[Word] Opmaak van Kop 1 wijkt af van Kop 2 / Kop 3

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De-Hamster
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-04 12:57
Dag Tweakers

Ik ben in een bestand van Microsoft Word aan het kloten met mijn stijlen van de koppen. Kop 1 staat juist ingesteld, maar bij Kop 2 en Kop 3 staat er een wit vlak achter de tekst. Het lijkt nergens fout te staan, maar misschien kijk ik ergens overheen.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/QPQ8MC0/Knipsel1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/XWrfrXV/Knipsel2.jpg

Het zit hem denk ik in het stuk:
"Tekstkleur: Tekst 1, Hoofdletters
Patroon: Doorzichtig (Wit), Verbreed met 0,75 pt, Afstand"

Maar hoe pas ik dit aan, erg frustrerend! Iemand die weet hoe? Ik heb bij Stijl Wijzigen bij het kopje opmaak alle andere knoppen nagekeken. Alinea, Lettertype, Teksteffecten, het lijkt nergens te staan. Ik moet toch op de een of andere manier die witte streep achter die tekst weg kunnen halen zodat ik dezelfde stijlen kan gebruiken?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De-Hamster
Niemand die hier een oplossing op heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tochjo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:40
Opmaak > Rand > Arcering > Patronen, denk ik.

Anders helpt het misschien om in het document de cursor in de kop te zetten en op Shift+F1 te drukken, dan opent het paneel Opmaak weergeven en daar kun je volgens mij meteen doorklikken naar het venster waar de betreffende instelling zit.

[ Voor 72% gewijzigd door Tochjo op 06-11-2021 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De-Hamster
Ja het blijft heel vreemd. In dat vlak over Randen en Arceringen staat helemaal niets ingesteld dat duid op iets wits.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bgh1gi27D2F-MlJ2bCztNWzQ2IE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gbnyTQQaPGu0cVXa4RoSbTQj.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DQzirbEsGxLCMS5G5QtIXXOc8R4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4FdVXhT9UN5Y080TMHy14cBo.jpg?f=user_large

Hier lijkt niets fouts te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
@Tochjo heeft gelijk maar er is een bug in Word (ik noem het een bug) die je de arcering niet laat zien als je de hele paragraaf selecteert (t/m de omgekeerde P symbool).

Dus wat doe je dan? Selecteer de eerste helft van het woord, reset de arcering, selecteer dan alle tekst en doe dan 'redo' (CTRL Y).

Staat je heading goed? Doe dan Stijl aanpassen obv. huidige selectie.

[ Voor 10% gewijzigd door Boeryepes op 08-11-2021 13:37 ]

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Boeryepes schreef op maandag 8 november 2021 @ 13:36:
@Tochjo heeft gelijk maar er is een bug in Word (ik noem het een bug) die je de arcering niet laat zien als je de hele paragraaf selecteert (t/m de omgekeerde P symbool).
Ik zou het geen bug willen noemen, hooguit iets waar je even over moet nadenken.

De alinea als geheel kan andere eigenschappen hebben als de tekst in de alinea. Dat onderscheid maakt het mogelijk om te kiezen of je het hele alineavlak van een achtergrondkleur wilt voorzien of alleen de tekst. Bij kop 1 is het goed gegaan; bij kop 2 is er ook een witte achtergrond ingesteld voor de tekst. Die prevaleert boven de alinea achtergrond.

Oplossing: tekstachtergrond instelling verwijderen uit het profiel of correct instellen bij de lettertype dialoog.
(Lettertype->achtergronden

[ Voor 3% gewijzigd door Lustucru op 08-11-2021 16:54 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Lustucru schreef op maandag 8 november 2021 @ 16:52:
[...]

Oplossing: tekstachtergrond instelling verwijderen uit het profiel of correct instellen bij de lettertype dialoog.
(Lettertype->achtergronden
ik heb dit op O2016 regelmatig zien mislukken en Word het niet goed toont. Het is wellicht versie/platform specifiek. Bij O365 gaat wel goed.

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De-Hamster
Wellicht handig om even een update te geven.

Alle suggesties hebben helaas niet gewerkt.

Ik heb een nieuw Wordbestand geopend en de opmaak van alle koppen opnieuw gecrëerd en daarna mijn hele document van het ene bestand naar het andere bestand gekopieerd en in het nieuwe bestand is de opmaak en stijl van de koppen gebleven zoals ik hem opnieuw heb gemaakt.
Pagina: 1