eGPU Setup

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boemanown
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08-09 08:35
Goedemiddag,

Vandaag had ik ineens het geniale idee om een eGPU setup samen te stelen.
Na een uur google valt me op dat er weinig redacties zijn die hier aandacht aan besteden.

Is het een idee voor Tweakers om hier een artikel over te schrijven?
Ik ben namelijk wel benieuwd welke eGPU op dit moment het beste is of de beste prijs/kwaliteit heeft.
Ook ben ik benieuwd of het uitmaakt wat voor laptop je aan een eGPU hangt.
Zoals ik het nu zie hoeft de laptop alleen een thunderbolt aansluiting te hebben 8)7

Ben benieuwd hoe andere hier over denken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:48

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar GR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10-09 13:21
Het is gewoon totaal niet interessant. Ik weet niet of de prijzen van die gpu kasten mee gestegen zijn met de rest van de prijzen, neem aan van wel.

Maar je kan vaak gewoon een complete pc bouwen voor hetzelfde geld als zo'n egpu setup. Er zitten soms ook hele snelle gpu's in, die helemaal niet benut worden, omdat de bandbreedte van thunderbolt toch nog een stuk lager is als pcie.

Software ondersteuning schijnt ook een lastige te zijn, van wat ik hier en daar gelezen heb.

Het is eigenlijk gewoon een waardeloze oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemanown
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08-09 08:35
WEBGAMING schreef op donderdag 4 november 2021 @ 18:37:
Het is gewoon totaal niet interessant. Ik weet niet of de prijzen van die gpu kasten mee gestegen zijn met de rest van de prijzen, neem aan van wel.

Maar je kan vaak gewoon een complete pc bouwen voor hetzelfde geld als zo'n egpu setup. Er zitten soms ook hele snelle gpu's in, die helemaal niet benut worden, omdat de bandbreedte van thunderbolt toch nog een stuk lager is als pcie.

Software ondersteuning schijnt ook een lastige te zijn, van wat ik hier en daar gelezen heb.

Is het totaal niet interessant?
In mijn geval heb ik veel plezier met het game en heb daarom ook een eigen pc gebouwd. Het nadeel hiervan is dat ik niet de mobiliteit heb van een laptop.

Tuurlijk zou ik naast mijn pc nog een goedkope laptop kunnen kopen voor de kleine taken die ik hierop zou willen doen, maar dan zal die laptop veel op de plank liggen. Daarnaast heb je ook nog de optie om een goede gaming laptop te kunnen kopen, maar dit zijn vaak lelijke of lompe laptops.

Met een eGPU kan je een mooie/lichte laptop aanschaffen met goede specs en wanneer je wilt game sluit je hem aan op zo'n eGPU.

De oplossing zal zeker niet voor iedereen zijn, maar voor sommige mensen is dit zeker een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WEBGAMING schreef op donderdag 4 november 2021 @ 18:37:

Heh? PCIe4 x16 32Gbps
TB4 40Gbps (32Gbps voor PCIe)

Waar zit de bottleneck? Die is bij TB3 achtergebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 13:07:
[...]

Heh? PCIe4 x16 32Gbps
TB4 40Gbps (32Gbps voor PCIe)

Waar zit de bottleneck? Die is bij TB3 achtergebleven.
Zijn er al Thunderbolt 4 egpu docks beschikbaar? Ik google het net even maar ik kan ze niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10-09 13:21
boemanown schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 13:02:
[...]

Is het totaal niet interessant?
In mijn geval heb ik veel plezier met het game en heb daarom ook een eigen pc gebouwd. Het nadeel hiervan is dat ik niet de mobiliteit heb van een laptop.

Tuurlijk zou ik naast mijn pc nog een goedkope laptop kunnen kopen voor de kleine taken die ik hierop zou willen doen, maar dan zal die laptop veel op de plank liggen. Daarnaast heb je ook nog de optie om een goede gaming laptop te kunnen kopen, maar dit zijn vaak lelijke of lompe laptops.

Met een eGPU kan je een mooie/lichte laptop aanschaffen met goede specs en wanneer je wilt game sluit je hem aan op zo'n eGPU.

De oplossing zal zeker niet voor iedereen zijn, maar voor sommige mensen is dit zeker een oplossing.
Dus jij hebt liever voor dezelfde prijs, een slechtere oplossing, omdat anders die laptop vaak op de plank ligt? Nou ja, het is maar net waar je zin in hebt. :X

Een hoop andere mensen hebben wel door dat dat gewoon een slecht idee is, en als je voor hetzelfde geld gewoon een laptop en een pc kan hebben, kiezen ze daar voor. De logische keus.

@Verwijderd En waar zijn die TB4 egpu's dan?
Pagina: 1