Sociale skills verbeteren - parttime in winkel?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RentedMango
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 17-12-2022
Hi,

Even een meningen check.

Ik wil graag mijn sociale skills verbeteren. Niet dat ik een grote autist ben ofso, maar ik denk dat ik nog flink kan verbeteren. Zowel zakelijk als prive.

Achtergrond: 32 jaar, grote vriendenkring, midden in het leven, veel uitgaan etc, lange en korte relaties gehad.
Werkzaam bij een grote multinational in de financiele kant, dus wel een beetje een cijfernerd.

Ik ben niet heel slecht dus sociaal, maar zeker ook niet goed. Denk gemiddeld, of iets eronder. Ik vind het vervelend om met vreemde mensen social talk te doen, ben redelijk op mij zelf, en zal niet zomaar op een chick afstappen (nuchter).

Ik speel met de gedachte om in een winkel te gaan werken als adviseur / verkoper. Hierdoor wordt ik gedwongen om met mensen te praten / door te vragen etc. Gaat mij dus totaal niet om het geld, maar puur om beter te worden.

Alleen 1 probleem: ik werk al 40 uur per week van maandag tot vrijdag.

Mogelijkheden: kledingwinkel / KPN winkel / meubelzaak.

Alles wat mij dwingt om mijn sociale (verkoop) skills te verbeteren.
Praktisch gezien: alleen op zaterdag / zondag, of soms in de avond.

1: is dit mogelijk, gaan ze mij aannemen?
2: is dit een goede manier om mijn social skills te verbeteren, of zijn er betere manieren?

Bedankt alvast

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• XnbX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-10 11:30
Als je het niet voor het geld doet is vrijwillugerswerk misschien iets. Bijv. daarin is ook genoeg keuze om iets te vinden waar je sociaal moet bezig zijn.

Denk je dat je naast je baan nog energie hebt om nog meer te werken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:45
@RentedMango
De belangrijkste stap heb je in ieder geval al gezet, namelijk het willen verbeteren. Dus goed bezig!

Vroeger was ik ook erg verlegen en slecht in sociale dingen.
Het gene wat voor mij heeft geholpen was veel situaties opzoeken waar ik met onbekende mensen moest praten. En dat kan zo simpel zijn als naar een congres/bijeenkomst gaan en bewust bij vreemde mensen gaan zitten ipv bij je vrienden.
Mijn advies zou zijn om locaties/gelegenheden te gaan waar mensen samen komen en met willekeurige personen praatjes gaan aanknopen. Kan ook gewoon op je werk zijn bij bijv. de kerstborrel (als die dit jaar doorgaat :P). Als je actief op zoek gaat kom je er achter dat je bijna overal wel met mensen een praatje aan kan gaan.

Ik zou zeker niet gaan werken en dan gedwongen de interactie moeten aangaan.

En anders zou ik kijken of je via je werk trainingen kan volgen. Bij veel werkgevers is dit mogelijk omdat zij ook belang hebben bij sociale medewerkers.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:30

Honesty

kattenneus!

Je hebt niks aan winkelwerk want dan leer je geen small talk maar leer je gesloten gespreken voeren.
Ga lekker taxi rijden of met bejaarden werken dan leer je small talken en merk je dat je meer gezamenlijke onderwerpen zijn.

Festina lente

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• DR!5EQ
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik lees: ik wil graag ... want ik denk dat het beter kan ... ik ben niet heel slecht, maar zeker ook niet goed ... ik speel met de gedachte ... alles wat mij dwingt om mijn social skills te verbeteren.

Dus omdat je het vervelend vind om met vreemde mensen een praatje te maken is er iets mis met je sociale skills? Is dat fout? En moet je daar dan een andere baan voor gaan zoeken? Ik ben flabbergasted. Diegene die je dat idee heeft gegeven moet je een dreun verkopen. Je bent wie je bent. Punt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zou dus gewoon eens bij mijn baas aankloppen. Genoeg trainingen op dit vlak. Zeker als je bij een multinational zit weet je HR or trainingdafdeling prima wat er mogelijk is.
Waar het denk ik bij jou om gaat is het wegnemen van een stukje onzekerheid tov jezelf. Dan kom je al vrij snel op een communicatie training uit. Al denk ik dat er in dit geval ook sprake is van een wens tot gedragsverandering en de borging daarvan. In dat geval denk ik eerder richting coach.

Schaam je er overigens niet voor. Als er iets professioneel is, is het het vragen om hulp over je eigen ik omdat je ziet dat iets een knelpunt is bij je :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Retail zou ik niet aan beginnen hoor. Met jouw achtergrond ga je daar écht niet op je plek zijn. Niveau gaat te laag liggen. Maar... wil je verkopen of praten? Want dat is niet hetzelfde. Retail is kort, vluchtig.... Ik denk dat je beter iets van vrijwilligerswerk kunt gaan doen ofzo, of misschien een wat actievere rol zoeken bij een sportvereniging ofzo. Ik heb vroeger een poosje vrijwillig zwemles gegeven bij een reddingsbrigade bijvoorbeeld. Daar komt heel wat meer bij kijken dan je denkt. Nadeel is wel, dat je daar niet morgen even mee kunt beginnen. Dan zul je toch eerst je bevoegdheid moeten halen, maar voor je die hebt kun je al beginnen met assisteren. Dan krijg je in zo'n vereniging vanzelf snel veel meer contacten.

Over je onzekerheid heen komen is een stukje persoonlijke ontwikkeling. Bij mij heeft dat ook best wel even geduurd. Het raakte min of meer in een stroomversnelling toen ik bij een dienstverlener ging werken en met allerlei grote bedrijven wereldwijd te maken kreeg. Op een gegeven moment valt het kwartje vanzelf. Op een gegeven moment stond ik bij mijn manager bekend als iemand die "de lastige klant weer terug in zijn mand stuurt". Dat had ik enige jaren daarvoor nooit voor mogelijk gehouden.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2021 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:47

orf

Je kunt bij bol.com het boek Peers Social Skills Young Adult bestellen. Laat je niet weerhouden door het woord ‘young’. Dit boek gaat je leven makkelijker maken. Ik zou dit boek aan iedereen aanraden…. Los van hoeveel social skills je denkt te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RentedMango
Bedankt voor de reacties, zitten echt goede tips tussen.

Voor de duidelijkheid, ik ben vooral op zoek naar meer zelfvertrouwen krijgen in het sociale gebeuren. Mijn relatie van 5 jaar is net uit en ik moet gewoon weer chicks aanspreken en regelen. Net als toen ik 21 was.

En daarnaast zakelijk gezien, wil ik overtuigender worden, minder zenuwachtig voor nieuwe gesprekken etc.

voorbeeld: laatst hadden we een voorstel rondje in een nieuw projectteam van 8 personen. Ik zou als laatste persoon mij moeten voorstellen aan de groep. Toen ik bijna aan de beurt was, begon ik spontaan te zweten en werd nerveus, puur omdat ik mij moest voorstellen.

Dat soort dingen heb ik wel vaker.

Maar het vreemde is, ik heb veel goede vrienden, ben niet onzeker over wie ik ben, alleen in nieuwe situaties en met nieuwe mensen.

Nu ik 32 ben, is vrouwen versieren moeilijk dan 10 jaar geleden naar mijn idee, dus moet ik echt iniatief gaan tonen en het gaan regelen. Maar met mijn huidige skills wordt dat gewoon lastig.

Acties:
  • +50 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:13
Een cursusje 'respect voor vrouwen' is ook wel aan te raden..

Daarnaast: waarom jezelf willen veranderen alleen maar met als doel een vrouw te vinden? Laat ze je lekker accepteren zoals je bent.

Beetje zenuwen bij voorstellen maakt verder toch niet uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:13
Mijn ervaringen zijn alweer wat langer geleden, maar jouw situatie is heel herkenbaar.
Naast vrijwilligerswerk heb ik ook veel gehad aan deelnemen aan vakbondswerk o.a. ondernemingsraad en via bedrijf cursussen op presentatiegebied: spreken in het openbaar e.d..

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RentedMango
President schreef op donderdag 4 november 2021 @ 21:25:
[...]

Een cursusje 'respect voor vrouwen' is ook wel aan te raden..

Daarnaast: waarom jezelf willen veranderen alleen maar met als doel een vrouw te vinden? Laat ze je lekker accepteren zoals je bent.

Beetje zenuwen bij voorstellen maakt verder toch niet uit?
Is een beetje stoere praat, ik bedoel vrouwen versieren.

Ik accepteer mijzelf ook, wil alleen beter worden. Dat vergroot de kansen dat ik de vrouw van mijn leven ontmoet en het ook in mijn werk beter ga doen.

Ik weet dat ik op beide gebieden nu wordt tegengehouden door mijn slechte sociale skills en stukje onzekerheid.

Acties:
  • +36 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 06:10
Kerel, je bent 32.

[ Voor 15% gewijzigd door WEBGAMING op 04-11-2021 22:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Social skills verbeteren of vrouw van je leven ontmoeten zijn wel twee verschillende doelen.

Social skills verbeteren en small talk leren doe je door ervaring. Niet in een winkel maar door in ongedwongen situaties met anderen te praten. Op zichzelf een positief iets om van jezelf in te zien en te willen verbeteren, dat kan altijd helpen op veel vlakken in het leven.

De vrouw van je leven ontmoet je echter mijns inziens niet omdat je bovenstaande skills verbeterd. Dat begint toch echt met jezelf accepteren en comfortabel zijn met wie je bent. Weten wat je wilt in het leven en daar voor uit komen. Daarnaast moet je een beetje geluk hebben en niet TE erg op zoek zijn. Je hebt de grootste don juans die elk weekend een ander hebben en maar geen relatie vinden en je hebt hele introverte mensen die in hun eigen omgeving de vrouw van hun leven ontmoeten. Niets met de bovengenoemde skill te maken.

[ Voor 3% gewijzigd door Teknix1982 op 04-11-2021 22:19 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
RentedMango schreef op donderdag 4 november 2021 @ 22:03:
[...]

Ik accepteer mijzelf ook, wil alleen beter worden. Dat vergroot de kansen dat ik de vrouw van mijn leven ontmoet en het ook in mijn werk beter ga doen.

Ik weet dat ik op beide gebieden nu wordt tegengehouden door mijn slechte sociale skills en stukje onzekerheid.
Ik zou beginnen met kappen met die stoere praat en normaal over vrouwen praten ipv dat ze je laatste verovering zijn en andere neerbuigende troep...

Als vrouw word ik hier niet warm van namelijk. Totaal niet zelfs. Eerder Tundratemperaturen...

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-10 12:00

Ardana

Mens

Vrouwen "versieren" is idd iets dat je doet als je nog niet volwassen bent. De iets mildere versie van "chicks regelen", maar alsnog verre van aantrekkelijk, enkel afstotelijk.

Het getuigd van een paar standpunten/meningen/levensovertuigingen die de meeste vrouwen echt niet willen zien in hun partner. Op z'n minst getuigd het van luiheid om het beter te doen, of verblijf in een omgeving waar zulke praat getolereerd wordt. Beiden zijn geen aantrekkelijke eigenschappen voor vrouwen.

Maar goed, je wil socialer worden? Ga vrijwilligerswerk bij een poppodium doen.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Is een teamsport geen optie?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:27
DR!5EQ schreef op donderdag 4 november 2021 @ 20:54:
Ik lees: ik wil graag ... want ik denk dat het beter kan ... ik ben niet heel slecht, maar zeker ook niet goed ... ik speel met de gedachte ... alles wat mij dwingt om mijn social skills te verbeteren.

Dus omdat je het vervelend vind om met vreemde mensen een praatje te maken is er iets mis met je sociale skills? Is dat fout? En moet je daar dan een andere baan voor gaan zoeken? Ik ben flabbergasted. Diegene die je dat idee heeft gegeven moet je een dreun verkopen. Je bent wie je bent. Punt.
Helemaal mee eens. Ik zit in het ASS-spectrum, dus herken dat gebrek aan soft skills wel. Terwijl 90% dat niet eens bij mij herkent. En ja ik ben slecht in small talk en zal er altijd slecht in blijven. Maar ben wel weer goed in andere dingen :)

Moeten verbeteren op punten, die voor jou heel complex zijn, kan heel veel energie kosten. Zeker als je dat doet om aan de standaard verwachtingen te voldoen.
Ik probeer er nu bijvoorbeeld met een psycholoog er achter te komen, welke situaties lastig voor me zijn, wat dat met me doet en wat de onderliggende oorzaken zijn (en sommigen hebben helemaal niets met ASS te maken). Op sommige vlakken kan ik verbeteren, op andere dingen ben ik gewoon blij met het niveau wat ik wel bereikt heb.

Waak ervoor dat je in een spiraal terecht komt dat er meer aandacht is voor je tekortkomingen, dan voor je sterke punten. Ik ben daardoor uiteindelijk met een burn-out thuis komen zitten.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:54
DR!5EQ schreef op donderdag 4 november 2021 @ 20:54:

Hier ben ik het helemaal mee eens. Bouw verder op je sterke punten, in plaats van op je zwakke punten te focussen. Het staat je natuurlijk vrij om te doen wat je wil, als je daar zelf gemotiveerd voor bent, maar ga ervan uit dat dit enorm veel energie van je gaat kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DR!5EQ
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Joris748 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 08:34:
[...]

Helemaal mee eens. Ik zit in het ASS-spectrum, dus herken dat gebrek aan soft skills wel. Terwijl 90% dat niet eens bij mij herkent. En ja ik ben slecht in small talk en zal er altijd slecht in blijven. Maar ben wel weer goed in andere dingen :)

Moeten verbeteren op punten, die voor jou heel complex zijn, kan heel veel energie kosten. Zeker als je dat doet om aan de standaard verwachtingen te voldoen.
Ik probeer er nu bijvoorbeeld met een psycholoog er achter te komen, welke situaties lastig voor me zijn, wat dat met me doet en wat de onderliggende oorzaken zijn (en sommigen hebben helemaal niets met ASS te maken). Op sommige vlakken kan ik verbeteren, op andere dingen ben ik gewoon blij met het niveau wat ik wel bereikt heb.

Waak ervoor dat je in een spiraal terecht komt dat er meer aandacht is voor je tekortkomingen, dan voor je sterke punten. Ik ben daardoor uiteindelijk met een burn-out thuis komen zitten.
Amen. Aanvullend; TS probeert dus een oplossing voor een 'probleem' te vinden terwijl hij het 'probleem' nog niet snapt. Dat haal ik uit zijn dwaling die ik in de eerste alinea heb geschreven met zn eigen woorden. Bovendien is het gedrag wat iedereen vertoond. Het lijkt ingebakken in onze cultuur om op zo'n manier ernstig aan onszelf te twijfelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:06

DjVe

Hatsaflats!

DR!5EQ schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 08:45:
[...]

Amen. Aanvullend; TS probeert dus een oplossing voor een 'probleem' te vinden terwijl hij het 'probleem' nog niet snapt. Dat haal ik uit zijn dwaling die ik in de eerste alinea heb geschreven met zn eigen woorden. Bovendien is het gedrag wat iedereen vertoond. Het lijkt ingebakken in onze cultuur om op zo'n manier ernstig aan onszelf te twijfelen.
Tja dat is het ding bij een prestatie gedreven maatschappij. Je moet vanalles en mag nergens zwak in zijn.

Volgens mij is de eerste stap: accepteren dat niemand perfect is en dat niemand dat ooit gaat worden.

Daarna kan je begrip gaan krijgen waarom bepaalde vaardigheden minder ontwikkeld zijn en dat dit gewoon bij jou als persoon hoort.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:13
RentedMango schreef op donderdag 4 november 2021 @ 22:03:
[...]

Tip: geen stoere praat als dat niet bij je past. En als ik je geschiedenis bekijk op Tweakers dan ben je niet het persoon dat zo over vrouwen denkt of praat gok ik...

Wil je de vrouw van jouw leven zo graag ontmoeten? Begrijpelijk! Maar: wil je ook dat jij de man van haar leven wilt zijn? Dat is namelijk weer iets anders. Je kan je anders voordoen, maar dat ga je het je hele leven volhouden.

Heb je het gevoel dat je angst om te praten of presenteren je belemmert in je werk of leven? Dan zou ik iets van een cursus gaan doen, desnoods iets van theater als hobby. Dat laatste is trouwens wat minder makkelijk...

En: het is recentelijk uit met je vriendin geef je aan. Geen idee of dit gevoel van je komt door dingen die zei heeft gezegd in jullie relatie of als redenen voor het uitmaken. Maar: geef jezelf ook weer even de tijd. Ga desnoods op iets dan badminton om toch wat te bewegen + de mensen daar zijn vaak ook wat rustiger maar ook wel sociaal.

Maar goed, als iemand die jou niet kent is persoonlijk advies geven niet zo makkelijk. Zelf sta ik voor de klas en interesseert het mij geen reed als ik morgen iets zou moeten presenteren voor een groep van 100 kinderen of volwassenen. Maar dat is omdat ik weet dat ik kennis heb en het 'maar werk' is. Tegelijkertijd zou ik in de kroeg ook op niemand afstappen, maar dat is ook omdat ik het enerzijds niet zomaar durf (terwijl ik heel makkelijk met mensen of ouders op werk kan praten) en anderzijds omdat ik niet van praten met onbekenden hou (ook stukje desinteresse). Ik heb mijn vrouw dan ook op een dating app ontmoet :-P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 15:57
Haha, in een kledingwinkel gaan werken om "chicks te leren regelen"... Oh boy.

Als je echt een uitdaging wilt op sociaal gebied, dan zou je een paar uur in de week kunnen werken als fondsenwerver. Dus letterlijk op straat mensen aanspreken om te doneren voor een goed doel. Veel mensen zitten niet te wachten op aangesproken worden op straat, laat staan over iets dat ze geld kost, dus de enige manier om te slagen is je social skills perfectioneren. De lui die hier in uitblinken zijn vaak echt enorm vlot, en dat kun je leren. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Negakinu op 05-11-2021 09:13 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22:11

DevWouter

Creator of Todo2d.com

RentedMango schreef op donderdag 4 november 2021 @ 20:24:
1: is dit mogelijk, gaan ze mij aannemen?
2: is dit een goede manier om mijn social skills te verbeteren, of zijn er betere manieren?
1: Nee, het doel van een winkel is om spullen verkocht te krijgen en niet om jouw te trainen. Stel jij behaalt de sociale vaardigheden die je wilt, wat dan? Vertrek je of blijf je?
2: De vaardigheden die je opdoet in een winkel zijn bedoeld voor de context van een winkel. Dat vereist andere vaardigheden dan small talk of een chick afstappen zonder beneveling.

Als ik een tip mag geven dan raad ik je een dagtraining aan over communiceren. Verder is het "gewoon" een kwestie van veel en vaak doen. Accepteer dat je fouten maakt en leer daarvan.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 11:33

mutsje

Certified Prutser

Zoals @Ardana al zegt, word vrijwilliger bij een pop podia, ik zelf ben heel lang vrijwilliger geweest in stad grunn bij Simplon en nadat ik in Leiden ging wonen in het voormalig LVC (nu gebroeders Nobel). Je leert niet alleen sociale skills maar bouwt ook een zuip vriendenkring op en als je heel veel geluk hebt aantal vrienden voor het leven. En vrouwen hoef je niet te versieren, als je normale interesse toont zonder overdreven te doen en op jacht te zijn komt het vanzelf. Vrouwen hebben door dat iemand op jacht is en dat stoot af of iemand moet al een gastje willen voor een nachtje en dumpt je dan lekker :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PRoCx
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-09 11:08
Zelf ook niet sociaal super getalenteerd. Werk 40u per week als Software Developer. Deels per toeval ben ik 3 jaar geleden bij mijn sportschool gevraagd of ik het niet wat voor mij was om de groepsles (Bodypump in dit geval) te gaan geven.

Presenteren wilde ik graag verbeteren en vond ik altijd vervelend ook. Samen met mijn sociale skills zou je niet zeggen dat ik de perfecte kandidaat ben, maar de kans met beide handen aangegrepen. Nu heb ik 2 avonden in de week een vast sportmoment en sta ik voor een groep van enthousiaste sporters die naar mijn lessen komen.

Uit het niets wellicht lastig om in te rollen, maar mocht je wat bekender in de sporthoek zijn kan je het positief maken voor jezelf. Je sport zelf meer en hebt van nature interactie met je deelnemers/leden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annie1980
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-08 09:04
Ik zou bij je baas aankloppen of er iets van een communicatie training movelijk is met assertiviteitstraining erin.
En daarna iets van vrijwilligerswerk, je hebt bv egel en vogelopvang maar ook de plaatselijke kinderboerderij qaar je veel kan en ook wel moet communiceren met kinderen en ouders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm_H
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-10 23:40
Interessant topic. Als je wilt werken in een winkel moet je dat doen, haha. Die tip hieronder @Gormenghast van horeca is een top idee. Ik vermoed dat het allerbeste is om naar het buitenland te gaan.

We leven in een rare tijd in de geschiedenis waar geld minder relevant is bij mannen. Er is een tijdelijke situatie waar uiterlijk belangrijker is geworden dan verdienvermogen bij mannen. Vrouwen hebben onderdak, drinken en voedsel. Er zal nu in Nederland dus een discrepantie zijn in de relaties, omdat het verdienvermogen van de man niet meer opweegt tegen de gewildheid van vrouwen.

Ps. Ik dacht altijd dat klimaatverandering alleen negatief was, maar ik vermoed dat het verval van de samenleving relatief gunstig is voor de intelligente man.

[ Voor 13% gewijzigd door Harm_H op 05-11-2021 09:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Squantmuts
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-01 13:04
Zoals velen hier aankaarten, jezelf blootstellen aan sociale situaties waarbij je perse met vreemden moet omgaan is een goede manier om je sociale vaardigheden te verbeteren.

Ik herken wel wat je zegt en worstel(de) met hetzelfde probleem. Ik ben twee jaar terug begonnen met salsa dansen, maar ik kan iedere "sociale" dans aanraden. Je hebt de lessen maar ook feestjes of uitgaansgelegenheden waar je salsa kan dansen.
Aanspraak met mensen is gemakkelijk want je kan allemaal dansen, achteraf nog een praatje maken, of niet, het staat allemaal vrij. De sfeer bij de feestjes is erg relaxed.
Andere sociale dansen zijn bv lindy hop, bachata en nog een boel anderen, dus voor ieder wat keus. Kijk eens in de buurt naar dansscholen in de buurt. Wat ik zelf nog een pluspunt vind is dat het je lichaamscoördinatie verbetert, bepaalde dansen zijn ook nog best wel fysiek intensief.

Voor mij heeft het voornamelijk de zenuwachtigheid om met nieuwe mensen om te gaan weggenomen maar ook zelfvertrouwen om in sociaal onbekende situaties te gaan.

Entropy is not what it used to be

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gormenghast
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-08 08:47
Ik geloof niet dat iemand al heeft voorgesteld om te kijken naar de horeca. Die zitten ten eerste te springen om medewerkers. Ten tweede denk ik dat je daar meer communicatieve skills op gaat doen dan in winkel.

Een vriend van me heeft een tijdlang één a twee avonden in de week als barman in een kroeg gewerkt naast zijn drukke management baan, in zijn geval puur als ontspanning. Uiteraard zul je overigens als afwasser weinig met anderen in aanraking komen dus bediening/bar is in jouw geval dan wel een must. Enige affiniteit zou ook wel prettig zijn.

Maar er is ook al voorgesteld om eens te kijken op Bol o.i.d. of eens bij je manager aan te kaarten dat je hier graag aan zou werken. Ikzelf ben bijvoorbeeld een studie gaan doen naast mijn werk die helemaal niets te maken had met mijn functie. Daarmee kom je met hele andere mensen in aanraking met een andere belevingswereld die je normaal gesproken niet of nauwelijks zou ontmoeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Is de zonnebloem niets voor je? Ik denk dat sales gesprekken inderdaad te gesloten zijn.

Als je ergens de hele dag moet slap ouwehoeren is het wel met bejaarden ;)
https://www.zonnebloem.nl...lligerswerk-in-jouw-buurt

Enne wie weet loop je er wel een leuke lieve vrouw tegen het lijf :) (als vrijwillger dan he :P)

[ Voor 16% gewijzigd door laurens0619 op 05-11-2021 09:49 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ardana schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 08:19:
Vrouwen "versieren" is idd iets dat je doet als je nog niet volwassen bent. De iets mildere versie van "chicks regelen", maar alsnog verre van aantrekkelijk, enkel afstotelijk.

Het getuigd van een paar standpunten/meningen/levensovertuigingen die de meeste vrouwen echt niet willen zien in hun partner. Op z'n minst getuigd het van luiheid om het beter te doen, of verblijf in een omgeving waar zulke praat getolereerd wordt. Beiden zijn geen aantrekkelijke eigenschappen voor vrouwen.

Maar goed, je wil socialer worden? Ga vrijwilligerswerk bij een poppodium doen.
Oe, goede tip. Vrijwilligerswerk in iets met cultuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
RentedMango schreef op donderdag 4 november 2021 @ 20:24:
Hi,

Even een meningen check.
..., en zal niet zomaar op een chick afstappen
8)7 :X

Probeer eerst eens op je huidige werk bij de koffieautomaat eens een praatje aan te knopen met iemand die je nog niet zo goed kent. Of ga met iemand anders lunchen dan je normaal doet. En dan niet per se om direct weer een partner te vinden, maar gewoon omdat ouwehoeren best leuk kan zijn! Je zult merken dat het niet met iedereen even gemakkelijk gaat, er zitten meer en minder sociale mensen bij. Dat ga je merken als je met ze praat. Gewoon doen dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 15:57
laurens0619 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 09:47:
Is de zonnebloem niets voor je? Ik denk dat sales gesprekken inderdaad te gesloten zijn.

Als je ergens de hele dag moet slap ouwehoeren is het wel met bejaarden ;)
https://www.zonnebloem.nl...lligerswerk-in-jouw-buurt

Enne wie weet loop je er wel een leuke lieve vrouw tegen het lijf :) (als vrijwillger dan he :P)
Ik zou niet uren per week met bejaarden gaan praten als je een vlotte babbel wilt om op vrouwen af te durven stappen. :p Die uren kun je dan beter steken in fitness, cultuur, zelfverzorging en dating apps. :p

Oh, en mocht je de tip gaan opvolgen voor vrijwilligerswerk in de cultuur/muziek sector (wat ik een goede suggestie vond), kies dan een podium waar geen rock of metal concerten worden gegeven. Too many dicks on the dance floor. :p

[ Voor 14% gewijzigd door Negakinu op 05-11-2021 10:18 ]

too old, too cold

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:14

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Herkenbaar.
Voor mij kwam de omslag toen ik zwetend ging solliciteren voor een (skilled) servicedesk functie in een financiële instelling. En dit na jaren k*tbaantjes te hebben gehad.
Ik was 28, verlegen en zat een beetje in de put.
Na vijf jaar deze functie te hebben vervuld was dat als sneeuw voor de zon verdwenen. Ik heb in die jaren mijn social skills enorm verbeterd, en van die verlegenheid is bijna niets meer over.

Ik kan dus aanraden om werk te zoeken waarbij je min of meer wordt gedwongen veel interacties te hebben met mensen die je niet kent.
Maar omdat het collega's zijn is de drempel dan weer niet té hoog.

Enne... probeer termen als 'chicks' te vermijden. Je bent verdorie 32...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Al aan de horeca gedacht? Ze nemen je nog liever vandaag dan morgen aan, en het is vaak goed te combineren met een normale werkweek. Je kan dan nog genoeg kiezen, van bruin café tot ontbijt serveren bij v/d Valk. Heb er zelf ook wel eens aan gedacht om zoiets te doen. Is even totaal anders dan kantoorwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11-10 16:57
Ga bij de voedselbank werken, nuttig en je werkt aan jezelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:57
In de kroeg of sportkantine achter de bar gaan werken een dagdeel in de week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macnerd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-10 01:49

macnerd

No Apples please :-)

Ga bij Nieuwe Mensen Leren Kennen (nmlk.nl). Hier worden allerlei activiteiten georganiseerd in vaak kleine groepen. Denk bv aan een spelletjesavond, samen koken en eten, met een groepje naar een film/concert/evenement, een wandeling door een natuurgebied of wat dan ook. Sommige dingen (met name de dingen met veel leden) worden door het bedrijf achter NMLK georganiseerd, maar de meeste dingen door de deelnemers zelf. Het is geen dating maar gaat om een leuke avond hebben. Ik heb er overigens wel mijn vriendin leren kennen :)

Overigens: er zijn door het hele land leden, maar je hoeft niet in je eigen stad te blijven. Genoeg mensen die voor zo'n uitje 100 km rijden. Ben er zelf geen lid meer van, maar volgens mij wordt er in corona-tijd wel veel online afgesproken in plaats van in real life.

[ Voor 21% gewijzigd door macnerd op 05-11-2021 12:08 ]

MacNerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaer288
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-10 10:26
Je kunt eens kijken of in je omgeving speeddate activiteiten worden georganiseerd. In relatief korte tijd werk je dan aan je doelen om sociaal vaardiger te worden en de vrouw van je leven te ontmoeten. Het is tevens praktisch gezien ook nog vaak op een moment van jouw voorkeur (een avond, zaterdag of zondag).

[ Voor 12% gewijzigd door Jaer288 op 05-11-2021 12:11 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jordje
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:12
Je moet het misschien ook niet te veel romantiseren en maar gewoon accepteren? Ik ben absoluut niet gekwalificeerd om advies te geven en kan alleen maar mijn ervaringen vertellen. Daarin herken ik veel van wat jij beschrijft en wat anderen aan tips geven.

Ik heb zes jaar retail gewerkt, daarna vier jaar een baan waarbij ik bij mensen thuis kwam. In mijn school- en studietijd heb ik altijd wel iets qua vrijwilligerswerk gedaan bij verenigingen. Bij mijn huidige baan moet ik ook regelmatig contact zoeken met 'vreemden'. Er is bijna geen persoon waar ik niet een gesprek mee kan voeren of een beetje slap kan lullen. Als iemand vraagt of ik ergens naartoe wil of iets gaan doen heb ik mezelf geleerd om 'ja' te zeggen, ik ben een keer in mijn eentje op vakantie gegaan, en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Maar tóch... Zo'n beetje de helft van de tijd dat ik ergens in een 'sociale situatie' ben denk ik bij mezelf: "Waarom ben ik hier? Ik zou eigenlijk liever gewoon thuis zitten nu". Ook snap ik niet waarom sommige mensen de voorkeur geven aan een telefoongesprek boven een appje of mailtje :+ Zo'n voorstelrondje waar jij het over hebt vind ik ook oncomfortabel.

Wat ik eigenlijk wil zeggen, je kan jezelf nog zo hard trainen, als het niet in je persoonlijkheid zit blijft het een masker dat je opzet heb ik het idee. Ik wil je absoluut niet ontmoedigen hoor, maar weet je wel écht wat je einddoel precies is? Alleen het verbeteren van sociale vaardigheden klinkt zo vaag, en voor hetzelfde geld ga je jezelf in situaties plaatsen waar je je niet in wilt bevinden, zodat je je daarmee vaker in dergelijke situaties kan plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:57
Allereerst goed dat je open staat om jezelf te verbeteren, dat is altijd een goede instelling. Of een winkel daarvoor de juiste plaats is weet ik niet zeker, het is niet zo dat je daar juist alleen maar mensen tegenkomt die goed kunnen communiceren
en socialiseren waardoor jij het ook kunt "leren/verbeteren". Andere voorbeelden zoals (vrijwillig) bij een poppodium zijn wellicht leuker/passender of in een wat formelere form gegoten dmv een training. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMGGM
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-10 18:00
Ik was vroeger zeer introvert maar heb veel kunnen leren van op een support te werken. Nu ben ik product owner en kom ik zeer veel in contact met klanten.
Bij mijn werkgever wordt er aangemoedigd om deel te nemen aan allerhande activiteiten die je dichter bij onze klanten zou helpen (of je nu ontwikkelaar, analist, coach, operations,... bent).

Waar ik mijn grootste drempels heb kunnen overbruggen zijn bij afnemen van interviews, uiteraard op support werken, op een beurs staan (en mensen spontaan aanspreken als ze ook maar een greintje interesse tonen in je stand) en op een klant event (onlangs nog eentje gedaan waar we klanten hebben uitgenodigd voor een film).
Typisch is het eerste moment wat onwennig maar tenzij je daar een hele dag wilt staan niksen (en beter naar huis gaat) kan je maar beter het beste van maken. Je spreekt dan met volstrekt vreemde mensen en als het hen of jezelf niet boeit kan je eenvoudig een einde maken aan het gesprek.

Wat men ook wel opvalt, soms lukt het simpelweg niet, moet je jezelf niet kwalijk nemen. Ik heb al mensen geïnterviewd of gesproken die telkens met ja en nee antwoorden of altijd negatief zijn waardoor een zinvol gesprek doen eigenlijk te veel energie vraagt van beide partijen.

Zelfs mijn schrik die ik had om Frans te spreken is zo weg gegaan. Door de focus die gelegd wordt op grammatica en spelling in het middelbaar kwam bij mij altijd over dat als je Frans grammaticaal niet correct sprak, dat dit een belediging was voor een Franstalige.
Ik werd op een bepaald moment gewoon spreekwoordelijk voor de wolven gegooid (voor managers van 8 banken) en ik merkte meteen op dat niemand zich daar iets om geeft. Ik sprak met kennis van zaken, kon hen goed verstaan en gaf antwoorden op hun vragen. Het is nu nog steeds niet mijn leukste ding om te doen, maar ik zal het niet ontwijken.

Overigens, als je een verkoop, marketing of product owner rol hebt kan ik je "the mom test" aanraden. Dit kan je helpen om goede vragen te stellen om zo effectief te weten te komen wat er beweegt bij mensen. Er zitten ook wat wel trucjes in te gebruiken in andere sociale situaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:38
Wat ik denk te lezen is dat het vooral een kwestie van onwennig is. Je hebt skills zat (anders had je wel gehannes met je werk/vriendengroep), alleen het initiatief lijkt de bottleneck. Een oppervlakkig begin-praatje is prima en de beste manier is gewoon oefenen en doen. Ga maar eens collecteren voor een goed doel :) Je zult dan merken dat je de skills écht wel hebt maar dat het, volgens mij, alleen onwennig is.

Team anti-scalp - wauw..

Pagina: 1