Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verschillende partities Windows 11

Pagina: 1
Acties:

• KatzNL
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 22-09 10:28
Beste Tweakers,

Kunnen jullie mij misschien op weg helpen hoe het zit met de verschillende huidige partities zit?

De vraag is dan ook daaraan, welke zijn echt nodig en welke zouden verwijderd kunnen worden. Ik gebruik Windows 11 op de C:/ Schijf en de D:/ Schijf als opslag c.q. data harde schijf, G:/ is een externe harde schijf.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dDLbzeN3G3PPzsu3DPWnUIl8pU0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hF17enXly95Dg2sNAnq230JK.png?f=fotoalbum_large

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:14

Marc H

- - Is wakker - -

Het zijn partities die Windows nodig heeft voor het herstellen van Windows bij problemen en bij het opstarten van Windows.

Waarom wil je ze verwijderen? Die paar mb kan je toch echt niet missen?

[ Voor 9% gewijzigd door Marc H op 04-11-2021 11:55 ]

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

• KatzNL
Het is niet dat de ruimte niet kan missen, maar vind partities die wellicht teveel zijn en niet gebruikt worden ook niet handig. Dat is meer voor het overzicht en de snelheid.

Je geeft dus aan dat hij deze partities allemaal benodigd zijn voor Windows?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:47

br00ky

Moderator Harde Waren
Ja, daarbij boeit het voor de snelheid precies 0.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ja, Windows maakt de partities zelf aan tijdens de installatie. Ook wanneer je alles tot 1 partitie maakt en daar Windows 10 of 11 op zet krijg je deze partities.

Verder maakt het op het totaal niks uit: in de Verkenner zie je ze niet en 1,2 GB op 223 GB mis je ook niet.

• KatzNL
Bedankt voor de gegeven feedback. Weer wat wijzer geworden.

Er mag een slotje op.

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-09 19:18

r44

Bij mij heeft Windows 11 maar 3 partities op de C schijf.
Ik heb wel een clean installatie van Windows 11 gedaan.

Snap niet waarom bij jou er 5 partities zijn en zelfs 2 keer een herstel partitie.
Heb je soms een upgrade gedaan van W10 naar W11?

https://imgur.com/Ef7EkaR

44

• KatzNL
r44 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 18:17:
Bij mij heeft Windows 11 maar 3 partities op de C schijf.
Ik heb wel een clean installatie van Windows 11 gedaan.

Snap niet waarom bij jou er 5 partities zijn en zelfs 2 keer een herstel partitie.
Heb je soms een upgrade gedaan van W10 naar W11?

https://imgur.com/Ef7EkaR
Ja dat vind ik dus ook vreemd, vandaar ook mijn post. |:( 8)7

Nee het betreft ook een clean install van W11 Enterprise. }:O

Wellicht dat er nog andere deskundigen in de zaal zijn die de logica kunnen geven? _/-\o_

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik heb momenteel 2 windows 11 systemen draaien, en beide hebben ze maar 3 partities. Een EFI-systeem partitie van 100mb, een herstelpartitie van 530mb en de standaard windows partitie.

De ene is een update vanuit windows 10. En de andere een clean install van windows 11.

Die RAW partitie zou er toch ook niet moeten zijn. Weet je zeker dat het formatteren, bij installatie, wel goed is gegaan?

[ Voor 18% gewijzigd door kendo op 06-11-2021 11:46 ]

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

• Bakkertje_01
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:38
Heb je wel alle parties verwijderd bij het opnieuw installeren van Windows?

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:55

Umbrah

The Incredible MapMan

TS heeft het over Enterprise - misschien een OEM custom stukje? Je ziet soms dat er een mini linux achtig iets uit security/extra functionaliteit redenen meegeleverd wordt; en die RAW partitie valt daar misschien onder. Dubbel herstel is wel vreemd maar kan ook een OEM ding zijn. Enterprise is soms wat gek in hoe het vanuit organisaties gedeployed wordt. Je zou met WSL even kunnen kijken of het iets herkenbaars is, diskmgmt zit niet zó sterk in de niet-Windows filesystems :D

• KatzNL
Bedankt iedereen voor zijn feedback. Het risico is een beetje te groot om op goed geluk de "teveel" geinstalleerde partitie te verwijderen.

Ik zal er wel vrede mee hebben met die ingenomen ruimte ;w ;)
Pagina: 1