Ik verwacht dat de vorige eigenaar van het huis het AOP heeft verplaatst van de meterkast naar de woonkamer. In principe zou het "waarschijnlijk" gewoon kunnen werken als je de groene en grijze kabel (die naar het AOP loopt) gewoon "aan elkaar knoopt" met een degelijk afgeschermd koppelstukje. Eigenlijk niet helemaal zoals het hoort, maar als de grijze kabel van goede kwaliteit is kan het best gewoon werken.
Hier in huis was ook aardig geklust aan de Ziggo aansluiting. Ik heb zelf een goed AOP gekocht en heb nu precies dezelfde sitautie. De groene kabel is een aantal meter verlengd met een reeds aanwezige grijze kabel tot in de meterkast. Daar staat nu het Ziggo modem. Werkt hier gewoon goed.
Heb ervoor gekozen om Ziggo niet te laten komen om de aanlsuiting officiëel te verplaatsen naar de meterkast, omdat ik nu een poosje noodgedwongen bij Ziggo zit tot begin volgend jaar het glasvezel aangelegd wordt. Dat laat ik natuurlijk direct in de meterkast aanleggen. Dan heb ik heel die groene kabel niet meer nodig. Onder de vloer door kan niet. Oud huis, geen kruipruimte onder het hele huis, dus verplaatsen zou een hele klus worden en daar ga ik voor die korte periode niet in investeren.
Maar waarom het AOP niet gewoon aansluiten op de groene kabel en je modem in de meterkast? Blijkbaar heb je al coax van je meterkast naar de woonkamer, dus de TV-box aansluiten zal geen probleem zijn. Dat AOP aansluiten stelt echt 3x niks voor. Heb je voor in de woonkamer alleen even een nieuw standaard coax doosje nodig ter vervanging van het AOP (wat je dus naar de meterkast verplaatst). Die groene kabel gaat niet naar je modem. Er komt een splitter op het AOP en vanaf die splitter gaat er een kabel naar je modem en een kabel naar je TV-box. Als het goed is zit er een kort (1 meter?) coax kabeltje bij je modem.
[
Voor 19% gewijzigd door
Verwijderd op 04-11-2021 20:43
]