Netgear R7000 achter nieuwe Ziggo modem krijgt geen internet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
Ik heb een nieuw SmartWifi modem gekregen van Ziggo omdat de oude modem de snelheid niet meer kon leveren. De modem heb ik netjes in bridge modus ontvangen dus dat is netjes.

Mijn router ontvangt echter geen internet van het modem. Misschien zeg ik het zo verkeerd maar als ik een netwerk kabel direct in m'n pc prik heb ik wel internet. Dit is wat de router zegt
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/itrdh2P-cB_n6xrNlUzbWyptKL8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/PDyUFPejjH3BJr8N1CX2ac6M.png?f=user_large

Ik heb geprobeerd:
* modem + router uit/aan
* met de klantenservice van Ziggo DHCP aan/uit zetten op het modem
* de router dhcp release/renew

Ik snap niet zo goed waar ik het nu moet zoeken. Voor wat het waard is: de firmware versie van de router is V1.0.9.88_10.2.88

Andere "rare" dingen. Ik kan zelf niet verbinden met het modem. Niet via het internet ip adres wat volgens de handleiding (maar niet volgens de klantenservice) zou moeten kunnen en ook niet via de smartwifi app van Ziggo.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:38

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Reset-knopje achterop ook al een seconde of 10 vastgehouden?

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
PD2JK schreef op donderdag 4 november 2021 @ 13:45:
Reset-knopje achterop ook al een seconde of 10 vastgehouden?
Op de router bedoel je? Nee maar dat bewaar ik liever als last-resort want ik heb flink aangepaste instellingen.

Waarom denk je dat dat zou helpen?

Hallo met Tim

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-09 18:32
De netwerkkabel van modem is in de WAN poort van de router gestopt?

Is de kabelmodem daarna nog opnieuw opgestart om de MAC adres van je router te laten registreren? Weet niet of dat nog steeds zo is, vroeger hielp dat wel eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:38

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Pkunk schreef op donderdag 4 november 2021 @ 13:48:
[...]
Waarom denk je dat dat zou helpen?
Omdat dit het eerste is wat ik doe met niet-meewerkende routers. ;)

Je kunt 'm ook nog op AP mode zetten en vervolgens weer terug in router modus, misschien helpt dat.
Ik weet niet of je custom settings dan blijven staan btw...

[ Voor 8% gewijzigd door PD2JK op 04-11-2021 13:53 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

PD2JK schreef op donderdag 4 november 2021 @ 13:53:
[...]

Omdat dit het eerste is wat ik doe met niet-meewerkende routers. ;)
En omdat het in 90% van de gevallen het probleem oplost ;o)

@Pkunk Kijk FF of het ding een mogelijkheid heeft om custom settings op te slaan. Vaak is er wel een mogelijkheid à la "backup config" o.i.d.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Pkunk schreef op donderdag 4 november 2021 @ 13:41:
...
Andere "rare" dingen. Ik kan zelf niet verbinden met het modem. Niet via het internet ip adres wat volgens de handleiding (maar niet volgens de klantenservice) zou moeten kunnen en ook niet via de smartwifi app van Ziggo...
Euh ja, dat zijn de dingen die je opgeeft als je je modem in bridge mode laat zetten

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Na een modem reset heb ik nu helemaal geen internet meer dus er komt een monteur langs.. to be continued

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01-10 15:25

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Brahiewahiewa schreef op donderdag 4 november 2021 @ 14:18:
[...]

Euh ja, dat zijn de dingen die je opgeeft als je je modem in bridge mode laat zetten
niet helemaal. je modem is alnog te benaderen via een lokaal ip adres. ook in bridgemodus ;)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Hubert schreef op donderdag 4 november 2021 @ 14:28:
[...]

niet helemaal. je modem is alnog te benaderen via een lokaal ip adres. ook in bridgemodus ;)
Klopt. Maar wel via een ander ip-adres dan in de handleiding staat. En dat verschilt per type modem

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Monteur is langs geweest en heeft de modem op een andere manier gereset. Niet helemaal duidelijk wat er nou aan de hand was. De klantenservice gaf aan dat de modem in bridge modus stond met DHCP aan maar dat kan helemaal niet volgens de monteur dus daar was iets geks aan de hand. Modem is reset, uit bridge modus gehaald en toen er weer in gezet en nu is alles weer in orde.

Overigens kan je niet bij deze modem in bridge modus. De interface staat simpelweg uit. En rightly so..

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 30-09 10:06

jurroen

Security en privacy geek

Als je echt graag de bridge modus wilt gebruiken (wat ik mij heel goed kan voorstellen) kun je contact opnemen met de klantenservice die een Connectbox kunnen toesturen. Afhankelijk of je in fUPC of fZiggo gebied zit kun je 'm zelf in die modus zetten of moet je daarvoor (ook weer) met de klantensetvice bellen.

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Pkunk schreef op donderdag 4 november 2021 @ 17:12:
[...]

Overigens kan je niet bij deze modem in bridge modus. De interface staat simpelweg uit. En rightly so..
Lijkt me sterk. DOCSIS spec zegt dat hij op 192.168.100.1 aanwezig zou moeten zijn.

Zet handmatig je IP op iets anders in de 192.168.100.0/24 reeks en probeer het.

Niet dat je er veel kunt overigens, alleen signaalwaardes uitlezen en zo, hele idee van bridge mode is dat je modem een domme layer-2 apparaat wordt en dat is ook het geval.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01-10 15:25

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Pkunk schreef op donderdag 4 november 2021 @ 17:12:
Monteur is langs geweest en heeft de modem op een andere manier gereset. Niet helemaal duidelijk wat er nou aan de hand was. De klantenservice gaf aan dat de modem in bridge modus stond met DHCP aan maar dat kan helemaal niet volgens de monteur dus daar was iets geks aan de hand. Modem is reset, uit bridge modus gehaald en toen er weer in gezet en nu is alles weer in orde.

Welk modem heb je dan? Want bv met de connect box giga kan dit wel. Anders kan je ook moeilijk zelf de waardes uitlezen indien nodig :)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
dion_b schreef op donderdag 4 november 2021 @ 23:51:
[...]

Lijkt me sterk. DOCSIS spec zegt dat hij op 192.168.100.1 aanwezig zou moeten zijn.

Zet handmatig je IP op iets anders in de 192.168.100.0/24 reeks en probeer het.

Niet dat je er veel kunt overigens, alleen signaalwaardes uitlezen en zo, hele idee van bridge mode is dat je modem een domme layer-2 apparaat wordt en dat is ook het geval.
Ja je hebt gelijk. Ik zat op een ander ip te kijken kennelijk. Al was de monteur het gek genoeg wel met me eens dat dat uit zou moeten staan vandaar mijn "confidently wrong" opmerking :)

Maargoed, alles werkt weer dus het is niet meer relevant :+

Hallo met Tim

Pagina: 1