin.

Hij loopt me al 2 weken of zo door te zagen erover :P

• Milmoor
  • Laatst online: 13:24

Milmoor

Footsteps and pictures.

Voor mijn gevoel niet. Maar om eerlijk te zijn: hij is nu ter reparatie. De linkerbovenhoek zat niet helemaal links bovenin, dat was van begin af aan het geval. Onsite garantie, dus ze komen hem netjes ophalen en brengen. Ik moet me nu even redden met een 20" leenmonitor.
Nu het goede nieuws: goed contrast, egale kleuren, scherpe pixels, heerlijk groot. Oftewel, fantastisch speelgoed...

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• sorted.bits
  • Laatst online: 22-08 22:42
Op dinsdag 21 augustus 2001 10:01 schreef Tarwetijger het volgende:
<offtopic>
Ik zou wel willen, maar heb op dit moment een 22", en ik wil dan echt niet kleiner gaan werken, dus dan zal ik iets in de trend van een 18.8" TFT ofzo moeten kopen, maar die zijn me nog NET iets te duur, misschien als ze dalen naar 4000 ofzo.

Verder, BNC kabels kan je geloof ik gewoon bestellen bij IIyama nederland, of ik denk dat je ze bij iedere computerboer wel kan bestellen, wel bij Alpha Computers in Zwolle iig, maar geloof dat ze alleen maar winkel verkoop doen en niet opsturen enzo.
Pagina: 1