Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Vraag
Alle reacties
Nou het apparaat kan in de fik vliegen, of exploderen. Of helemaal niets doen. Of gewoon werken.MsG schreef op donderdag 4 november 2021 @ 12:01:
...
Wat zou er kunnen gebeuren? Apparaat krijgt nu gewoon 230 volt uit het stopcontact.
Zonder de inhoud (op technisch vlak) van het apparaat te kennen, is het voorspellen van het gedrag als je er een dimmer op aansluit, pure speculatie.
Het vaststellen van de inhoud lijkt me in eerste instantie jouw huiswerk; jij hebt zo'n apparaat, en een schroevedraaier, neem ik aan ;o)
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
Android developer & dürüm-liefhebber
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Bij een stofzuiger wordt er voor de snelheidsregeling een triac gebruikt. Misschien van een oude stofzuiger dat printje hergebruiken?
★ Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen ★
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.
★ Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen ★
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.
Of een simpel licht-dimmertje werkt? eeeeh... Alleen als ie expliciet geschikt is voor inductieve belasting.
Los daarvan is het maar de vraag of het terugbrengen van het motorvermogen, daadwerkelijk de uitgangsluchtstroom beïnvloedt. Als* er gewoon een drukcontainertje in zit wat door het motortje op peil wordt gehouden en een ventieltje wat binnen zekere marges de druk aan de uitgang gelijk houdt, dan kun je dimmen tot je een ons weegt. 't Motortje zal dan alleen maar langer blijven draaien maar de luchtstroom aan de uitgang zal niet veranderenAlexanderB schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 21:32:
...
Of een simpel licht-dimmertje werkt? eeeeh... Alleen als ie expliciet geschikt is voor inductieve belasting.
*) ja, ik weet het: speculatie
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Wise enough to play the fool