Goedemiddag allen!
Ik heb op internet 2x de Sonoff ZBMini gekocht. Deze heb ik netjes aangesloten en volgens de handleiding geprobeerd om te koppelen met de aanbevolen eWeLink software in de appstore voor ios. Helaas gaat het koppelen in de app niet. De app "eWeLink" zou bedoeld zijn om als "bridge" te fungeren voor zover ik dit begreep.
Nu heb ik ook een Philips Hue bridge, en heb ik deze eens laten zoeken naar nieuwe apparaten. Deze vond mijn ZBmini's direct en werkte ook goed in de Hue app.
Omdat ik mijn lampen ook graag in Homekit (woning-app van apple) wil hebben staan heb ik ze toch weer verwijderd uit de Hue app (omdat ze via de Hue-bridge niet in Homekit worden weergegeven). Via de eWeLink app zouden de lampen namelijk wel in de woning-app verschijnen zodra deze gekoppeld zijn. Maar dus het probleem dat ik de apparaatjes daar niet aan gekoppeld krijg.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Alvast vriendelijk bedankt!
Grz Dulox
Ik heb op internet 2x de Sonoff ZBMini gekocht. Deze heb ik netjes aangesloten en volgens de handleiding geprobeerd om te koppelen met de aanbevolen eWeLink software in de appstore voor ios. Helaas gaat het koppelen in de app niet. De app "eWeLink" zou bedoeld zijn om als "bridge" te fungeren voor zover ik dit begreep.
Nu heb ik ook een Philips Hue bridge, en heb ik deze eens laten zoeken naar nieuwe apparaten. Deze vond mijn ZBmini's direct en werkte ook goed in de Hue app.
Omdat ik mijn lampen ook graag in Homekit (woning-app van apple) wil hebben staan heb ik ze toch weer verwijderd uit de Hue app (omdat ze via de Hue-bridge niet in Homekit worden weergegeven). Via de eWeLink app zouden de lampen namelijk wel in de woning-app verschijnen zodra deze gekoppeld zijn. Maar dus het probleem dat ik de apparaatjes daar niet aan gekoppeld krijg.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
- Ik heb voor de eWeLink app een 2,4Ghz netwerk aangemaakt, aangezien dit blijkbaar vereist is voor de Sonoff. Hier heb ik op geprobeerd te koppelen. Zonder succes.
- Ik heb een hotspot vanaf mijn iPad gemaakt en hier mee verbonden om te koppelen. Zonder succes
- Ik heb op meerdere apparaten eWeLink geinstalleerd om te proberen te koppelen. Zonder succes.
- Ik heb de Philips Hue-app gekoppeld aan eWeLink (terwijl de ZBMini's gekoppeld waren aan de Hue-bridge). Het grappige is dat alle lampen van Hue worden ondersteund, maar niet de Sonoff ZBMini die ik had toegevoegd aan de Hue-app.
- Ik heb geprobeerd om op mijn macbook Homebridge te installeren en de ZBmini's daar toe te voegen. Helaas is dit niet goed gelukt (wellicht omdat ik hier ook niet echt in thuis ben). Mocht dit nu wel lukken met jullie hulp, denk ik er aan om een raspberry te kopen en daar Homebridge op te zetten. Of als jullie een betere suggestie hebben die niet al te duur is (:
Alvast vriendelijk bedankt!
Grz Dulox
If nothing goes right, go left