Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Appartement, hoe te verwarmen , electrisch een optie?

Pagina: 1
Acties:

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:01
Onze VVE is bezig om de opties te bekijken om ook van het gas af te gaan. Het gaat om appartementen uit de jaren 65, veel dubbelglas op het zuiden ,met wat zon in de woonkamer wordt het snel opgewarmd zelf zit ik op een hoek maar onder en boven me nog ander bewoners. Momenteel wordt door gas- blokverwarming verwarmd.

Is het rendabel om het appartement elektrisch te gaan verwarmen en zo ja op welke manier dan ? dan gaat het om de woonkamer, ,keuken en badkamer en zeer af en toe zijkamer de rest wordt nooit verwarmd, het gaat om een 1persoonshuishouden.

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Je geeft echt extreem weinig informatie om deze vraag te beantwoorden:
Is het rendabel om het appartement elektrisch te gaan verwarmen en zo ja op welke manier dan ?

Hoi!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Ik neem aan dat niet iedereen individueel een oplossing moet gaan vinden maar dat de VvE in het geheel eventueel over gaat naar iets anders? Gezien er al blokverwarming is zou mijn eerste keuze collectief aansluiten op een warmtenet zijn. Immers ligt de infra daarvoor al in de appartementen. Maar daar zou ik mooi mee wachten tot de gemeente initiatief neemt in de aanleg daarvan, gezien de kosten.

Hoe kook je en krijg je warm water, middels gas of wat anders?

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:14
@ramrodwillem Je zult moeten bepalen wat de wamtebehoefte is van elk appartement. Wordt er individueel bijgehouden wat er aan warmte afgenomen wordt?

Bepalen wat de afgifte capaciteit is van de verwarmingssystemen in elk appartement.... Bij lage temperatuur.

Zijn de leidingen voldoende om veel grotere flow te verwerken vanwege lage temperaturen?

Het gaat in elk geval niet goedkoop zijn, en dan moet je voldoende appartementshouders mee krijgen...

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik zou ook even kijken wat de VVE zegt als iedereen in hetzelfde schuitje zit; Tijdelijk zijn er zo veel oplossingen, ik heb een petroleum kachel als bijverwarming maar daardoor mijn normale verwarmng nog niet nodig gehad. Maar dat zal niet de bedoeling zijn met 'van het gas af gaan :p' , misschien als korte termijn oplossing.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• MBvB
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-11 20:16
Wat is je verbruik en hoe groot is je appartement? Je kan centraal verwarmen met een grote warmtepomp.

Individueel kan je natuurlijk ook een kleine warmtepomp/airco ophangen.

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:20

ericplan

5180 Wp PV

Ik zou als VvE eerst gaan investeren in isolatie, HR++glas enz. Daarna kijken wat er nodig is. Bedenk ook dat een deel van jouw warmte van een etage lager komt. Ik kan het goed merken als m’n benedenburen langdurig weg zijn.

A'dam PVOutput

• ramrodwillem
Thx zover, even wat korter door de bocht en niet op wat de VVE wil, is het elektrisch verwarmen van een gehele woning, zonder zonnepanelen, überhaupt eventueel goed te doen.? Ik las ergens dat men ook met een airco de boel verwarmt, nu lijkt me dat geen prettige manier van verwarmen. Mijn appartement is 95m2 groot.

Verwijderd

ramrodwillem schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 09:03:
Thx zover, even wat korter door de bocht en niet op wat de VVE wil, is het elektrisch verwarmen van een gehele woning, zonder zonnepanelen, überhaupt eventueel goed te doen.? Ik las ergens dat men ook met een airco de boel verwarmt, nu lijkt me dat geen prettige manier van verwarmen. Mijn appartement is 95m2 groot.
Als je een hoge energierekening wilt is het prima te doen.

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:14
@Verwijderd te kort door de bocht...

Direct elektrisch: gewoon niet doen.

Met een Airco - ofwel Lucht/Lucht warmtepomp kan het prima kostenefficiënt... Maar of je op elk balkon een buitenunit wil hebben.... Ja dat is zeker een van de alternatieven... maar een centraal blok-bodem-systeem is mooier... stiller.... zuiniger... eist grote investering dat door de VVE gedaan zal moeten worden... en dan facturering moeten willen doen voor de afgenomen energie (al is dat er dus misschien al met huidige systeem... niet individueel meten is oneerlijk en stimuleerdt onzuinige gebruik 'want de buurman doet het ook niet')

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• ramrodwillem
Ja dat wil ik natuurlijk graag , dan ga ik het maar doen ....

Gekheid , huis verwarmen dmv stroom zal dus altijd een stuk duurder zijn dan op welke andere manier van verwarmen? Tja dan zal er in mijn geval weinig tot niets te kiezen overblijven ben ik bang.
Pagina: 1