Outlook application error 1000 (outlook sluit vanzelf)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITS PLUS
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-09 10:17
Situatie is de volgende:

imap mailaccount van skynet (Belgische internetprovider)

via de browser werkt mail perfect.

Wanneer die in outlook wordt geplaatst wordt deze afgesloten na paar seconden. (haalt 1 of 2 mails binnen om dan te sluiten)
Deze geeft dan application error 1000. (outlmime.dll)

Het is bij het ontvangen van de mail dat deze crasht, die begint het postvak te lezen en crasht.
Wat heb ik al geprobeerd:
- nieuw outlook profiel
- ost hernoemen en nieuwe laten aanmaken
- op andere pc identiek zelfde probleem met die specifieke mailbox
- inkomende server zowel met SSL, zonder SSL gedaan, poort aangepast
- inkomende server eens puur op IP-adres ingesteld
- RSS feed eruit gehaald
- veilige modus zonder invoegtoepassingen zelfde resultaat
- geen andere mailaccounts aanwezig
- postvak heeft slechts 3% van zijn max grootte bereikt, daar ligt het ook niet aan
- wanneer ik de inkomende server aanpas naar iets niet bestaand blijft deze wel openstaan, ik vermoed dat die dus crasht op een bericht dat in de mail zit, helaas zitten er +-50 submappen in met paar 1000 mails. (of wanneer er geen internetverbinding is lukt het ook, dan sluit deze niet af)

Office versie is de office365. Versie outlook is 2110 (build 14527.20234 ) (maar ook getest op versie 2109)

Iemand iets wat ik nog kan proberen? of hoe ik kan zien op welk bericht dit eventueel flipt. Thx

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:07
Wat je nog kan proberen is een quick office repair of een full office repair als de quick niet werk. Andere optie is nog een office roll back proberen naar een eerdere build versie.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITS PLUS
Vergeten melden, de repair zijn allebei geprobeerd. Rollback ook geprobeerd, met office365 krijg ik het niet werkend.

Ik had hier nog een 2013 licentie liggen, deze eens geïnstalleerd als test, daar werkt het wel bij .
Dus een of ander conflict met de office365 licentie. Maar zowel de 2019 versie als de 2021 versie geven problemen, eens kijken of ik nog oudere versie kan downloaden als test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITS PLUS
vervolg:
- office365: werkt niet, outlook sluit af na 1 seconde.
- office 2013: werkt perfect
- office 2016: werkt, maar postvak in blijft leeg. De submappen werken wel, maar postvak in blijft leeg. Mails komen er een seconde in om dan te verdwijnen. Op de testlaptop ernaast blijven de mails er wel gewoon mooi instaan (office 2013).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Kun je Outlook niet eens starten in Offline mode (start Outlook terwijl er geen internetverbinding is, kabel of wifi even uitzetten)
Dan Outlook in offline mode zetten, vervolgens isoleren welke map eventueel dat corrupte item bevat
Zet sync van andere mappen eens uit, en kijk of je kunt isoleren in welke map dat item zit.
Stel dat je dat vindt, dan kun je via de webmail wellicht dat item verwijderen.

Treedt probleem ook op in Safe mode? (Start outlook.exe met /safe parameter)
If not, probleem misschien met een add-in of av scanner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Windows key+R > Outlook /safe

Dan weet je of het een plug-in is.

[ Voor 13% gewijzigd door gambieter op 06-11-2021 16:04 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITS PLUS
Offline modus ook reeds getest (komt op zelfde neer dan inkomende server aanpassen): dan sluit die niet vanzelf.

outlook in offline modus zetten was ook al gebeurt. zolang offline modus aanstaat blijft die ok, zodra deze terug wordt afgezet crasht outlook terug.

OUtlook in Safe mode geeft zelfde probleem, direct sluiten van de app.

Geen antivirus aanwezig. (defender staat ook uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITS PLUS
update:

office365 removal tool gebruikt, alles van office van toestel verwijderd, dan met diezelfde installer de office kunnen installeren. (office 365 32Bit versie).

Nu sluit outlook niet meer automatisch af, maar postvak in blijft leeg. (submappen zijn aanwezig en gevuld)

Soms komt daar even voor second een mail in te zien maar die verdwijnt automatisch. Op webmail en andere toestel blijft deze gewoon staan in postvak in.

outlook.exe /cleanviews al gedaan, daar mag het ook niet aan liggen.

als ik de ost-file hernoem en outlook terug open, zie ik het postvak in voor een seconde terug zichtbaar komen om nadien terug te verdwijnen. (submappen blijven ook geen probleem, deze blijven gewoon zichtbaar en inhoud hiervan ook).

[ Voor 18% gewijzigd door ITS PLUS op 06-11-2021 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidhD
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 06-12-2021
ITS PLUS schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 16:36:
Offline modus ook reeds getest (komt op zelfde neer dan inkomende server aanpassen): dan sluit die niet vanzelf.

outlook in offline modus zetten was ook al gebeurt. zolang offline modus aanstaat blijft die ok, zodra deze terug wordt afgezet crasht outlook terug.

OUtlook in Safe mode geeft zelfde probleem, direct sluiten van de app.

Geen antivirus aanwezig. (defender staat ook uit).
Hallo,

Heb jij hier nog een oplossing voor gevonden?
Vandaag 4.5 uur gezocht op exact hetzelfde probleem, zonder oplssing te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITS PLUS
Ik heb uiteindelijk heel veel zaken nog getest/aangepast, specifieke oplossing helaas niet te zeggen.

Ik had vermoeden dat het kwam door een office 2019 te installeren zonder account daar aan toe te voegen en nadien in te loggen met de office365 gegevens.
voor een of andere reden was het nadien opgelost. Maar kan helaas niet zeggen wat de juiste oplossing was.
Pagina: 1