slackware-8.0

Pagina: 1
Acties:

• Grijns
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-05 22:08
tja toch maar weer eens aan de linux.

Een eerdere poging strande aangezien de toenmalige bak alleen een vaag isa 256 kleuren vga kaartje had. Nu met mijn oude voodoo2 8mb en een beter scherm moet het wel mogelijk zijn om ook een mooie window manager gestart te krijgen.

enkele vraagjes heb ik nog wel.
- Weet iemand hoeveel MB de totoale slackware map op zo'n mirror is ? Ik ben hem namelijk in zijn geheel aan het binnenhalen ( leve kabel ) maar hij is nu al op de 1,5 Gig en hij gaat nog steeds door.
- Hoeveel MB is minimaal nodig aan ruimte op een hd om dit normaal te kunnen gebruiken ? ( ervaring is altijd beter dan cijfers uit een howto )
- Werkt het ook prima met de BeOS boot manager ? (iemand ervaring hiermee ?)

bedankt !

• Platypussy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-08 16:18
Kun je niet beter gewoon de 2 iso bestanden downloaden? Is namelijk 'slechts' 2 keer 650 MB. Iso's installeren gaat ook net iets handiger.
tsjek dit: ftp://dl.xs4all.nl/pub2/mirror/slackware/slackware-8.0/isos/

• Grijns
had gekunt maar ik heb graag meteen alles, wel zo makkelijk als je eenmaal bezig bent. Het werkte de vorige keer ook makkelijk.

Ik ben wel benieuwd of het weer gaat lukken. Slackware was de eerste linux distro die ik ooit als newbie probeerde en meteen geinstalleerd kreeg :)
Ik ben er toen me gekapt omdat mijn BeOS R5 Pro binnen kwam en ook nog win98se erop wou hebben om te branden, maar met de over capaciteit aan ruimte is dat vandaag de dag geen probleem meer.

Verwijderd

Ben je de hele Slackware mirror aan het downloaden ?? Daar staan mogal wat versies van Slackware op, dus dat kan behoorlijk in de papieren lopen. Voor wat betreft versie 8.0, de drie iso's en 1 patch voor telnet en je hebt het compleet. Dat is nl precies wat er op de ftp site te vinden is ...

• Grijns
nee niet de gehele slackware ftp site. Alles in de slackware-8.0 dir. HEt schiet al aardig op, ik ben al over de 2,1 Gig :D

Verwijderd

Wil je straks met kernel 2.4.5 werken moet je bij de eerste prompt kiezen voor bare245.i als rootdisk anders krijg je de 2.2.19 install ;)

• Grijns
bedankt voor de info.

inderdaad ik denk dat ik ga voor de bare.i uit de 2.4.5 dir.

ff als antwoord op mijn eigen vraag, de totale groote is 3,6 Gig :D

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

2 dingen... In die Slackware 8.0 staan ook de iso's -> Je loppt veel dubbel te downen, want alles staat ook in die 3 iso's. En verder... Een Voodoo2 8Mb? Er is geen 3dfx windowmanager voor de niet 2d ondersteunende voodoo I en II, dus dat gaat niet lukken...
Pagina: 1