Ik ben opzoek naar een gaming pc, waarmee ik tegelijke tijd zou kunnen streamen en achteraf video en foto's kan editen. Gezien de buitengewoon hoge GPU prijzen, heb ik ook naar een pre-build alternatief gekeken welk mij relatief goed leek. Het systeem heeft een rtx 3070, amd ryzen 5700g alleen het moederboord en de 500w voeding leken mij heel matig. ik heb een lijstje gemaakt via tweakers om te kijken hoeveel de pre-build zou kosten als ik het zelf in elkaar zou zetten en het resultaat was 1800 + terwijl de prebuild voor 1600 te koop is. Graag jullie mening naar wat jullie zouden kiezen en waarom?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen / Streamen / Video/Foto editing
Wat mag het systeem gaan kosten?
1500 - 1750
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
1750 incl alles.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Dit is de self build:
Dit is de pre-build
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Geen verdere wensen.
Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Ik ben niet heel bekend met overklokken, maar dit zou wellicht een optie kunnen zijn indien nodig
Wat verwacht je van ons?[i]
Graag jullie mening over of dit systeem in orde is of dat ik beter zelf een pc in elkaar kan zetten. Ik heb veel topics gelezen erover en wat ik veel lees is dat Pre-build meer value for money zijn door de buitengewoon hoge GPU prijzen op het moment.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen / Streamen / Video/Foto editing
Wat mag het systeem gaan kosten?
1500 - 1750
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
1750 incl alles.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Dit is de self build:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 5800X Boxed | € 389,04 | € 389,04 |
1 | Moederborden | MSI Z590-A PRO | € 168,- | € 168,- |
1 | Videokaarten | Zotac Gaming GeForce RTX 3060 Ti Twin Edge OC LHR | € 719,- | € 719,- |
1 | Geheugen intern | XPG Gammix D10 AX4U360016G18A-DB10 | € 129,- | € 129,- |
1 | Voedingen | Corsair RM650x (2018) Zwart | € 99,90 | € 99,90 |
1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 1TB | € 164,90 | € 164,90 |
Totaal | € 1.669,84 |
Dit is de pre-build
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 5700G Boxed | € 339,- | € 339,- |
1 | Moederborden | MSI MAG B550 Tomahawk | € 139,- | € 139,- |
1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 3070 Gaming Z Trio 8G LHR | € 949,- | € 949,- |
1 | Geheugen intern | Kingston 16GB DDR4 2666MHz Kit | € 113,93 | € 113,93 |
1 | Voedingen | EVGA 500 BQ | € 60,- | € 60,- |
1 | Solid state drives | WD Black NVMe SSD SN700 1TB | € 260,39 | € 260,39 |
Totaal | € 1.861,32 |
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Geen verdere wensen.
Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Ik ben niet heel bekend met overklokken, maar dit zou wellicht een optie kunnen zijn indien nodig
Wat verwacht je van ons?[i]
Graag jullie mening over of dit systeem in orde is of dat ik beter zelf een pc in elkaar kan zetten. Ik heb veel topics gelezen erover en wat ik veel lees is dat Pre-build meer value for money zijn door de buitengewoon hoge GPU prijzen op het moment.