Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:19
Ik zal eerste even mijn verhaal doen, voordat er wordt gesproken over grijs gebied en dit mag niet.

Het zit zo, ik werk vrijwillig voor een kringloop winkel. Mensen leveren daar gratis spullen aan die het bedrijf weer door kan verkopen zodat de personen die er werken een zakcentje krijgen. Dit zijn over het algemeen de LVB'ers die er wat mee verdienen.

Nu is tussen alle techniek een Iphone 6 gedoneerd, anoniem. Die zouden wij graag leeg willen vegen en in de winkel willen leggen. Maar je snap al, er staat een koppeling met Icloud op met een email adres die niet zichtbaar is voor ons.

Wij kunnen dus op geen mogelijkheid deze telefoon leegvegen. Nu zijn er wel tools, maar die zijn allemaal betaald en dat heeft het bedrijf er niet voor over.

Is er een legale manier op het toestel te wipen, of een manier om de oude eigenaar te achterhalen ?

Het zou zo zonde zijn.
Alvast bedankt.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 11:34

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Als de eigenaar in iCloud niets heeft ingesteld (contact gegevens op het home screen na verbinden) is er niets wat je er mee kunt doen. Het is vrij eenvoudig helaas.

Je hebt niets aan de telefoon en het is zonde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dj Neo Ziggy schreef op donderdag 4 november 2021 @ 10:20:
Ik zal eerste even mijn verhaal doen, voordat er wordt gesproken over grijs gebied en dit mag niet.

Het zit zo, ik werk vrijwillig voor een kringloop winkel. Mensen leveren daar gratis spullen aan die het bedrijf weer door kan verkopen zodat de personen die er werken een zakcentje krijgen. Dit zijn over het algemeen de LVB'ers die er wat mee verdienen.

Nu is tussen alle techniek een Iphone 6 gedoneerd, anoniem. Die zouden wij graag leeg willen vegen en in de winkel willen leggen. Maar je snap al, er staat een koppeling met Icloud op met een email adres die niet zichtbaar is voor ons.

Wij kunnen dus op geen mogelijkheid deze telefoon leegvegen. Nu zijn er wel tools, maar die zijn allemaal betaald en dat heeft het bedrijf er niet voor over.

Is er een legale manier op het toestel te wipen, of een manier om de oude eigenaar te achterhalen ?

Het zou zo zonde zijn.
Alvast bedankt.
Nee, daar kan je niets mee. Onderdelen, op z'n best. Scherm, speakertje, alles behalve het moederbord eigenlijk. Maar goed, een iPhone 6 is in compleet werkende staat al niet veel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Inleveren bij een Apple winkel voor recycling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Hann1BaL schreef op donderdag 4 november 2021 @ 10:22:
Als de eigenaar in iCloud niets heeft ingesteld (contact gegevens op het home screen na verbinden) is er niets wat je er mee kunt doen. Het is vrij eenvoudig helaas.

Je hebt niets aan de telefoon en het is zonde.
Eigenlijk zou je toch verwachten dat Apple na al die jaren simpelweg bij het versleutelen zou checken: zijn er contactgegevens die getoond kunnen worden? Indien nee, dan kan het toestel niet versleuteld worden tot je een contactgegeven opgeeft.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeroenneman schreef op donderdag 4 november 2021 @ 10:25:
[...]

Eigenlijk zou je toch verwachten dat Apple na al die jaren simpelweg bij het versleutelen zou checken: zijn er contactgegevens die getoond kunnen worden? Indien nee, dan kan het toestel niet versleuteld worden tot je een contactgegeven opgeeft.
Getver, dus je kan je iPhone niet vergrendelen zonder je privacy te schenden?

Een slechter idee is moeilijk te bedenken

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2021 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Verwijderd schreef op donderdag 4 november 2021 @ 10:26:
[...]

Getver, dus je kan je iPhone niet vergrendelen zonder je privacy te schenden?

Een slechter idee is moeilijk te bedenken
Je kunt toch prima een emailadres aanmaken wat je alleen hiervoor gebruikt? Dan ben je tenminste te bereiken als je telefoon weg is. Nu is de iPhone gewoon veranderd in een baksteen, zonder enige manier om contact te leggen met de eigenaar.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Jeroenneman schreef op donderdag 4 november 2021 @ 10:29:
[...]

Je kunt toch prima een emailadres aanmaken wat je alleen hiervoor gebruikt? Dan ben je tenminste te bereiken als je telefoon weg is. Nu is de iPhone gewoon veranderd in een baksteen, zonder enige manier om contact te leggen met de eigenaar.
Dus ik moet een e-mail adres speciaal aanmaken, enkel om op een iPhone te tonen, zodat als ik die iphone ergens inlever (wat overigens compleet mijn eigen keus is) iemand mij kan contacteren om hem te unlocken zodat hij nog even 5 tientjes kan cashen.

Niet dat ik dat e-mail adres OOIT zou checken. Dus je hebt er nog niets aan ook

Ik blijf er bij, dat dient werkelijk geen nut

Die eigenaar wil helemaal geen contact. Daarom ook, anoniem ingeleverd.

(edit: iets minder aanvallend gemaakt)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2021 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Dj Neo Ziggy schreef op donderdag 4 november 2021 @ 10:20:

Het zou zo zonde zijn.
Alvast bedankt.
verkopen als ge-lockt, en anders milieuverantwoord afvoeren

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Verwijderd schreef op donderdag 4 november 2021 @ 10:31:
[...]

Dus ik moet een e-mail adres speciaal aanmaken, enkel om op een iPhone te tonen, zodat als ik die iphone ergens inlever (wat overigens compleet mijn eigen keus is) iemand mij kan contacteren om hem te unlocken zodat hij nog even 5 tientjes kan cashen.

Niet dat ik dat e-mail adres OOIT zou checken. Dus je hebt er nog geen hol aan ook.

Ik blijf er bij, dat is werkelijk het domste idee dat ik hier heb gelezen.

Die eigenaar wil helemaal geen contact. ANONIEM INGELEVERD.
Hoeft niet, bij microsoft en gmail kun je gewoon een + achter de naam zetten. Dus naam+123@gmail.com bijvoorbeeld. Alles wordt dan netjes geforward. Naam+iphone@gmail.com. (ik doe dit zelf standaard als ik op sites registreer, voor het geval er een hack is geweest, en ik alleen op mailadres X spam mailtjes ontvang, weet ik meteen waar het lek zit).

Wie weet wilt de eigenaar wel contact? Maar heeft iemand gewoon niet de gegevens opgeschreven en hem meteen gewist?

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bensimpel schreef op donderdag 4 november 2021 @ 10:38:
[...]

Hoeft niet, bij microsoft en gmail kun je gewoon een + achter de naam zetten. Dus naam+123@gmail.com bijvoorbeeld. Alles wordt dan netjes geforward. Naam+iphone@gmail.com. (ik doe dit zelf standaard als ik op sites registreer, voor het geval er een hack is geweest, en ik alleen op mailadres X spam mailtjes ontvang, weet ik meteen waar het lek zit).

Wie weet wilt de eigenaar wel contact? Maar heeft iemand gewoon niet de gegevens opgeschreven en hem meteen gewist?
Juist ja, dus ik moet nog steeds mijn privacy vrijgeven om de mogelijkheid te krijgen om mijn iPhone te locken?

Want, geen emailadres, geen lock. Dat is zijn voorstel. En dan is jou voorstel dat ik mijn e-mail adres vrijgeef, maar daar even +iphone achter zet. Omdat dat ineens mijn privacy teruggeeft?

Denken jullie hier wel over na?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:19
Heren/dames, ik wil geen discussie over privacy.
Ik wil een legale manier om het toestel verkoopbaar te krijgen.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Verwijderd schreef op donderdag 4 november 2021 @ 10:43:
[...]

Juist ja, dus ik moet nog steeds mijn privacy vrijgeven om de mogelijkheid te krijgen om mijn iPhone te locken?

Want, geen emailadres, geen lock. Dat is zijn voorstel. En dan is jou voorstel dat ik mijn e-mail adres vrijgeef, maar daar even +iphone achter zet. Omdat dat ineens mijn privacy teruggeeft?

Jij gaat er meteen vanuit dat de oude gebruiker niet gecontacteerd wilt worden. Ik draai hem even om. Als je een telefoon/laptop/whatever inlevert. Dan zorg je er toch voor dat deze helemaal clean is? Als je dat niet doet mag je verwachten dat er op een dag iemand je op belt zodat die het apparaat alsnog kan wissen. Heeft niks met privacy te maken. Meer met eigen verantwoordelijkheid. Als de oud gebruiker hem zelf gewoon gewist had was er niks aan het handje..

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Dj Neo Ziggy schreef op donderdag 4 november 2021 @ 10:53:
Helaas is er geen legale manier om hem geunlocked te krijgen. Apple zelf gaat zonder bonnetje ook niks doen. Het beste is de Iphone gebruiken voor onderdelen/onderdelen los te verkopen.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 23:45
Die bestaat niet. Einde discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Verwijderd schreef op donderdag 4 november 2021 @ 10:43:
[...]

Meer dan jij denk ik ;)

Nu is het gewoon e-waste. Neem aan dat iemand die zijn iPhone in een kringloopwinkel afgeeft, dat niet doet met de intentie dat ze er vervolgens niets aan hebben.

Jouw hele "probleem" met een apart e-mailadres is makkelijk op te lossen (zeker door een IT-bedrijf als Apple). Genereer een uniek adres per iPhone, koppel dit aan de achterkant aan je iCloud account, en vervolgens kan een vinder alleen het unieke adres mailen (bijvoorbeeld iPhone92894324234@apple.com) en krijg jij alleen een doorzend bericht van Apple als er een mail naar dit exacte adres wordt gestuurd. iPhone express kwijtgemaakt, of je wil je identiteit niet prijsgeven? Prima, uniek iPhone-adres ontkoppelen van je mail, en je hebt weer exact dezelfde situatie als nu, met als bonus dat je op de hoogte bent gesteld, en zelf hebt gekozen om dat contact te weigeren. De vinder weet niets over je, want die heeft alleen een mail kunnen sturen naar iPhone92894324234@apple.com, en heeft verder geen idee wie daar achter zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:39

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Je kan of de telefoon verkopen met lock, of hem recyclen. Ik zou persoonlijk voor het laatste kiezen.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:54
Eens!

Antwoord op je vraag, nee hij is helaas niet te unlocken zonder de originele eigenaar.
Beste kan je hem inleveren bij een Apple recycle punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeroenneman schreef op donderdag 4 november 2021 @ 10:56:
[...]

Meer dan jij denk ik ;)

Nu is het gewoon e-waste. Neem aan dat iemand die zijn iPhone in een kringloopwinkel afgeeft, dat niet doet met de intentie dat ze er vervolgens niets aan hebben.

Jouw hele "probleem" met een apart e-mailadres is makkelijk op te lossen (zeker door een IT-bedrijf als Apple). Genereer een uniek adres per iPhone, koppel dit aan de achterkant aan je iCloud account, en vervolgens kan een vinder alleen het unieke adres mailen (bijvoorbeeld iPhone92894324234@apple.com) en krijg jij alleen een doorzend bericht van Apple als er een mail naar dit exacte adres wordt gestuurd. iPhone express kwijtgemaakt, of je wil je identiteit niet prijsgeven? Prima, uniek iPhone-adres ontkoppelen van je mail, en je hebt weer exact dezelfde situatie als nu, met als bonus dat je op de hoogte bent gesteld, en zelf hebt gekozen om dat contact te weigeren. De vinder weet niets over je, want die heeft alleen een mail kunnen sturen naar iPhone92894324234@apple.com, en heeft verder geen idee wie daar achter zit.
En zo leg je de verantwoordelijkheid bij Apple om te forceren dat een eigenaar altijd bereikbaar is, tenzij opt-out. Dat is verkeerd om. Er is een opt-in, en als die niet gebruikt wordt, dan is het e-waste. Hoeveel telefoons denk je dat er zo unlocked moeten worden voordat het opzetten en onderhouden van dat systeem minder uitstoot veroorzaakt dan die paar onbruikbare telefoons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Misschien is het wel mogelijk om Siri te gebruiken? Die kun je activeren zonder je telefoon te unlocken. Misschien eens random zinnen proberen? Hey siri bel pap. Is wel gissen.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Is er niet. Door de eigenaar is die gelocked en jij weet niet of de rechtmatige eigenaar hem ingeleverd heeft of iemand die hem gevonden/gestolen heeft. Per definitie is het unlocken via trucjes niet legaal, alleen als de rechtmatige eigenaar het zelf doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:35
Als het scherm nog goed is, kan je er nog vast iemand blij mee maken.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Het antwoord is inmiddels al gegeven (doorverkopen met lock, of onderdelen recyclen), en de verdere privacy discussie is hier offtopic, dus dit topic gaat op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.